کد خبر: 1229565
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
در حالی که حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در دویست و بیست و چهارمین روز از جنگ غزه ادامه دارد، در حمله امروز رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

جوان آنلاین: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه و شامگاه پنجشنبه حملاتی را به مناطق مختلف غزه در شمال، مرکز و جنوب انجام دادند.

به گزارش ایسنا و به گفته منابع فلسطینی، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مدرسه الجاعونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه که آوارگان به آنجا پناه برده‌اند چهار فلسطینی شهید و تعدادی زخمی شدند.

طبق گزارش الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین منزلی در اردوگاه الشاطئ در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین اردوگاه‌های آوارگان در غرب شهر رفح در جنوب غزه را به آتش کشیدند.

در حمله رژیم صهیونیستی به میدان العوده در مرکز رفح یک جوان شهید و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

در حمله این جنگنده‌ها به اردوگاه جبالیا نیز تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلفی از نوار غزه را هدف قرار داد.

خودروهای رژیم صهیونیستی همزمان با گسترش نفوذ خود در داخل اردوگاه جبالیا در شمال غزه، پناهگاه‌های آوارگان را محاصره کرده‌اند.

توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه الفالوجا در اردوگاه جبالیا و اطراف بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه را هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی از هفت ماه مه گذرگاه رفح و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم را بسته است و این مسئله بحران انسانی در نوار غزه را تشدید کرده است.

مارتین گریفیث، هماهنگ کننده امدادرسانی در وضعیت‌های اضطراری سازمان ملل گفت: انبارهای مواد غذایی در جنوب غزه تقریبا خالی شده‌اند. قحطی در غزه خطری قریب الوقوع است و ورود سوخت تقریبا محال است.

وی افزود: از زمان حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه عملیات انسانی با مشکل مواجه شده است.

همچنین آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: از زمان حمله اسرائیل به شهر رفح بیش از ۶۳۰ هزار فلسطینی مجبور به فرار از این شهر شده‌اند.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با هواپیمای ارتش رژیم صهیونیستی از محل تجمع سربازان این رژیم در رفح بازدید کرد و گفت: جنگ در رفح برای شکست حماس سرنوشت ساز است و مسائل زیادی را قطعی خواهد کرد. تنها نمی‌خواهیم گردان‌های حماس را از بین ببریم بلکه می‌خواهیم راه‌های فرار و امدادرسانی به آنها (تونل‌ها) را نیز از بین ببریم.

همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد حملات موشکی و خمپاره‌ای را به نیروهای رژیم صهیونیستی در گذرگاه زمینی رفح انجام داده است.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد با خمپاره تجمع خودروها و نیروهای رژیم صهیونیستی را در شرق جبالیا هدف قرار داد.

گردان‌های القسام همچنین پایگاه فرماندهی و کنترل و مقر فرماندهی نیروهای اشغالگر را با خمپاره در شرق شهر جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار داد.

گردان‌های القسام همچنین چندین تانک رژیم صهیونیستی را با راکت و بمب هدف قرار داد.

در همین حال وزارت بهداشت غزه امروز جمعه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در نوار غزه شد که ۳۱ شهید و ۵۶ زخمی بر جای گذاشت. با این تعداد آمار قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۵ هزار و ۳۰۳ شهید و ۷۹ هزار و ۲۶۱ زخمی رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار