کد خبر: 1229552
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
رئیس‌جمهور: 
رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که به طور میانگین بیش از هفت سال تعطیل و نیمه‌تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت. با بازگشت این تعداد واحد‌های احیاشده به چرخه تولید در استان مازندران در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی، بالغ بر ۱۵۹ هزارو ۵۴۲ هزارمیلیارد ریال سرمایه احیا و برای بیش از ۹ هزارو ۵۶۴ نفر اشتغال ایجاد شده است. 

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز میان همه بخش‌های کشور برای برخورد قاطع با سوداگران و سودجویان اجماع وجود دارد، گفت: تجربه اجرای موفق عملیات «وعده‌صادق» نشان داد وجود اجماع و هماهنگی میان همه بخش‌ها چقدر در موفقیت اقدامات و برنامه‌ها تأثیرگذار است. امروز در کشور برای مبارزه قاطع با فساد و کژی‌ها اجماع وجود دارد و پیام این اجماع برای مردم امید و برای متخلفان و مفسدان تهدید است. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور در شانزدهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی، روز پنج‌شنبه با استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مازندران، استاندار و جمعی از مقامات محلی مازندران وارد مرکز این استان شد. 
دکتر سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان مازندران به کارخانه تازه احیاشده صنایع چوب و کاغذ مازندران رفت و از بخش‌هایی از این کارخانه بازدید کرد. کارخانه چوب و کاغذ مازندران با تلاش‌های دولت سیزدهم احیا شده و میزان تولید کاغذ تحریر در آن از ۴ هزارو ۷۰۰ تن به بیش از ۱۲۰ هزار تن رسیده است. با احیای کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع کاغذ در ایران در حال حاضر هزارو ۲۴۱ نفر در این کارخانه مشغول کار شده‌اند. این کارخانه در سال‌های گذشته پس از توقف فعالیت برای واگذاری ۴۸۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود که با تلاش و همت دولت مردمی و احیای این کارخانه هم اکنون ارزش کارخانه به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. 
رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که به طور میانگین بیش از هفت سال تعطیل و نیمه‌تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت. با بازگشت این تعداد واحد‌های احیاشده به چرخه تولید در استان مازندران در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی، بالغ بر ۱۵۹ هزارو ۵۴۲ هزارمیلیارد ریال سرمایه احیا و برای بیش از ۹ هزارو ۵۶۴ نفر اشتغال ایجاد شده است. 
رئیس‌جمهور در این مراسم با اظهار امیدواری نسبت به اینکه گام‌های بعدی در مسیر احیای واحد‌های تولیدی و رونق بیشتر یافتن واحد‌های احیاشده محکم و استوار برداشته شود، گفت: امیدوارم با تلاش‌های صورت‌گرفته و میدان‌دادن بیشتر به بخش‌های خصوصی و تعاونی بتوانیم در راستای تحقق جهش تولید کارنامه قابل قبول و قابل ارائه‌ای خدمت مقام معظم رهبری داشته باشیم. 

 اجماع همه بخش‌ها برای برخورد  با سودجویان
حضور در اجتماع مردم ساری از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به استان مازندران بود. 
رئیسی در این اجتماع با بیان اینکه امروز میان همه بخش‌های کشور برای برخورد قاطع با سوداگران و سودجویان اجماع وجود دارد، گفت: تجربه اجرای موفق عملیات «وعده‌صادق» نشان داد وجود اجماع و هماهنگی میان همه بخش‌ها چقدر در موفقیت اقدامات و برنامه‌ها تأثیرگذار است. 
رئیس‌جمهور با اشاره به اقتدار و افتخارآفرینی اجرای عملیات «وعده‌صادق» برای کشور افزود: اجرای این عملیات یک تجربه موفق بود که نشان داد اگر اقدامی با هماهنگی و همیاری همه قوا، نیرو‌ها و بخش‌های کشور انجام شود، چقدر اجماع‌ساز و موفق خواهد بود. امروز در کشور برای مبارزه قاطع با فساد و کژی‌ها اجماع وجود دارد و پیام این اجماع برای مردم امید و برای متخلفان و مفسدان تهدید است. 
رئیسی اظهار داشت: امروز همه در کشور مصمم هستند دست افراد فاسد را از دست‌اندازی به اموال عمومی قطع کنند و اجازه ندهند سازمان‌ها و روابط اداری ما به روابط ناسالم و ارتباطات متقلبانه و متخلفانه آلوده شود. 
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات پیگیری و حل مسائل و موضوعات ویژه در سفر‌های استانی افزود: ما در دولت مردمی معتقدیم هیچ مشکل و مسئله‌ای در کشور وجود ندارد که راه‌حل نداشته باشد، اگر دیروز کسانی بودند که حل مسائل را به خارج از مرز‌ها گره می‌زدند و می‌گفتند مشکلات فقط به دست بیگانگان حل می‌شود، ما به تأسی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب می‌گوییم حل مسائل کشور به دست مردان و زنان توانای همین کشور رقم خواهد خورد چراکه بیگانگان گرهی از مشکلات هیچ کشور و ملتی باز نکرده‌اند. 

 افتتاح بزرگ‌ترین و مجهزترین مدرسه روستایی کشور
دکتر سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به مازندران، مجتمع آموزشی برکت زنده‌یاد مرحوم حاج‌حسن اصغرزاده را در روستای خرماکلای قائمشهر که یکی از مدارس نسل جدید با رویکرد و محوریت پیشرفت جامعه پیرامونی و با زیرساخت‌ها و فضا‌های جانبی متفاوتی است، به بهره‌برداری رساند. این مجتمع آموزشی که ساخت آن جزو مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور است، در زمینی به مساحت ۲ هزارو ۴۰۰ مترمربع با اعتبارات دولتی، حمایت بنیاد برکت و خیرین مدرسه‌ساز ساخته و تجهیز شده است. از ویژگی‌های مهم این مجتمع بزرگ آموزشی روستایی، مهارت‌آموزی و کارآفرینی عملی به دانش‌آموزان است. در فضای جانبی این مجتمع آموزشی فضایی برای آموزش دامداری، مرغداری، احداث و نگهداری گلخانه گل‌های تزئینی به دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است که علاوه بر تحصیل، اشتغال‌زایی و کارآفرینی را نیز آموزش ببینند. با افتتاح این مجتمع آموزشی در روستای خرماکلای استان مازندران، تعداد مدارس روستایی افتتاح‌شده در دولت مردمی به ۴ هزارو ۹۱۳ مدرسه رسید. 
رئیسی در ادامه عصر پنج‌شنبه با حضور در نشستی با فعالان اقتصاد مردمی در روستای خرماکلای این استان، طی سخنانی با اشاره به مسئله عدم‌توازن در توزیع سود ناشی از تولید و فروش برنج برای تولیدکنندگان و دلالان تأکید کرد که زنجیره تولید تا توزیع برنج باید به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا جلوی اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گرفته شود. 
همچنین روز پنج‌شنبه با حضور دکتر سیدابراهیم رئیسی ۳۵۰ واحد گلخانه روستایی که با مشارکت مردم و تسهیلات معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری احداث شده است، به بهره‌برداری رسید. 

 افتتاح ساختمان بیمارستان قائمشهر پس از ۱۸ سال وقفه
دکتر سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مازندران، ضمن افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی شهرستان قائمشهر، ۵۷۴ تخت بیمارستانی جدید را در استان به صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد. ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر از جمله طرح‌های نیمه‌تمام استان مازندران بود که پس از ۱۸ سال وقفه، با اهتمام دولت مردمی و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع در شش‌طبقه و با همه امکانات تخصصی از جمله ۱۰ اتاق عمل تکمیل و تجهیز شد و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. 

 «حفظ یاد شهدا» راهگشای آینده کشور
دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، مدافع امنیت و سلامت و مدافعان حرم، در ایام سالروز شهادت شهدای حماسه خان‌طومان، در پارک موزه دفاع مقدس ساری از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به ساری بود. 
دکتر سیدابراهیم رئیسی در این دیدار، حفظ یاد، نام و مسیر نورانی شهدا را برای آینده کشور، نظام اسلامی و نسل جوان راهگشا دانست و افزود: بقا و تأثیرگذاری خون مطهر شهدای ما از آنجا که متصل به خون حضرت ثارالله و شهدای کربلاست از سوی خدای متعال تضمین شده است. 
رئیس‌جمهور تحقق خواست شهیدان در ایستادگی، مقاومت، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی و توجه به مردم را در ارتقای سلامت اجتماعی و نظام اداری و اجرایی کشور اثربخش دانست و تأکید کرد: عزت و قدرتی که امروز به برکت خون شهدا و پس از عملیات «وعده‌صادق» برای کشور ایجاد شده است، صرف تأمین منافع ملت ایران، دیگر ملت‌های مسلمان و صیانت از ارزش‌های اسلامی خواهد شد. 

 باور «ما می‌توانیم» بن‌بست نمی‌شناسد
سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در نشست شورای اداری استان با تأکید بر اهمیت نگاه، رویکرد و عمل در جهت ایجاد تحول تصریح کرد: باور ما این است که در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد که قابل حل به دست جوانان با کفایت و کارآمد این کشور نباشد. باور و منطق ما باور و منطق «ما می‌توانیم» است، چراکه منطق «ما نمی‌توانیم و نمی‌شود» مورد قبول مردم، انقلاب و اقتضای انقلابی اندیشیدن و عمل‌کردن نیست. 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم، رهبری و خانواده معظم شهدا از ما مدیران زیر این سقف، انتظارات بحقی دارند و کار‌های بزرگی می‌تواند به دست شما اتفاق بیفتد، گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های شما میدان‌دادن به مردم و استفاده از نیروی کارگشای مردمی در همه حوزه‌هاست و از لوازم این میدان‌دادن به مردم رفع مشکلاتی است که بعضاً از ناحیه بوروکراسی پیچیده و به بهانه کار کارشناسی انجام‌دادن به وجود می‌آید. مشکلات بوروکراسی و مانع‌تراشی‌ها تحت عنوان کار کارشناسی باید با نگاه و رویکرد گره‌گشایی حل شود. 
رئیسی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از ما برای کوتاهی در رفع موانع از پیش پای مردم حجت و دلیلی نزد خدا و مردم نداریم. به عنوان مثال درست است که قانون اساسی هر گونه توسعه را فرع بر حفظ محیط زیست قرار داده است، اما نگاه کارشناس نباید ایجاد بن‌بست باشد، بلکه کارشناس باید با نگاه حل مسئله و برای رونق تولید و ایجاد اشتغال راهگشایی و گره‌گشایی کند. 
رئیس‌جمهور عمل جهادی را انتظار مردم، شهدا و رهبری از همه مدیران دانست و افزود: امروز وصیت و خواسته ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید استان در فضا طنین‌افکن است و پیام همه آن‌ها به ما گره‌گشایی از زندگی مردم است و اساساً تجلیل واقعی از شهدا عمل به همین خواسته و وصیت آنهاست. از جمله کار‌هایی که باید در همین راستا انجام دهیم، این است که تلاش کنیم اقتصاد روستا‌ها به‌صرفه و پررونق شود تا روستاییان مجبور به مهاجرت نشوند و شاهد گسترش حاشیه‌نشینی نباشیم. 
رئیسی از همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان مازندران خواست سیاست‌های مصوب نظام، برنامه‌های سند هفتم توسعه، توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهداف دولت را با جدیت و تلاش مضاعف پیگیری و اجرا کنند. 
رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت سرکشی مستمر مدیران استانی به مناطق مختلف و مشاهده و پیگیری مشکلات مردم از نزدیک تأکید کرد: در شرایطی که دشمن با روش‌های مختلف به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است، ابرپروژه دولتمردان و همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور باید ایجاد امید در جامعه باشد. 
دکتر رئیسی همچنین بر لزوم حفظ کرامت عموم شهروندان جامعه در هر شغل و کسوتی تأکید و تصریح کرد: حفظ کرامت کارمندان و افراد زیرمجموعه به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه روابط ناسالم اداری منافاتی با کنترل و نظارت ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار