کد خبر: 1229432
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن و رقیب جمهوری‌خواهش دونالد ترامپ چهارشنبه توافق کردند در دو مناظره به تاریخ ۲۷ ژوئن و ۱۰ سپتامبر (۷ تیر و ۲۰ شهریور) با یکدیگر روبرو شوند.

 جوان آنلاین: دیروز بعد از آن که جو بایدن نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، رقیب احتمالی جمهوری‌خواهش دونالد ترامپ را به دو مناظره تلویزیونی در ژوئن و سپتامبر دعوت کرد، ترامپ به سرعت با برگزاری مناظره‌ها موافقت کرد.

به گزارش فارس، سی‌ان‌ان اعلام کرده که اولین مناظره در استودیوی این شبکه تلویزیونی در شهر آتلانتای ایالات جورجیا بدون حضور تماشاچی برگزار خواهد شد. جورجیا از ایالت‌های کلیدی در انتخابات نوامبر است. دو نامزد همچنین دعوت شبکه ای‌بی‌سی به عنوان میزبان دومین مناظره در تاریخ ۱۰ سپتامبر را پذیرفتند.

مناظره جداگانه معاونان هم برای ژوئیه بعد از کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان پیشنهاد شده است. به‌رغم پذیرش برگزاری این دو مناظره از سوی هر دو نامزد، اختلافات اساسی بین آن‌ها در خصوص شرایط باقی است. بایدن می‌گوید به شرط مقررات سختگیرانه در مناظره شرکت می‌کند که ترامپ نتواند به طور مکرر حرفش را قطع کند. ترامپ هم خواستار برگزاری بیش از دو مناظره و یک مکان بزرگ با هدف ایجاد هیجان شده است.

مناظره‌ها که ده‌ها میلیون بیننده را در پخش زنده جذب می‌کند، مملو از ریسک برای هر دو نامزد است که با رقابتی تنگاتنگ و اشتیاق پایین رای‌دهندگان روبرو هستند.

دستیاران بایدن فکر می‌کنند ترامپ با افشای مواضع خود در خصوص برخی مسائل از جمله سقط جنین می‌تواند به کارزار انتخاباتی‌اش آسیب بزند. دستیاران ترامپ هم بایدن را مستعد گاف‌های لفظی می‌دانند که می‌تواند نگرانی رای‌دهندگان آمریکایی درباره وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور ۸۱ ساله این کشور را تشدید کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار