کد خبر: 1229149
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
از رونی و بکام تا شیرر و سونس
شاید تیزترین انتقاد‌ها از سوی وین رونی، مهاجم سابق این تیم مطرح می‌شود که بازیکنان منچستر را به کم‌کاری و مصدومیت‌های دورغین متهم کرد. بیان چنین ادعایی باعث شد تا برخی دیگر از چهره‌های نامدار فوتبال انگلستان هم نسبت به عملکرد منچستر یونایتد واکنش نشان دهند.
حامد قهرمانی

جوان آنلاین: منچستر یونایتد به عنوان یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های لیگ برتر حال و روز خوشی ندارد. منچستر در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی لیگ برتر حتی شانس حضور در لیگ اروپای فصل بعد را هم ندارد و این برای تیمی که روزگاری تنه به تنه بزرگان دیگر اروپا می‌زد، اصلاً قابل قبول نیست. این روز‌ها بسیاری از چهره‌های نام‌آشنای فوتبال انگلستان و بازیکنانی که سابقه حضور در یونایتد را داشتند به انتقاد از عملکرد بازیکنان و کادر فنی منچستر می‌پردازند. نکته جالب ماجرا اینجاست که حتی رقبای قدیمی منچستر هم نمی‌توانند وضعیت وخیم این روز‌های شیاطین سرخ را تحمل کنند و همه به‌گونه‌ای دنبال منچستر قدرتمند زمان فرگوسن می‌گردند. 
شاید تیزترین انتقاد‌ها از سوی وین رونی، مهاجم سابق این تیم مطرح می‌شود که بازیکنان منچستر را به کم‌کاری و مصدومیت‌های دورغین متهم کرد. بیان چنین ادعایی باعث شد تا برخی دیگر از چهره‌های نامدار فوتبال انگلستان هم نسبت به عملکرد منچستر یونایتد واکنش نشان دهند. گراهام سونس، اسطوره باشگاه لیورپول و یکی از رقبای همیشگی منچستر با تأیید ضمنی حرف‌های وین رونی می‌گوید: «بیان مؤدبانه این است که بگوییم منچستریونایتد در حال حاضر یک تیم متوسط است. نمایش آن‌ها در بازی مقابل کریستال‌پالاس فراتر از تکان‌دهنده بود. به عنوان یک گروه از بازیکنان، آن‌ها از دقیقه اول تا آخرین لحظه متوجه نشدند که برای منچستریونایتد بازی می‌کنند و نمایش خیلی بدی داشتند.»
سونس ادامه می‌دهد: «نشنیدم که وین رونی این حرف را بزند، اما او می‌گفت که برخی از بازیکنان نمی‌خواهند برای تیم اصلی بازی کنند. می‌توانم تأیید کنم، بدون اینکه هیچ نظری بدهم، من هم این را از کسی که منبع موثقی است، شنیده‌ام. بازیکنانی در منچستریونایتد وجود دارند که برای بازی در دسترس هستند، اما در حال حاضر ترجیح می‌دهند بازی نکنند.» اوضاع در اردوگاه شیاطین سرخ به‌قدری وخیم است که حتی آلن شیرر، بازیکن بزرگ نیوکاسل هم با عصبانیت آن را غیرقابل باور توصیف می‌کند: «این بدترین تیم ‏منچستریونایتد است که من دیده‌ام. آن‌ها هیچ‌وقت اینقدر بد نبودند. ‏نمی‌توانیم بگوییم این بازیکن‌ها تلاش نمی‌کنند، اگر بازی آرسنال را ‏دیده باشید خیلی هم تلاش کردند و البته آن‌ها خیلی هم مصدوم ‏دارند، ولی فصل فقط همین یک بازی نیست و نمی‌شود بهانه آورد. یونایتد مدت‌هاست در مسیر افول قرار دارد. برای بازگشت به روز‌های ‏اوج باشگاه حتی اگر امروز همه چیز روبه‌راه شود زمان زیادی لازم ‏است. آن‌ها برای رسیدن به سطح سه تیم اول، سیتی، آرسنال و ‏لیورپول میلیون‌ها کیلومتر فاصله دارند.»
در چنین شرایطی شاید دیوید بکام، هافبک بنام سال‌های دور منچستر بهترین اظهارنظر را در خصوص شرایط کنونی تیم سابقش به زبان آورده باشد. به عقیده بکام منچستر هویتش را از دست داده و تا این مسئله حل نشود اوضاع بر همین منوال خواهد گذشت، اوضاعی که شاید سال‌ها طول بکشد: «فکر می‌کنم پنج یا ۱۰ سال گذشته دوران سختی برای منچستریونایتد بوده است، درست از زمانی که فرگوسن باشگاه را ترک کرد و بعد از او بزرگانی، چون گیگز، روی کین و گری نویل هم رفتند. تمام این بازیکنان بزرگان یونایتد بودند که باشگاه نتوانست جای خالی آن‌ها را پر کند. بازیکنانی که مدت زمان زیادی را در منچستر حضور داشتند. یونایتد هویتش را از دست داده، شما این بازیکنان را از دست می‌دهید که بخشی از باشگاه است و یونایتد هم هویت خودش را از دست می‌دهد. می‌دانستیم که لحظه سختی برای باشگاه خواهد بود. ما دوست داریم این به سرعت تغییر کند، چون فکر می‌کنم برای مدت طولانی اینطور بوده است. فکر می‌کنم اگر همین روند ادامه داشته باشد باز هم شاهد روز‌های بدی باشیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار