کد خبر: 1228637
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
سرهنگ راستی خبر داد
رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بازی رایانه‌ای عملیات وعده صادق با نگاه به اهمیت و ضرورت این عملیات و ماندگاری در ذهن کودکان و نوجوانان در دست تولید است.

جوان آنلاین: اهمیت و ضروت مدیریت فضای مجازی در دنیای امروز و تولید محتوای مناسب برای جوانان و نوجوانان در این فضا، بهانه‌ای شد برای گفت‌وگو با سرهنگ «احسان راستی» رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس. 

به گزارش دفاع پرس، سرهنگ راستی در ابتدای این گفت‌وگو در تشریح رویکرد‌ها و حساسیت‌های سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای اظهار داشت: این سازمان با تمرکز بر نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و طبق برنامه و هدف پنج ساله‌ای که برای آن تعیین شده و به تصویب رسیده است، تولید محتوای جذاب و متناسب برای رده سنی کودک و نوجوان را در اولویت قرار داده و بر همین اساس، ماموریت‌های سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای تقسیم شده است. 

وی ادامه داد: ما  در سه بخش کلی «مطالعات»، «رصد و تحلیل»  و «تامین محتوا» کار را شروع کرده‌ایم و در هر بخش از نفرات متخصص در این زمینه استفاده می‌کنیم که اولویت برای ما بخش تامین محتوا در حوزه مقاومت و دفاع مقدس است.

سرهنگ راستی با توجه به تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی تاکید کرد: سازمان فضای مجازی محصولاتی در قالب‌های کلیپ، نماهنگ، پویانمایی، اینفوگرافی و بازی در دست تولید دارد که یک سری از این محصولات به مرحله تولید و انتشار در کانال‌های رسمی و غیر رسمی رسیده است.

رییس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای با اشاره به ساخت و تولید بازی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: به دلیل اینکه مخاطبان ما کودکان و نوجوانان تعریف شده‌اند و بسیاری از آنان از سایت‌ها و تلویزیون استفاده نمی‌کنند، نیازمند ابزار‌های خاصی برای انتقال مفاهیم بودیم که  بخشی از این فرایند را با به‌کارگیری فناوری‌های نوین  تولید کردیم. یکی از این اقدامات تولید بازی عملیات انهدام بود که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مشارکت یک نهاد دیگر آن را به تولید رساند و به بازار عرضه کرد.

تولید و عرضه بازی عملیات وعده صادق

وی از تولید بازی جدیدی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: بازی رایانه‌ای عملیات وعده صادق با نگاه به اهمیت و ضرورت این عملیات و ماندگاری در ذهن کودکان و نوجوانان در دست تولید است که به زودی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عرضه می‌شود.

رییس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای در مورد جدیدترین دستاورد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در حوزه فناوری‌های نوین و استفاده از واقعیت مجازی، عینکی سه‌بعدی را طراحی و تولید کرده‌ایم که هم اکنون در موزه دفاع مقدس استان‌های آذربایجان‌شرقی و فارس از آن استفاده می‌شود و به زودی کل موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند.

سرهنگ راستی  در ادامه بیان کرد: حدود ۱۱۰۰ نفر در باشگاه استانی و حدود ۱۰۰ مدیر دفاع مقدسی در شبکه ملی داریم که ارتباط  و جذب و هم‌افزایی در سازمان با آن‌ها به صورت مستمر و پیگیرانه انجام می‌شود. باشگاه مردمی فعالان فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس تشکیل شده و هر ساله جشنواره ملی نیز در این حوزه برگزار می‌شود.

وی گفت: در حوزه فضای مجازی دانش‌آموزی نیز در بستر شاد فعالیت‌های زیادی داریم که توانستیم لیگ دانش‌آموزی را در این بستر اجرا کنیم و با آنها به صورت مستقیم  در ارتباط هستیم.

رییس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای در خصوص تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ۱۰۰ برابری کردن آثار دفاع مقدس گفت: باید از تجربیات  و موفقیت‌های دوران دفاع مقدس الگو بگیریم. اگر آن زمان حمایت‌ها و کمک‌های مردم نبود پیروزی رقم نمی‌خورد و امروز نیز در مورد فضای مجازی این اعتقاد را دارم که مشکلات باید به دست مردم حل شود. فعالان حوزه دفاع مقدس در فضای مجازی بسیار زیاد هستند و مردم به این موضوعات علاقه دارند؛ لذا با کمک آنها می‌توانیم موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار