کد خبر: 1228515
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
انتشار داده‌های جدید باعث شد سهام این دو شرکت در اواخر معاملات روز افزایش یابد به‌طوری‌که آلفابت تا ۱۷درصد و مایکروسافت ۳/۶ (شش‌وسه‌دهم) درصد افزایش ارزش سهام راتجربه کردند

 جوان آنلاین: کانال «مجله هوش مصنوعی» نوشت: آلفابت و مایکروسافت، دو غول فناوری امریکایی با انتشار آخرین نتایج سه‌ماهه خود و با افزودن درآمد بخش محاسبات ابری، تخمین‌های وال‌استریت را زیر پا گذاشتند و بخش زیادی از این افزایش درآمد را مدیون رونق بالای استفاده از خدمات هوش مصنوعی بوده است. انتشار داده‌های جدید باعث شد سهام این دو شرکت در اواخر معاملات روز افزایش یابد به‌طوری‌که آلفابت تا ۱۷درصد و مایکروسافت ۳/۶ (شش‌وسه‌دهم) درصد افزایش ارزش سهام راتجربه کردند. 
این دو رقیب مدت‌هاست که در نبردی سخت برای دستیابی به سلطه در حوزه هوش مصنوعی گرفتارشده‌اند؛ و در همین راستا مایکروسافت برای به چالش کشیدن دو دهه سلطه گوگل بر جست‌وجوی اینترنتی جهانی، به استارت‌آپ OpenAI پیوست. 
سیلیکون ولی سال ۲۰۲۴ را به‌عنوان سالی آغاز کرده است که شرکت‌ها شروع به استقرار هوش مصنوعی مولد خواهند کرد. فناوری باقابلیت ایجاد متن، تصاویر و ویدئو از طریق درخواست‌های ساده. مدیران آلفابت و مایکروسافت در گزارش‌های اخیر خود اعلام کرده‌اند هوش مصنوعی باعث بهبود رونق تقاضا برای واحد‌های محاسبات ابری آن‌ها شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار