کد خبر: 1228416
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

مجمع عمومی سازمان ملل متحد رأی به عضویت کامل فلسطین در این سازمان داد و ۱۴۳ کشور عضو سازمان ملل متحد به پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل رأی مثبت دادند. 
قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای عضویت کامل فلسطین با ۱۴۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع به تصوب رسید. پس از تصویب این قطعنامه، درخواست تجدیدنظر برای عضویت به شورای امنیت ارسال خواهد شد. هرچند این قطعنامه احتمالاً مجدداً با وتوی امریکا روبه‌رو خواهد شد، ولی یک نشانه جدی از اراده جامعه بین‌المللی است. مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد توصیه‌هایی به شورای امنیت برای بازنگری مثبت در عضویت کامل فلسطین در این نهاد ارائه داده است. 
این مجمع تأکید کرد که فلسطینیان واجد شرایط عضویت کامل در سازمان ملل هستند. سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل این نهاد، اولین گام و لحظه‌ای محوری در رسیدگی به بی‌عدالتی‌های تاریخی است که مردم فلسطین متحمل شده‌اند. محمد سعید ایروانی گفته است: «جمهوری اسلامی ایران تصمیم امروز مجمع عمومی را تأیید و از آن حمایت می‌کند. این تصمیم نشان‌دهنده گامی کوچک و در عین حال حیاتی در اجرای تعهدات جامعه بین‌المللی در قبال مردم فلسطین و احیای برخی از حقوق ذاتی فلسطین است. فلسطین تعهد خود را به صلح و توانایی انجام تعهدات مندرج در منشور ملل متحد نشان داده است و در نتیجه، شایسته عضویت کامل در سازمان ملل است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار