کد خبر: 1229952
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
این روزها مرغ دلمان پر می کشد به سوی خراسان، به بارگاه ستاره هشتم ضامن آهو، تا دل مان از غصه ها رها شود.

جوان آنلاین: این روزها مرغ دلمان پر می کشد به سوی خراسان، به بارگاه ستاره هشتم ضامن آهو، تا دل مان از غصه ها رها شود. این ولادت قسمت ما نبوده که پابوس آقا امام رضا(ع) برسیم، اما از دور سلام می کنیم به امام مهربانی ها و از دور از امواج رادیو گوش دل می سپاریم به هر آنچه که ما را وصل می کند به دریایی از مهربانی. بسیاری از شبکه های رادیویی از روز ولادت حضرت معصومه(س) در مشهد مقدس مستقر هستند و برخی هم این روزها برای اجرای برنامه از حرم امام رضا(ع) راهی شده اند تا در روز ولادت برنامه های خودشان را به صورت زنده تقدیم شما خوبان کنند.

رادیو ایران؛ «بهار جان» از مشهدالرضا(ع)
رادیو ایران در این روز دو برنامه «ایرانشهر» و «بهار جان» را از مشهدالرضا(ع) تقدیم مخاطبان می كند.«راه شب» دوشنبه بامداد با موضوع تصور كن مقابل حرم امام رضا(ع) نشسته ای هر چه می خواهد دل تنگت بگو ساعت ۰:۳۰ به روی آنتن می رود. «سلام صبح بخیر» با پرداختن به میلاد پر خیر و بركت این روز، جشن میلاد امام رضا(ع) را گرامی می دارد. «به افق نور» با رویكرد مهربانی بی منت و بی حساب ساعت ۱۱:۴۰ و «با كریمان» گزیده ای از كلام که ساعت12:30 پخش می شود. «گلبانگ» با پخش ترانه «حریم» كاری از علیرضا افتخاری ساعت 15 روی آنتن می رود.

رادیو جوان؛ «با تو حالم خوبه»
ویژه برنامه رادیویی «با تو حالم خوبه» از رادیو جوان، از جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع)، به صورت زنده از مشهد مقدس پخش می‌شود. این برنامه از ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی مکتب رضوی بهره می‌برد. این برنامه رادیویی به تهیه کنندگی مجتبی حسنی و با اجرای مجید عسگری و به گویندگی مریم ابوالحسنی ساعت ۲۰ تقدیم شنوندگان جوان می شود. برنامه‌هایی همچون «جوان ایرانی سلام» و «جوونی مجاز» نیز به بررسی و ترویج ارزش‌های امام رضا(ع) می پردازند.

رادیو تهران؛ «اردیبهشت در بهشت»
«اردیبهشت در بهشت» از ساعت 9 و 30 دقیقه در هشت بخش که با عنوان رواق نامگذاری شده است، از رادیو تهران پخش خواهد شد؛ "رواق سلام و اذن ورود" ، "رواق شمیم رضوان" ، "رواق چایخانه امام رضا(ع)" ، "رواق کودک"، "رواق کتابخانه امام رضا(ع)" ، "رواق صدای مردم"، "رواق ازدواج" و "رواق وقف " پخش می شود.

برنامه«باغ فیض» شبکه رادیویی تهران تا شب ولادت امام رضا (ع) از ساعت 23 به صورت زنده از مشهد مقدس، پخش خواهد شد. »خورشید هشتم» و ویژه برنامه «بر مدار محبت» از دیگر تولیدات این شبکه برای پخش است.

رادیو سلامت؛ «در این بارگاه»
ویژه برنامه «در این بارگاه» تا 31 اردیبهشت ماه به تهیه کنندگی سهیلا باقری و اجرای لیلا رحیمیانی ثابت از مشهد مقدس، راس ساعت 10 صبح از حرم مطهر رضوی تقدیم مخاطبان رادیو سلامت می شود. از جمله بخش های این می توان به پنجره فولاد، رواق فیروزه ای، زائرسرا، چایخونه حضرتی، صحن آزادی و بین الحرمین اشاره کرد. در "پویش صحن قدس" شنوندگان رادیو سلامت می توانند عکس های خود را از صحن قدس برای ما ارسال کنند.
ویژه برنامه «زیارت قبول» با هدف ارتقای سلامت معنوی و رویکرد سبک و سیره امام رضا (ع) با اجرای ندا خواجه نوری از رادیو سلامت پخش می شود.

رادیو قرآن؛ پوشش جشنواره قرآنی های تقلیدی
برنامه «جشنواره صد» و «تسنیم» به صورت زنده از مشهد مقدس تقدیم شنوندگان خواهد شد و برنامه«اشراق» نیز ویژه میلاد و دهه کرامت به صورت زنده هر شب ساعت ۲۰ پخش می شود و اختتامیه جشنواره قرآنی های تقلیدی در روز میلاد از ساعت ۱۵و ۳۰ از رادیو قرآن پخش خواهد شد. برنامه های «طعم آفتاب» ، «برنا» و «بوستان تلاوت» نیز به این مناسبت منعطف خواهند شد.

رادیو ورزش؛ در «پناه‌ پهلوانان»
شبکه رادیویی ورزش ویژه برنامه«پناه ‌پهلوانان» را در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت به صورت زنده از ساعت ۱۲ تا ۱۳ از حرم مطهر رضوی پخش خواهد کرد. این برنامه با هدف گسترش فرهنگ ناب رضوی در حوزه تربیت‌بدنی، ترویج روحیه پهلوانی و جوانمردی و گسترش اخلاق ورزشی با بهره‌گیری از سیره اهل بیت(ع) روی آنتن می‌رود. معرفی فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی آستان قدس، تجلیل از ورزشکاران و خادمان افتخاری که مدال خود را به حرم امام هشتم(ع) اهدا کردند، معرفی و با خادمان ورزشکار امام رضا(ع) گفت وگو می شود.

رادیو نمایش؛ در «ولایت عشق»
رادیو نمایش به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) ویژه برنامه «ولایت عشق» را به نویسندگی و تهیه كنندگی نسیم السادات صباغان و گویندگی نرجس فروغی ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه به صورت زنده از صحن مطهر امام رضا(ع) به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

«بخوان به نام پروانه ابوالحسن» در روز میلاد به تهیه کنندگی محسن جواهری و گویندگی حمید یزدانی ابیانه و آسیه گرجی، ساعت 7:30 دقیقه به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می شود.

رادیو صبا؛ با «مژده که عید اومده»
شبکه رادیویی صبا امشب برنامه موسیقی محور «صباهنگ» را به صورت ویژه راهی آنتن می کند، این برنامه ساعت 21 با پخش موسیقی و ترانه و شعر خوانی با موضوع امام هشتم (ع) همراه مخاطبان می شود. امشب برنامه«صبامک عیدانه» با هنرمندی پیشکسوتان رادیو با اجرای لطیفه های طنز و پخش طنز آهنگ پخش خواهد شد. در روز میلاد برنامه موسیقی محور «کوک آوا» با پخش گلچینی از ترانه‌ و موسیقی با مضمون امام رضا (ع) ساعت 6:15 راهی آنتن می شود و ویژه برنامه «مژده که عید اومده» ساعت 10 با موضوع فضایل اخلاقی امام هشتم در بخش‌های متنوع این روز را جشن می گیرد.

رادیو اقتصاد؛ «نذریک خدمت به نیت امام رضا (ع )»
مجله صبحگاهی«روزیِ نو» در روز میلاد امام هشتم (ع) به موضوع اثرات گردشگری مذهبی بر توسعه اقتصادی به تهیه‌کنندگی الهام مصطفوی پخش می‌شود. برنامه عصرگاهی «گذر بازار» روز پایانیِ پویش "نذریک خدمت به نیت امام رضا (ع )" را پوشش می‌دهد. در این برنامه گلچینی از محتوایی که شنوندگان در طول دهه کرامت برای شرکت در پویش ارسال کرده‌اند، پخش و برگزیدگان معرفی خواهند شد. «گذر بازار» به تهیه‌کنندگی لیلا یگانه ساعت 16 روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

رادیو پیام؛ با «پیام زندگی»
«پیام زندگی» را در روز ولادت حضرت امام رضا(ع) به تهیه کنندگی رضا صفری، با موضوع ویژگی ها و ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) از نگاه کارشناسان روی آنتن رادیو پیام می شنوید.

ایرانصدا؛ «کبوتران حرم» و «آفتاب مهربانی»
پایگاه کتاب گویای ایران صدا کتاب گویای «به شرط آفتاب» را که روایت بخشی از زندگی پربرکت امام هشتم در قالب داستان و به زبانی روان و آموزنده است و کتاب گویای «پاسخ های امام رضا(ع) به چهل پرسش های قرآنی» را تهیه و بارگذاری کرده است.

پایگاه کودک ایرانصدا مجموعه برنامه«کبوتران حرم» را در پنج قسمت 15 دقیقه ای با هدف معرفی کرامات امام رضا(ع) در قالب داستان برای کودکان، پادکستی با نام «ای رفیق مهربون بچه ها» را در 30 دقیقه با سرودهای کودکانه در وصف امام رضا(ع) و قصه صوتی «مار و گنجشک» از مجموعه قصه های شیرین از زندگی معصومین که به معجزات و کرامات امام رضا(ع) می پردازد، تولید و منتشر کرده است.

همچنی «لشکر کلمات» با پندها و نصیحت های امام رضا(ع) در بخش شعر کودک، مجموعه لالایی های امام رضایی با نام «لالا کبوتر بال داره» تولید و منتشر شده است. پایگاه موسیقی «پادکست حریم عشق» و پایگاه سخنرانی، نیز مجموعه کرامات و الطاف علی بن موسی الرضا علیه‌السلام را در 10 قسمت برای استفاده عاشقان این امام رئوف بارگذاری کرده است.

پایگاه مداحی و نغمه های مذهبی ایرانصدا پادکست 60 دقیقه ای با نام «آفتاب مهربانی» با شش نماهنگ تصویری جدید ویژه ولادت امام رضا علیه‌السلام با نام‌های «بابا رضای»، »کاکوی امام رضا »، «گنبد ایران»، «ایران حرم است»، «آلزایمر» و «کوچه پس کوچه های مشهد» تولید و منتشر کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار