کد خبر: 999921
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
حاشیه شهر مشهد با توجه به جایگاه خاص این منطقه، بی تردید بزرگ ترین حاشیه شهر کشور است.برای شهری همانند مشهد با وجود 3.5 میلیون نفر جمعیت و وجود یک و نیم میلیون حاشیه نشین با مشکلات فراوان، بی تردید یکی از مهم ترین معضلات، همین حاشیه نشینی است.حال با وجود پیدایش ویروس کرونا از اسفند ماه بیشترین آسیب جدی به اقتصاد خانواده های کم برخورداردر حاشیه شهر وارد شده است .از همان ابتدا کمک های مردمی ،آستان قدس، اعضای شورای شهر وجهادگران سپاه امام رضا (ع) توزیع سبد معیشتی در بین خانواده های کم برخوردار و نیازمندان انجام شد .
از آغاز شیوع کرونا تا کنون ۵۳ هزار بسته معیشتی توسط جهادگران استان خراسان رضوی بین نیازمندان در این استان توزیع شده و در رزمایش بزرگ مواسات روز پنج شنبه با حضور نماینده، ولی فقیه آیت الله علم الهدی، مسئولین استانی و به همت بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) به فرماندهی سردار نظری نیز ۷۷ هزار بسته دیگر با ارزش هر بسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا سه میلیون ریال آغاز شد.

از مجموع این تعداد بسته ۷۰ هزار بسته از محل اعتبار قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و ۶۰ هزار بسته با کمک‌های مردمی و پایگاه‌های بسیج و محلات تامین شده است.

در پی شیوع ویروس کرونا در استان خراسان رضوی جهادگران بسیجی از همان روز‌های نخست وظیفه ضد عفونی کردن معابر واماکن عمومی و سطح شهرو کمک به کادر درمانی وتولید گان و روزانه ۱۵۰ هزارماسک و دیگر امکانات درمانی این نهاد و همچنین آماده سازی بیمارستان صحرایی سپاه استان نیز با ظرفیت هزار و صد تخت در اختیار مردم قرار گرفته شد. کم کم تهیه معیشتی هم در دستور کار قرار گرفت.

قرارگاه مواسات این استان تاکنون ۱۰۹ هزار خانواده آسیب پذیر که در جمعیت‌های جامعه هدف دستگاه‌های امدادی بوده اند و یا به خاطر مساله کرونا آسیب دیده اند را شناسایی کرده و هنوز هم این اقدام ادامه دارد؛ و شناسایی این افراد از طریق مساجد و ائمه جماعات در شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه ادامه دارد که این قرارگاه را به عنوان پناهگاهی برای خود حس کنند همچنین برای خیرین مرجعی است که به اقشار نیازمند کمک کنند.

آیت الله علم الهدی در مراسم اجرای رزمایش عنوان کرد: مواسات فقط بسته معیشت نیست بلکه به معنی مشارکت دادن اقشار ضعیف در زندگی ودرآمد اغنیا و کسانی است که قدرت دارند و در این قسمت حرکت‌های مختلفی انجام شده است. شهرداری مشهد هم که نهاد مردمی و حاکمیتی است برنامه‌های جالبی دارد و قرار گذاشته همه کارگران روز مزد را از اول ماه رمضان به کار بگیرد و مشغول کار کند. بسیج جامعه پزشکی هم اقدام خوبی انجام داد و درکنار دانشگاه علوم پزشکی با غربالگری مردمی هم مبتلایان به کرونا راشناسایی و برای این کار حدود ۷۰۰ نفر پزشک و پرستار مشخص کردند.

توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در عید فطر

رییس بسیج سازندگی خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در خراسان رضوی در مناسبت‌های مختلف کمک حال و یاور تمامی هموطنان نه تنها در این استان بلکه در دیگر نقاط ایران بوده اند. می‌گوید:۱۵۰ هزار بسته معیشتی دیگر هم به منسیت سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و عید فطر توزیع خواهد شد و این اقدام بعد از ماه رمضان هم ادامه می‌یابد.

اجرای رزمایش در شهرستان‌های خراسان رضوی

۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان از نیمه شعبان تا کنون در بین نیازمندان سبزوار توزیع شده است تا ۱۵ ماه مبارک رمضان نیز ۳۵۰۰ بسته معیشتی توسط حوزه‌ها و پایگاه‌ها جمع آوری شده است و توزیع می‌گردد. ۱۵ هزار بسته معیشتی توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور همچنین ۷۵ رأس گوسفند ۲ رأس گوساله و یک رأس شتر، ۱۰ هزار بسته با هزینه‌ای بالغ بر دومیلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان توسط ۱۵ پایگاه بسیج در شهر و روستا‌های قوچان، هزار بسته به ارزش ۴۰۰ هزار تومان از طریق قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) و امامان جمعه شهرستان جوین، ۴۸۰ بسته در میان شهرستان زاوه، ۲ هزارو ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان در بردسکن، ۲ هزار بسته در کاشمر، سرخس سه هزارو ۷۵۲ بسته به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان و هزار بسته به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در تربت جام توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج توزیع می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار