کد خبر: 999901
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
سردار سلیمانی:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اجرای رزمایش کمک مؤمنانه از توزیع ۳.۵ میلیون بسته معیشتی تا پایان ماه رمضان خبر داد و گفت: طی دیروز و امروز یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در حاشیه رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه که در مصلی تهران برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت: از اول اسفند و تا قبل از نیمه شعبان شاهد بودیم که ملت ایران هنگام شیوع کرونا نسبت به هموطنانی که درآمد‌شان کم شده بود کمک و همراهی کردند.

وی افزود: پس از آنکه مقام معظم رهبری در نیمه شعبان این موضوع را تحسین کردند و فرمودند که چه خوب است ملت ایران در آستانه ماه مبارک رمضان خاطره خوبی در زمینه کمک مؤمنان از خود به جای بگذارند بسیج به عنوان فرزندان ملت ایران و به عنوان تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی و با محوریت ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج برنامه‌ریزی کرد تا کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده برای این رزمایش نقدی و غیرنقدی بود.

سردار سلیمانی گفت:‌بعد از جمع‌آوری و شناسایی اقشار‌آسیب دیده از حادثه کرونا که نیازمند کمک بودند تلاش کردیم به صورت محلی و دقیق کسانی که تحت پوشش سازمان‌هایی حمایتی نبودند را شناسایی را کرده و کمک‌های مردم را در این زمینه جمع‌آوری کنیم و با رعایت شأن آنها، این کمک‌ها را به آن‌ها برسانیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در ۱۶ استان این برنامه در حال انجام است که در برخی استان‌ها این رزمایش در صبح امروز انجام شده و در بقیه استان‌ها این رزمایش در بعد از ظهر امروز صورت می‌گیرد.

سردار سلیمانی گفت: امروز بیش از ۷۰۰ هزار بسته توزیع خواهد شد ضمن اینکه از نیمه شعبان تا روز گذشته ۶۰۰ هزار بسته در سراسر کشور به صورت همسان بین نیازمندان در قالب رزمایش مؤمنانه توزیع شده است.

وی افزود: در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته از کمک‌های مردمی که ارزش هر بسته ۳ میلیون ریال است بین نیازمندان توزیع کرده و یا خواهیم کرد. البته ما آن را به صورت عمده خریداری کردیم که بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این اقدامی که امروز در مصلی تهران مشاهده می‌کنید یکی از محور‌هایی است که به صورت گسترده در حال انجام است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: تعداد این کمک‌ها در ماه رمضان به ویژه در روز‌های آغازین این ماه ۳.۵ میلیون بسته است و توزیع آن تا ۱۵ ماه رمضان همزمان با ولادت کریم اهل بیت ادامه خواهد داشت.

وی گفت‌: مرحله دوم این کمک مؤمنانه از نیمه رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مرحله اول رزمایش دو بخش است که بخش اول از ابتدا تا ۱۵ ماه رمضان و بخش دوم از نیمه این ماه تا عید سعید فطر است که در هر محله ۳.۵ میلیون بسته برآورد کرده‌ایم که توزیع کنیم که در این اقدام قرار است از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج و سپاه‌های استانی استفاده کرده و آن‌ها کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده‌اند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها، ائمه جمعه در شهرستان‌ها، استانداران و فرمانداران در این طرح به همراه خیرین کمک حال برگزاری این رزمایش بوده و در زمینه اهدای کمک‌ها ما را یاری کردند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم این کمک‌ها به درستی به نیازمندان برسد و هیچ فرد نیازمندی نباشد که این کمک‌ها را دریافت نکرده باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: این کمک‌ها از محل پول‌هایی که به حساب‌های که قبلاً اعلام شده بود واریز شده است. در این رزمایش از کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد امام خمینی و کمیته امداد استفاده کرده‌ایم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار