کد خبر: 999360
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
متخصص پوست با اشاره به اینکه افراد فقط هنگامی که در منزل هستند از مرطوب کننده استفاده کنند، گفت: فردی که با دست چرب شده بیرون می‌آید، شانس آغشته شدن پوست این فرد به ویروس کرونا و ماندن آن روی پوست بیشتر است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: متخصص پوست در پاسخ به این پرسش که «با توجه به مصرف مواد ضد عفونی کننده وایجاد خشکی در پوست به چه میزان باید از مرطوب کننده‌ها استفاده کنیم»، اظهار داشت: پوست یک ظرفیت ثابتی برای ترشح چربی در سطح خود دارد که این چربی از غدد چربی ترشح شده و به سطح پوست می‌آید؛ ضمن اینکه عامل نگهداری آب در پوست است و اگر این آب در پوست نگه داشته نشود، پوست دچار خشکی می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی پوست دچار خشکی شود ترک‌هایی در آن ایجاد می‌شود و مواد حساسیت‌زا راحت‌تر از آن عبور می‌کنند و حساسیت پوستی یا اگزما شروع می‌شود. اگر بخواهیم جلوی این اتفاق را بگیریم باید نکاتی را رعایت کنیم.

این متخصص پوست با بیان اینکه باید چربی پوست را حفظ کنیم، گفت: قطعا مواد شوینده و الکلی می‌تواند چربی پوست را برداشته و پوست را به سمت اگزما یا حساسیت ببرد؛ در نتیجه از نظر تعداد دفعات باید محدودیت داشته باشیم؛ البته از طرفی می‌گوییم برای رعایت بهداشت باید مرتب دست‌هایمان را بشوریم، اما باید توجه کنیم از شوینده مناسب استفاده کنیم.

رضوانی یادآور شد: اینکه یک عدد ثابتی برای میزان مصرف مرطوب کننده‌ها اعلام کنیم، صحیح نیست و تعداد دفعات استفاده از مرطوب کننده‌ها در افراد مختلف متفاوت است. قبل از اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا کند می‌گفتیم افراد می‌توانند در طول روز چندین بار از مرطوب کننده‌ها استفاده کند، اما اکنون فردی که با دست چرب شده بیرون می‌آید، شانس آغشته شدن پوست این فرد به ویروس کرونا و ماندن این ویروس روی پوست بیشتر است.

وی بیان داشت: علیرغم توصیه مبنی بر استفاده از مواد مرطوب کنندها، تاکید داریم افراد هنگام خارج شدن از منزل دست‌های خود را با مرطوب کننده به مقدار زیادی چرب نکنند البته اگر می‌گوییم دستان خود را با مرطوب کننده چرب کنید ما به وضعیت پوست فرد نگاه می‌کنیم که چند بار نیاز به مرطوب کردن دارد.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: در نتیجه افراد در زمان‌هایی که در منزل هستند و از نظر عدم آلودگی محیط اطمینان خاطر دارند، باید در این زمان‌ها از مرطوب کننده‌ها بیشتر استفاده کنند؛ چرا که در این زمان دغدغه چسبیدن ویروس کرونا به دست وجود ندارد.

رضوانی با اشاره به اینکه همه کرم‌هایی که حاوی مواد مرطوب کننده‌اند برای استفاده به عنوان مرطوب کننده پوست مورد تائید هستند، خاطرنشان کرد: افراد باید این قانون مهم را بپذیرند که اثر کرم‌ها بر پوست افراد مختلف متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه باید هنگام خارج شدن از منزل از مصرف زیاد مرطوب کننده‌ها پرهیز کنیم، یادآور شد: علت این موضوع این است که ویروس موجود در بیرون از منزل می‌تواند به سطح پوست چسبیده و به راحتی جدا نشود؛ در نتیجه تاکید داریم در ساعاتی که افراد در منزل هستند تا می‌توانند از مرطوب کننده‌ها استفاده کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار