کد خبر: 997645
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
مهمترین توصیه برای جلوگیری از مبتلاشدن به ویروس کرونا رعایت اصل مهم "پیشگیری" است. یک استاد دانشگاه رعایت ۱۶ دستورالعمل مهم را توصیه کرده است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: ویروس کرونا در حالی جهان را فراگرفته است که مهمترین توصیه پزشکان و متخصصین برای جلوگیری از مبتلاشدن به آن رعایت بهداشت فردی و اصل مهم پیشگیری است. رعایت اصول تغذیه‌ای مناسب، خودداری از حضور در تجمعات و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای سطوح از جمله توصیه‌هایی است که باعث پیشگیری از ابتلا به این بیماری می‌شود.

دکتر سیدعلی کشاورز، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مطلبی ۱۶ توصیه مهم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را بیان کرده است:

۱- ویروس کرونا از پوست سالم رد نمی‌شود و تا ده دقیقه روی پوست زنده است پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید فقط نباید دست‌های خود را به بینی و دهان بزنید.

۲- ویروس کرونا در سطوح پارچه‌ای بین ۶ تا ۱۲ ساعت، فلزی بین ۱۲ تا ۲۰ ساعت و در سطح استیل تا ۲۰ روز زنده است.

۳- این ویروس تا ۶۰- درجه سانتیگراد زنده، ولی در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد به بالا می‌میرد پس بهتر است شستشو‌ها و نظافت‌ها را با آب گرم انجام داد.

۴- کرونا ویروس با آب گرم و مواد شوینده خانگی از بین می‌رود.

۵- لباس‌ها را زیر نور مستقیم خورشید یا روی شوفاژ‌ها خشک کنید.

۶- با آب گرم حمام کنید.

۷- به هیچ وجه آب سرد و غذای سرد نخورید، آب گرم، چای گرم، قهوه و دمنوش‌های گرم بنوشید.

۸- کلونی (اجتماع) این ویروس در بینی است، پس بینی‌تان را مرتب با آب گرم شستشو دهید.

۹- اگر به نوشیدنی گرم دسترسی ندارید آدامس بجوید تا گلویتان مرتب با آب دهانتان مرطوب و شستشو شود.

۱۰- محل زندگی و کارتان تهویه مناسب داشته باشد.

۱۱- اگر به بیرون از خانه می‌روید (کارمند، کارگر، مغازه دار و...) اولا: فاصله ۱.۵ متری از دیگران را مراعات کنید و دوما: به علت اینکه این ویروس سنگین است و به زمین می‌افتد پس کفشهایتان منبع مهم آلودگی است؛ به هیچ وجه آن را داخل خانه نیاورید.

۱۲- هنگام عطسه کردن تا جایی که امکان دارد از دیگران فاصله بگیرید و محکم با هر چیزی که در دسترس شما هست جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و برای چند ثانیه رها نکنید تا تمام ترشحات جذب شده و پراکنده نشود.

۱۴- به علت درشت بودن این ویروس، هر ماسکی می‌تواند در محیط آلوده محفوظ کننده باشد (پارچه‌ای، ویبریلی، دستمال کاغذی و...) به شرطی که خشک باشد یعنی باید ماسک‌ها را مرتب عوض کرد.

۱۵- لزومی ندارد همه لباس‌هایی که می‌پوشیم را بشوییم؛ گرمای شوفاژ یا نور مستقیم خورشید آن را پاک می‌کند.

۱۶- پس از شستشوی دست‌ها، وقتی به جای آلوده نمی‌رویم دست‌هایمان را با کرم یا وازلین مرطوب کنیم تا به مرور زمان به اگزما دچار نشویم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار