کد خبر: 997595
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
نخست‎وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید عراق گفت که بحران و تنش آمریکا و ایران ارتباطی به عراق ندارد و دولت آتی وی در این زمینه بی‎طرف خواهد بود.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «عدنان الزرفی» نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه جدید عراق سه شنبه شب در سخنانی اعلام کرد که اختلافات ایران و آمریکا در منطقه ارتباطی به بغداد ندارد.

وی که با شبکه تلویزیونی «الشرقیه» گفتگو می‌کرد، افزود: «به نفع عراق نیست که با کشور‌های همسایه خود درگیری و دشمنی داشته باشد و بحران کنونی ایران و آمریکا ارتباطی به ما ندارد».

نخست‌وزیر مامور به تشکل کابینه جدید عراق افزود: «ما در درگیری‌هایی که به نفع عراق نیست، دخالت نخواهیم کرد. ما به حسن همجواری و داشتن ارتباطات راهبردی با کشور‌های بزرگ جهان از طریق ایجاد روابط اقتصادی و نه نظامی، نیاز داریم».

الزرفی افزود: «عراق در آینده با اعطای امتیازات اقتصادی به کشور‌های عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش، حمایت‌های نظامی آن‌ها از عراق و آموزش نیرو‌های عراقی را جبران خواهد کرد».

وی تصریح کرد: «من در خصوص پرونده خروج نیرو‌های خارجی از عراق جدی عمل می‌کنم و عملیات خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی از برخی از پایگاه‌های نظامی عراق با هماهنگی بغداد را شاهد بودیم».

الزرفی گفت: «به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که باعث جنگ داخلی و یا کودتای نظامی در کشور شود. جنگ شیعی-شیعی وجود ندارد و خون همه عراقی‌ها برای ما با ارزش است».

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
از شر داعشی ها نجاتتان دادند، حلا .....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار