کد خبر: 997579
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
رئیس بسیج جامعه زنان در گفتگو با «جوان» اعلام کرد
چند روز پیش بود که رئیس بسیج جامعه زنان کشور از اعزام حدود ۴ هزار بانوی بسیجی و جهادی به بیمارستان‌های کشور برای کمک به کادر درمانی خبر داد و حالا و با آغاز برنامه جهادی اهدای خون که به همت این سازمان صورت گرفته است می‌توان بیش از هر زمان دیگری به نقش اساسی و حساس بانوان ایران زمین پی‌برد.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: به همین بهانه به سراغ خانم مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور رفتیم تا در گفت‌وگویی کوتاه، با برنامه‌های این مجموعه در خدمات‌رسانی به شهروندان و کمک به کادر درمانی کشور بیشتر آشنا شویم.

از زمان شیوع بیماری کرونا حضور بانوان در عرصه‌های مختلف مشهود و بسیار مؤثر بوده، بسیج جامعه زنان به صورت خاص چه برنامه‌هایی را در این زمینه انجام داده یا در دستور کار دارد؟
از همان روز‌های اول که موضوع کرونا و شیوع آن در استان‌های مختلف کشور مطرح شد بانوان بسیجی کشور برنامه‌های مختلفی را مطرح و برای مقابله با این ویروس اجرایی کردند که در همین رابطه می‌توان به ضدعفونی‌کردن محلات، تولید ماسک و لباس‌های ضد عفونی کننده در کارگاه‌های بسیج زنان اشاره کرد.

همچنین دوره‌های آموزشی خاصی برای خانواده‌ها برگزار و اقلام و مواد غذایی و بهداشتی و درمانی زیادی هم در میان خانوار‌ها توزیع شد.

آیا آماری از تعداد کارگاه‌های فعال در زمینه تولید ماسک و تجهیزات دیگر دارید؟
از روز‌های اول که بسیاری از کارگاه‌ها حتی در خانه‌ها راه‌اندازی شدند، کار خواهران بسیجی در جهت کمک به شهروندان و کادر پزشکی آغاز شد. به طوری‌که تا امروز بیش از هزار کارگاه تولید ماسک در سطح کشور راه‌اندازی کرده‌ایم. این کارگاه‌ها در چندین بخش در حال فعالیت هستند و نکته حائز اهمیت این است که در یکی از بخش‌ها روزانه ۲۰۰ هزار اقلام بهداشتی تولید می‌شود.

هم اکنون طرحی جهادی را آغاز کرده‌اید که براساس آن قرار است جهت کمک به بیماران کرونایی شهروندان به اهدای خون بپردازند. درباره آن توضیح دهید.
بعد از هماهنگی‌هایی که با سازمان انتقال خون کشور صورت گرفت از ۱۸ فروردین طرح جهادی اهدای خون توسط خانم‌ها آغاز شد و تا یک هفته هم ادامه دارد. قصدمان این است عزیزانی که بهبود پیدا می‌کنند برای اهدای پلاسمای خود به سایر بیماران کرونایی کمک کنند در همین جهت از این طرح و اهدای پلاسما نیز استقبال خوبی شده است.

در برنامه شما برای کمک به کادر درمانی کشور چند بانوی بسیجی اعلام آمادگی کرده و وارد میدان شده است؟
ابتدا باید اعلام کنم که تا امروز ۱۰ هزار نفر به صورت چهره به چهره توسط بانوان بسیجی امدادگر مورد غربالگری و آموزش برای پیشگیری از کرونا قرار گرفته‌اند. اما از اوایل فروردین ماه، سازمان بسیج برای مهار بیماری کرونا و آغاز دفاع سلامت، ثبت نام از امدادگران بسیجی و گروه‌های جهادی _ خدماتی را آغاز کرد و تاکنون ۴ هزار نفر از بانوان امدادگر بسیجی را برای کمک به کادر درمان به بیمارستان‌های مختلف کشور اعزام کرده است. همچنین بسیج زنان به همت گروه‌های جهادی و اعضای سازمان طی یک طرح مدون به تهیه و توزیع غذای گرم میان خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن‌ها با کرونا درگیر شده، پرداخته و این طرح در اغلب استان‌های کشور در حال اجراست. در استان قم نیز به طور کامل و گسترده میان خانواده‌های نیازمند و درگیر کرونا غذای گرم توزیع می‌شود.

آیا در زمینه فرهنگی و آموزشی هم اقداماتی داشته‌اید؟
بله. این یکی از مهم‌ترین کار‌های ما در همه دوران بوده و در حال حاضر هم بالغ بر ۱۰ هزار بروشور آموزشی میان مردم توزیع شده است. ما به تولید بازی‌های مجازی برای کودکان در ایام قرنطینه نیز ورود کرده‌ایم. با توجه به تعطیلی مهد‌های قرآنی، سازمان بسیج زنان اقدام به تولید یک اپلیکیشن حاوی بازی‌های مجازی مناسب گروه‌های مختلف سنی کودکان کرده است. مادران می‌توانند با دانلود این اپلیکیشن به سرگرم کردن کودکان خود در این ایام بپردازند. ناگفته نماند یکی از اقدامات فرهنگی سازمان بسیج حضور اعضای سازمان در بیمارستان‌ها، اهدای گل به کادر درمان و تقدیر و تشکر از مدافعان سلامت است. خواهران جهادگر و فعال و همچنین نیرو‌های بسیج زنان در کنار انجام این اقدامات، به فرهنگ‌سازی نیز پرداخته‌اند و برای خانوار‌ها دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار