کد خبر: 997570
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
اینکه کرونا صغیر و کبیر، فقیر و غنی و البته خان و رعیت نمی‌شناسد، با ابتلای بوریس جانسون، بیش از هر موقع دیگری محقق شد. وخامت وضعیت شیوع بیماری کرونا در انگلیس، با ابتلای نخست‌وزیر این کشور، انتقال وی به بخش مراقبت‌های ویژه و قرار گرفتن او زیر دستگاه تنفس مصنوعی، خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت را روی لبه تیغ قرار داده تا جایی که رئیس‌جمهور امریکا به دو شرکت امریکایی برای کمک به مداوای جانسون دستور داده و گفته که برای سلامتی نخست‌وزیر دعا می‌کند.
آزاده سادات عطار
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با گذشت ۱۰ روز از ابتلای بوریس جانسون به ویروس کووید ۱۹، دفتر نخست‌وزیر انگلیس دو شنبه شب اعلام کرد که به دلیل ادامه‌دار بودن علائم بیماری، جانسون از یک شنبه شب برای انجام آزمایش‌های بیشتر در بیمارستان پذیرش شده است. اوایل بامداد سه شنبه خبری به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شد که حکایت از انتقال بوریس جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) داشت. به‌رغم گزارش‌هایی که هوشیاری جانسون را تأیید می‌کرد، پزشکان این تصمیم را در پی شدت گرفتن بیماری او و با در نظر گرفتن امکان نیاز وی به دستگاه تنفس مصنوعی اتخاذ کردند. اخبار بیماری نخست‌وزیر انگلیس به عنوان بلندپایه‌ترین مقامی که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند در حالی به یکی از مهم‌ترین اخبار اروپا تبدیل شده که رسانه‌های انگلیسی روز یک شنبه از مثبت بودن ابتلای همسر باردار وی به کووید ۱۹ خبر داده بودند. بنابر اعلام کاخ باکینگهام، الیزابت دوم ملکه انگلیس، از طرف دفتر نخست‌وزیری در جریان وضعیت جسمانی بوریس جانسون قرار گرفته است. دونالد ترامپ هم در یک نشست خبری درباره ویروس کرونا ضمن پرداختن به برنامه‌های دولت متبوعش در مناطق بحران‌زده امریکا برای مهار ویروس کرونا، به وخامت وضعیت جسمانی جانسون اشاره کرد و گفت: «واشنگتن با تیم پزشکی معالج بوریس در ارتباط است و برای بهبود سریع‌تر وی دعا می‌کنیم.»

مایکل گوو از اعضای ارشد کابینه انگلیس درباره وضعیت جانسون گفت که وی با ماسک اکسیژن نفس می‌کشد و پزشکان هنوز از دستگاه تنفس مصنوعی برای او استفاده نکرده‌اند. این مقام انگلیسی با توجه به گسترش شیوع کرونا در کشورش گفته بود که لندن ۳۰۰ دستگاه کمک‌تنفسی از پکن تحویل گرفته و قرار است کنسرسیوم هوافضا دستگاه‌های بیشتری تولید کند.

لزوم تداوم سیاست‌های کرونایی
جانسون قبل از آنکه به بیمارستان منتقل شود دومینیک راب، وزیر امور خارجه را مسئول انجام برنامه‌های خود کرده بود. گوو از اعضای ارشد کابینه انگلیس دیروز نیز تأکید کرد که راب تا زمانی که جانسون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است، عهده‌دار وظایف وی خواهد بود. تصمیم‌های آتی دولت درباره شیوع کرونا، از جمله مواردی بود که گوو به آن پاسخ داد. وی درباره احتمال به تعویق افتادن تصمیم برای تغییر محدودیت‌های مربوط به قرنطینه گفت: «تصمیم‌گیری در این خصوص به تعویق نخواهد افتاد. قرار بر این است که ما این تصمیم را به صورت دسته جمعی و در قالب کلیت کابینه اتخاذ کنیم. شخصی که تصمیم نهایی را خواهد گرفت وزیر امور خارجه خواهد بود.» به تازگی و در پی کشته شدن ۷۰۴ نفر از شهروندان انگلیسی فقط طی یک روز، نایل فرگوسن، مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس هشدار داد که این کشور در موقعیتی نیست که بخواهد قوانین قرنطینه و سخت‌گیری‌ها در خصوص مقابله با ویروس کرونا را تا پایان ما می (۱۱ خرداد) لغو کند. وی معتقد است، برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور، نخست باید شیوع این بیماری کاهش یابد و تست گرفتن از افراد در انگلیس بسیار بیشتر شود.

جولان کرونا در زندان‌های انگلیس
تا صبح روز سه شنبه بیش از ۵۰ هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد، ۵هزار و ۳۷۳ نفر جان باخته‌اند. این آمار به این معنی است که این کشور در زمره کشور‌های اروپایی قرار دارد که بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا در قاره اروپا دیده‌اند. در این بین، وضعیت زندانیان بیش از پیش زیر ذره‌بین قرار گرفته است. بنابر اطلاعاتی که ماه گذشته دفتر ممیزی ملی انگلیس منتشر کرد، زندانیان در شرایط ناامن و شلوغ نگهداری می‌شوند و این در حالی است که خدمات لازم را هم دریافت نمی‌کنند. در این گزارش درباره وخامت اوضاع با توجه به شیوع بیماری کرونا هشدار داده شده بود. اندرو آلبوت، رئیس انجمن مأموران زندان‌های انگلیس اخیراً درباره وضعیت حاکم بر زندان‌ها به شبکه خبری الجزیره گفت: «در مقایسه با جمعیت عمومی، درصد بالاتری از افراد در زندان جان خود را از دست می‌دهند.»‌وی افزود: «اکنون در مقطعی قرار داریم که دولت باید تصمیم بگیرد. ویروس در حال چیره شدن بر زندان‌های ماست. اگر جمعیت زندان‌ها را از طریق طرح‌های زودهنگام آزادسازی در این هفته کاهش ندهیم موارد بسیاری از ابتلا خواهیم داشت.»

از این رو در پی درخواست رؤسای زندان‌ها و سازمان‌های حامی اصلاحات در زندان‌ها، وزارت دادگستری انگلیس اعلام کرد که زنان باردار زندانی که خطری جدی برای جامعه محسوب نمی‌شوند، از زندان‌های انگلیس و ولز مرخص می‌شوند و تا ۴هزار زندانی با خطر پایین‌تر نیز با مجوز موقت آزاد خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار