کد خبر: 997568
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
سارق سابقه‌دار که به بهانه تماس ضروری گوشی تلفن همراه رهگذران را سرقت می‌کرد، بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، اواخر دی‌سال قبل بود که مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران کلانتری‌۱۹۰ مجیدیه در محل حاضر شدند شاکی گفت که مردی ناشناس او را فریب داده و گوشی تلفن همراه گرانقیمتش را سرقت کرده است. او توضیح داد: لحظاتی قبل در حال عبور از خیابان بودم که مردی حدوداً ۳۰‌ساله خودش را به من رساند و گفت که گوشی تلفن همراهش را در خانه جا گذاشته و نیاز به یک تماس ضروری دارد. او از من خواست که گوشی‌ام را به او بدهم که تماس بگیرد. من هم از روی خیرخواهی گوشی‌گرانقیمتم را که ۱۰ میلیون تومان قیمت داشت را به آن مرد دادم و شروع به گرفتن شماره کرد. او کمی از من فاصله گرفت و بعد به سرعت شروع به دویدن کرد و از محل فرار کرد. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس به اداره‌۱۸ پلیس‌آگاهی تهران ارجاع شد. بررسی‌های پلیس در این باره جریان داشت که شکایت‌های مشابهی به کارآگاهان گزارش شد. تحقیقات نشان داد که سارق به همان شیوه گوشی تلفن همراه شهروندان را سرقت کرده است. مشخصاتی هم که شاکیان در اختیار پلیس گذاشته بودند نشان داد که همه سرقت‌ها از سوی یک سارق در حال رقم خوردن است.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان با حضور در محل‌های سرقت در مجیدیه و نظام آباد و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند چهره سارق را به دست آورند. بررسی‌ها در این باره نشان داد که متهم از مجرمان سابقه‌دار است که بار‌ها به اتهام سرقت و خرده فروشی مواد مخدر بازداشت شده و به زندان افتاده است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان مخفیگاه متهم را در حوالی خیابان مجیدیه شناسایی و او را بازداشت کردند.

متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی به این شیوه اعتراف کرد. او گفت از مدتی قبل بود که تصمیم گرفتم به این شیوه گوشی‌های تلفن همراه گرانقیمت را سرقت کنم. بعد از شناسایی افرادی که گوشی‌های گرانقیمت داشتند خودم را به آن‌ها می‌رساندم و به بهانه برقراری تماس ضروری گوشی‌شان را می‌گرفتم و فرار می‌کردم.
 
گوشی‌های سرقت شده را هم به مردی به نام نوید می‌دادم و در قبال آن مواد مخدر می‌گرفتم. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت مخفیگاه نوید در مجیدیه شناسایی و بازداشت شد. متهم در بازجویی‌ها به مالخری گوشی‌های تلفن همراه اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: به دستور بازپرس دو متهم روانه زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار