کد خبر: 997566
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
مرد میانسال که باهمدستی سارق سابقه‌دار لوازم داخل خودرو سرقت می‌کرد در بازجویی‌ها مدعی شد که برای پرداخت دیه ۲۰۰‌میلیون‌تومانی برادرش سرقت می‌کرده است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، چندی قبل مأموران پلیس پایتخت هنگام گشت‌زنی به خودروی پرایدی که دو مرد جوان سرنشین آن بودند مشکوک شدند و خودرو مورد نظر را تحت نظر گرفتند. همزمان با استعلام شماره پلاک خودرو از مرکز که مشخص شد خودروی پراید دو روز قبل سرقت شده است، مأموران پلیس مشاهده کردند یکی از سرنشینان از داخل خودرو پیاده شد و به سمت خودروی دیگری رفت و مشغول سرقت لوازم داخل آن شد. در چنین شرایطی مأموران پلیس برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند که یکی از آن‌ها را دستگیر کردند و دیگری موفق به فرار شد.

پرویز ۴۵‌ساله پس از انتقال به اداره پلیس همدست خود را که سارق سابقه‌داری به نام شاپور است به مأموران پلیس معرفی کرد و بدین ترتیب مأموران پلیس سارق فراری را خیلی زود به دام انداختند.

دو متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی لوازم داخل خودرو اعتراف کردند.

پرویز در بازجویی‌ها مدعی شد که هیچگونه سابقه کیفری ندارد و به خاطر پرداخت دیه برادرش با همدستی شاپور سرقت می‌کرده است.

وی گفت: من کارگر آبرومندی بودم و همیشه سعی می‌کردم با همان پول کارگری زندگی‌ام را بچرخانم و دنبال پول حرام نباشم، اما مدتی قبل برادرم دچار گرفتاری بدی شد که زندگی ما را تغییر داد. وی ادامه داد: من و برادرم هر دو در شهرستانی با هم زندگی می‌کردیم. برادرم علاقه زیادی به نگهداری و پرورش گل و گیاه داشت به طوریکه تمامی پله‌ها و پشت بام و حتی جلوی پنجره‌های خانه‌مان گلدان گل بود. یک روز در حالی که باد شدید شروع به وزیدن کرده بود یکی از گلدان‌ها از پشت پنجره به پایین سقوط و به سر رهگذری اصابت کرد. خدا را شکر مرد رهگذر فوت نکرد، اما آسیب جدی دید به طوریکه دادگاه برای برادرم ۲۰۰‌میلیون تومان دیه تعیین کرد.

از آنجایی که هر دوی ما کارگر بودیم توان پرداخت این همه دیه را نداشتیم و از طرفی هم بستگان و آشنایان و دوستان هم پولی نداشتند که به ما کمک کنند. به همین خاطر تصمیم گرفتم برای کار به تهران بیایم و با خودم گفتم که در تهران آدم خیری را پیدا کنم و به ما کمک کند. داخل اتوبوس با مردی به نام شاپور آشنا شدم و سفره دلم را برای او باز کردم، اما غافل از اینکه او سارق سابقه داری است. شاپور وقتی حرف‌های مرا شنید پیشنهاد داد با او به سرقت بروم و گفت که خیلی زود پولدار می‌شویم و می‌توانم دیه برادرم را پرداخت کنم. وی گفت: حرف‌های شاپور مرا وسوسه کرد و قبول کردم و از آن روز به بعد همراه او شدم. ما ابتدا خودرویی را سرقت می‌کردیم و بعد برای اینکه شناسایی نشویم با همان خودروی سرقتی به داخل خیابان می‌رفتیم و لوازم داخل خودرو‌های دیگری را سرقت می‌کردیم.

دو متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار