کد خبر: 997549
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
معاون اول رئیس‌جمهور:
در روز‌های نخست کرونا، وقتی کالا‌های سفارش شده ما آماده بارگیری به سمت ایران بود، برخی کشور‌ها به بهانه تحریم مانع از ارسال این محموله‌ها به کشور شدند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری صبح دیروز پس از بازدید از خط تولید ماسک در شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم گفت: در دوران سخت کرونا و در روز‌های ابتدایی با توجه به نبود آمادگی لازم با محدودیت‌هایی برای تأمین نیاز‌های کادر پزشکی و مردم مواجه بودیم، اما امروز با حرکتی جهادی و با جهش تولید توانسته‌ایم تجهیزات مورد‌نیاز مقابله با کرونا را در داخل کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه در روز‌های نخست مجبور بودیم ملزومات موردنیاز بهداشتی و درمانی را از کشور‌های دیگر وارد کنیم، اظهار داشت: متأسفم که بگویم در آن مقطع وقتی کالا‌های سفارش شده ما آماده بارگیری به سمت ایران بود، برخی کشور‌ها به بهانه تحریم مانع ارسال این محموله‌ها به کشور شدند.

جهانگیری ادامه داد: همزمان با گسترش بحران کرونا بخش صنعت و فرزندان کشور در حوزه صنعت تلاش کردند تا نیاز‌های کشور در زمینه ماسک و مواد‌شوینده را فراهم کنند که نمونه آن همین واحد تولیدی است که با تغییر خط تولید، در حال حاضر به دنبال تأمین ملزومات کشور است و در آینده‌ای نزدیک قرار است تعداد نیرو‌های خود را به ۴ هزار نفر افزایش دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن اعلام قدردانی دولت از موافقت رهبر انقلاب با درخواست دولت برای برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تأمین هزینه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جبران آسیب‌های وارده از کرونا گفت: مقام معظم رهبری در موافقت خود با این موضوع بر دو نکته مهم تأکید کردند. نخست تولید داخلی و دوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان. شرکت‌های دانش‌بنیان در مقطع کنونی به خوبی وارد عمل شده و در زمینه تولید تجهیزات پزشکی اقدامات مناسبی انجام داده‌اند.

جهانگیری با اشاره به اینکه بخش‌هایی از بنگاه‌ها با مصوبه ستاد مقابله با کرونا در این مقطع تعطیل شدند، اظهار داشت: به هتل‌ها، رستوران‌ها و کسب و کار‌های اینچنینی برای اینکه با مشکل مواجه نشوند به شرط حفظ شاغلان خود وام‌های با سود ترجیحی ۱۲ درصد و بازپرداخت دو ساله پرداخت خواهیم کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور بار دیگر با تشکر از مقام معظم رهبری گفت: در این ایام هر درخواستی که دولت از ایشان داشتند در کوتاه‌ترین زمان پاسخ مثبت داده‌اند. قطعاً موافقت با پرداخت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی می‌تواند به بخش بهداشت و درمان کشور کمک کند تا پیامد‌های منفی این دوران کاسته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار