کد خبر: 997383
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
گمانه‌زنی‌ها درباره سرمربی جدید تیم ملی والیبال
در حالی پس از جدایی کولاکوویچ، گمانه‌زنی‌ها درباره مربی آینده تیم ملی والیبال بالا گرفته که چهار گزینه احتمالی هدایت تیم ایران در حال حاضر در لیگ سری آ ایتالیا مشغول مربیگری هستند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پس از قطعی شدن جدایی کولاکوویچ در روز‌های اخیر نام‌های مختلفی برای هدایت نیمکت تیم ملی والیبال مطرح شده است، از اعتماد موقت به مربیان داخلی تا به میان آمدن گزینه‌های مطرح خارجی که در یک دهه اخیر نام‌شان همواره در لیست گزینه‌های مربیگری والیبال کشورمان دیده شده است.

نام‌های تکراری برای جانشینی کولا
«یک مربی بزرگ خارجی سرمربی جدید تیم ملی والیبال می‌شود»، این وعده مسئولان فدراسیون والیبال پس از جدایی کولاکوویچ است و گفته می‌شود به زودی قرار است با جمع‌بندی گزینه‌هایی که شرایط هدایت تیم کشورمان را دارند، مذاکره با آن‌ها آغاز شود تا مانند ۱۶ سال اخیر نیمکت والیبال در قرق خارجی‌ها باشد. اگرچه فدراسیون والیبال شروع مذاکره با مربیان مدنظرش برای جانشینی کولاکوویچ را رد کرده، اما در دو هفته گذشته اسامی مختلفی از مربیان خارجی برای نشستن روی نیمکت ایران در رسانه‌های مختلف مطرح شده است.

اوایل هفته بود که سایت sportowefakty لهستان از افرادی، چون لورنزو برناردی، رادوستین استویچف، پلامن کونستانتینوف و فردیناندو دی جورجی به عنوان گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال کشورمان نام برد.

لورنزو برناردی نامی ناآشنا برای والیبال‌دوستان ایران نیست، مربی‌ای که در یک دهه اخیر بار‌ها نامش در بین گزینه‌های هدایت تیم کشورمان دیده شده است. برناردی که سال ۲۰۰۱ به عنوان والیبالیست قرن معرفی شد، هم‌اکنون هدایت تیم هالک ترکیه را برعهده دارد.

رادوستین استویچف دیگر گزینه هدایت تیم ملی والیبال است، مربی بلغاری که سال ۹۵ هم پس از جدایی لوزانو یکی از گزینه‌های اصلی فدراسیون والیبال بود. او حتی به ایران هم سفر کرد و یک بازی لیگ را نیز از نزدیک تماشا کرد. با این حال این مربی که اعتقاد ویژه‌ای به امکانات و زیرساخت‌ها دارد، در نهایت با فدراسیون والیبال به توافق نرسید.

پلامن کونستانتینوف بلغارستانی هم از گزینه‌های جدید برای هدایت والیبال ایران است. او که به عنوان سرمربی تیم ملی بلغارستان به ایران هم سفر کرده است، در حال حاضر سرمربیگری تیم لوکوموتو نووسیبیرسک روسیه را بر عهده دارد.

فردیناندو دی جورجی دیگر نام مطرح شده برای نیمکت ایران است. او نیز چهره‌ای شناخته شده در والیبال دنیاست و سرمربیگری تیم ملی کشورش را نیز برعهده داشته و موفق شده تیم والیبال زاکسا را به دو قهرمانی در لهستان برساند.

علاوه بر این اسامی از آنجلو لورنزتی و روبرتو پیازا هم به عنوان دیگر گزینه‌های خارجی تیم ملی والیبال نام برده می‌شود، دو مربی‌ای که مانند دی جورجی و استویچف در لیگ ایتالیا مربیگری می‌کنند. لورنزتی سرمربی تیم والیبال ترنتینو است و پیازا هم در حال حاضر هدایت میلانو را برعهده دارد.

البته لورنزتی دیروز در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های کشورمان، حضورش در ایران را رد کرد. او در واکنش به قرار داشتن نامش در بین گزینه‌های جانشینی کولاکوویچ به خبرگزاری تسنیم گفته است: «هدایت تیم ملی ایران برای همه مربیان از جمله من فرصت بسیار بزرگی است، اما من با یک باشگاه خیلی خاص به نام ترنتینو تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ قرارداد دارم، به همین خاطر نمی‌توانم خود را کاندیدای هدایت تیم ملی ایران بدانم.»

انتخاب مربی داخلی منتفی نیست
با وجود مطرح شدن گزینه‌های خارجی انتخاب یک مربی ایرانی هم به عنوان جانشین کولاکوویچ دور از انتظار نیست. هرچند که انتخاب یک مربی داخلی با توجه به حضور ایران در المپیک خیلی بعید به نظر می‌رسد، اما امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان این احتمال را رد نمی‌کند: «اگر داورزنی، دبیر فدراسیون و هیئت رئیسه در این خصوص تصمیم‌گیری و به ما ابلاغ کنند قابل انجام است، اما تاکنون هیچ کاری در این خصوص انجام نشده و تصمیمی هم گرفته نشده است. با این حال امکان دارد در لیستی که تهیه می‌شود گزینه ایرانی هم داشته باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار