کد خبر: 997360
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۰
اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اسفند سال گذشته موافقت کردند، اما شنیده‌ها حاکی است دولت خواستار اصلاحاتی در این زمینه شده و هنوز تکلیف افزایش نرخ مشخص نیست. بر این اساس معاون عمرانی فرمانداری تهران اعلام کرد: با توجه به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه افزایش نرخ خدمات و اصرار شورای شهر به این مصوبه موضوع در هیئت حل اختلاف رسیدگی خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در روز‌های پایانی سال ۹۸ اعضای شورای شهر افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی را برای سال ۹۸ تصویب کردند و قرار شد این افزایش ۱۱ درصدی تا پایان سال گذشته اجرا شود، دلیل این تصمیم هم افزایش بهای سوخت اعلام شد.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در این باره گفت: به دلیل افزایش نرخ سوخت این تصمیم گرفته شد. در مصوبه سال ۹۸ افزایش نرخ کرایه تاکسی منوط به افزایش نرخ انرژی بود و با توجه به افزایش نرخ بنزین، نرخ کرایه تاکسی هم باید افزایش می‌یافت، اما این امر صورت نگرفت تا اینکه در روز‌های پایانی سال این مصوبه را به شورا آوردیم و البته دولت اجازه این کار را داده است. قنادان معتقد بود که در حق رانندگان تاکسی اجحاف شده و آن‌ها در این مدت ۵۰ درصد افزایش نرخ را از جیب خودشان پرداخت کرده‌اند و ما باید به این قشر از جامعه کمک کنیم.

بعد از تصویب اعضای شورای شهر بلافاصله فرمانداری تهران واکنش نشان داد و هر گونه افزایش را غیرقانونی دانست و تأکید کرد که هیچ افزایش کرایه تا پایان سال جاری نخواهیم داشت و شورای شهر باید در این باره تأییدیه فرمانداری را اخذ کند و حتماً با این افزایش نرخ موافقت نمی‌شود.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این باره گفت: در ۹ روز پایانی سال نرخ کرایه تاکسی افزایش نیافت، اما از مهلت زمانی که لایحه را به فرمانداری ارسال کرده‌ایم مهلت قانونی به اتمام رسیده و آن‌ها هم با مصوبه افزایش ۱۱ درصدی مخالفت نکرده‌اند.

وی گفت: هنوز تکلیف افزایش نرخ ۲۵ درصدی کرایه تاکسی مشخص نیست و در بلاتکلیفی است.

با وجود اینکه اعضای شورا ۱۱ درصد به نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۸ اضافه کردند و اگر ۲۵ درصد هم در سال جاری به نرخ‌ها اضافه شود در واقع نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۹، ۳۶ درصد افزایش می‌یابد.

همچنین غلامحسین آرام معاون عمرانی فرمانداری تهران درباره افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در لایحه بودجه شهرداری تهران که در روز‌های پایانی سال ۹۸ به فرمانداری تهران و کمیته انطباق ارسال شد، تبصره‌ای آوردند که نرخ خدمات عمومی در آن دیده می‌شد.

وی بیان داشت: در این تبصره افزایش کرایه تاکسی، مترو، اتوبوس، بلیت مراکز تفریحی و گردشگری و دیگر خدماتی که شهرداری به شهروندان ارائه می‌دهد، مطرح شده بود که فرمانداری تهران و کمیته انطباق به کلیات این طرح اعتراض کرد و مطرح شد که این موارد به صورت مجزا مصوب و به فرمانداری ارسال شود.

معاون عمرانی فرمانداری تهران اظهار داشت: شورای شهر تهران نیز اصرار بر مصوبه خود داشت و در نهایت فرمانداری این مصوبه را به هیئت حل اختلاف ارسال کرد و در مهلت قانونی باید در این خصوص هیئت حل اختلاف تصمیم نهایی را بگیرد.

آرام اضافه کرد: حداقل تا دو ماه ابتدای سال افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اجرایی نخواهد شد و بعد از بررسی‌ها نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار