کد خبر: 997346
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
یادداشتی از مدیرکل ورزش کارگران
سال ۹۹ را در حالی آغاز کردم که حال عمومی جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا زیاد مساعد نیست و دلهره و اضطراب ناشی از این ویروس خانواده‌ها را در شرایطی سخت و دشوار قرار داده است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اما آنچه که نباید از یاد برد اینکه انسان برای مبارزه متولد می‌شود و زندگی عرصه مبارزه‌ای تمام نشدنی از اول خلقت بوده و خواهد بود و اگر تاریخ را از بدو خلقت مرور کنیم خواهیم دید که بشر هر روز با یک پدیده جدیده روبرو بوده و از سخت‌ترین و دشوارترین گذرگاه‌ها بسلامت و موف عبور کرده است.
اما آنچه که به عنوان یک شهروند می‌خواهم عرض کنیم و دوست دارم همه ما این روحیه را نزد خود حفظ کنیم وبالطبع خانواده و دوستان وجامعه نیز از هر یک از ما تاسی می‌گیرد اول از همه توجه به حفظ بهداشت فردی و توجه به سلامتی خانواده و جامعه است. به این معنا که هر کدام از ما حکم یک نگهبان ویک پزشک را برای خود و جامعه داریم و اگر به این مهم خوب توجه کنیم که سلامتی من در گرو سلامتی همنوعان و دوستان و جامعه است و این فرهنگ را تاسی به همه موارد بدهیم کرونا می‌تواند یک فرصت باشد برای اینکه در اخلاق و رفتار و گفتار خود با محیط و با جامعه یک تجدید نظر کلی داشته باشیم.
امروز تاریخ دنیا وارد یک عصر جدیدی از دوران حیات خود شده و تغییرات بسیاری را این اتفاقات بهمراه خواهد داشت، ولی آنچه مهم است اول از همه یا خدا آرامبخش دل‌های ماست و دوم که بسیار هم مهم است و در ابتدا به آن اشاره کردم کرونا به همه ما تذکری جدی داد که هیچ کدام از افراد جوامع نمی‌توانند بگویند به ما مربوط نیست!
این هم یک آزمایش الهی است و تذکری جدی به انسان‌ها که همه به هم زنجیر وار وصل هستیم. اگر به دوست و همسایه و جامعه و جوامع و ملل دیگر بی توجه باشیم دود آن به چشم ما هم خواهد رفت.
کرونا خواست به انسان تذکر بدهد که بی توجهی به طبیعت و تخریب طبیعت و جنگل و کوه و دشت و دریا و بی توجهی به همسایه و نوع زندگی همسایه که خداوند از طریق انبیا و اولیا این موارد را از ابتدای خلقت به انسان متذکر شده نتیجه اش این می‌شود که امروز با یک ویروس اول باید کوچه و خیابان را تمیز کنیم و بعد به خانه وزندگی برسیم.
پیامبر گرامی اسلام که مظهر عطوفت و مهربانی است چقدر سفارش به نطافت فردی داشته و خود ایشان از جمله تمیز‌ترین و مرتب‌ترین انسانهلای عصر خود بوده همچنین سفارش به کاشت درخت فرموده تا جاییکه در ۱۴۰۰ سال قبل کاشت یک درخت را به اندازه تولد یک انسان حائز اهمیت دانسته است.
اگر فقر در جامعه هست باید همانطور که خداوند از زبان پیامبران و فرستادگان خود بار‌ها تذکر داده کاری کنیم که فاصله فقیر و غنی کم و کوتاه شود، اگر کشوری دچار مشکل فقر و گرسنگی و نداری است باید سایر کشور‌ها کمک کنند تا آن کشور هم نجات یابد و در غیر این صورت با یک ویروس معادلات تمام دنیا بهم خواهد ریخت و از دست بشر هیچ کاری ساخته نیست.
این تذکر فقط برای انسان است و گرنه چرا یک حیوان و یک گیاه از از آفت به دور است؟!
پس بیایم برای جامعه‌ای سالم و دنیایی سالم به سلامت خود و بهداشت خود و شهر و محل و کشور توجه جدی نشان دهیم و به یقین بشر از این گذرگاه هم بسلامت عبور خواهد کرد.
و، اما با ورزش و تقویت جسم و روح بر بسیاری از کمی و کاستی‌ها و نارسایی‌ها زودتر می‌توان غلبه کرد پس همچنان ورزش و و حفظ تنرستی در هر شرایطی توصیه می‌شود و حرف اول ماست در سال جدید.
یقینا با گذر از این دوره سخت و دشوار، امور و روال عادی برنامه‌های ورزشی و تفریحی خانوادگی کارگران را همچمون سال‌های قبل ادامه خواهیم داد و در حال برنامه ریزی هستنیم تا به محض اینکه بساط کرونا با توکل به خدا و و دعا برای سلامتی و سعادت همدیگر جمع شد همایش‌ها و جشنواره‌ها و بسیاری از برنامه‌ها را فشرده‌تر انجام خواهیم داد چرا که ورزش توقف ناپذیر است و سلامتی شما کارگران عزیز و خانواد ه‌های محترم جزو اولویت‌های ماست و امید آنکه سعادتمند و تندرست و پاینده باشید و با دل‌های پاک خود دعا کنید تا هرجه زودتر کار و زندگی به روال عادی خود باز گردد.

فرزاد حیدری 
مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار