کد خبر: 997254
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موقوفات هم می‌توانند در جهش تولید سهم داشته باشند گفت: جهش تولید در بخش موقوفات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حسن امیری با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با توجه به اعمال تحریم‌ها بر کشور و مصرف بالای مردم، کشور باید به خودکفایی برسد و تقاضا به سمت مصرف کالای ایرانی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال قبل به عنوان رونق تولید، افزود: کشور کم‌کم از اقتصاد نفتی در حال خروج است و وضعیت باید به سمت‌ و سوی افزایش صادرات برود و این مستلزم این است که هم در بحث کیفی و هم در بحث کمی جهش داشته باشیم تا اتکای خود را به کالای خارجی کم و حتی به نقطه صفر برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: می‌توان در تولید مواد اولیه و فرآوری‌ها جهش داشت، این جهش تنها مربوط به صنعت و کارخانه‌ها نیست و از ابعاد دیگر آن می‌توان به کشاورزی اشاره کرد که می‌توان در این حوزه هم پیشگام شد.

حجت‌الاسلام امیری توجه به مناطق روستایی و افزایش تولید در این مناطق را یادآور شد و افزود: تک تک آحاد جامعه باید در تولید سهم داشته باشند چرا که جریان اقتصادی کشور راه را برای جریانات دیگر نظیر رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان ۷۰۰ موقوفه کشاورزی وجود دارد، گفت: می‌توان بهره‌وری این موقوفات را افزایش داد و موقوفات می‌توانند سهم زیادی در جهش تولید داشته باشند، نگاه مجموعه این است که واقفینی که املاک کشاورزی خود را وقف کرده‌اند، درآمد حاصل از آن صرف نیازمندان شود، چرا که وقتی تولید افزایش پیدا کند، سهم برخورداران قطعا زیادتر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: اگر موقوفه‌ای ۱۰ یتیم را تحت پوشش خود قرار دهد با اتکا به جهش تولید می‌توان افراد بیشتری را تحت تکفل بگیرد و یا موقوفه‌ای که در بخش دارو و درمان است اگر تولید آن بیشتر شود نیازمندان بیشتری از محل موقوفه بهره‌مند خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شعار جهش تولید در بخش موقوفات در دستور کار قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: لازمه این اقدام کار در بخش فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و جهادی است و انجام فعالیت در این مسیر باید خروج از شعار زدگی باشد.

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه نیت باید رسیدن به بالاترین حد تولید به مرور زمان باشد، تصریح کرد: اساتید حوزه اقتصادی موارد و مصادیق را مطرح کنند که به عنوان مثال در یک خانواده چطور می‌توان تولید را رونق داد و چگونه می‌تواند سهم خود را در تولید ناخالص داخلی ایفا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر جهش تولید به خوبی مدیریت نشود، ممکن است آفات داشته باشد، مثلا در زمینه‌ای تولید بیش از حد صورت می‌گیرد که در این حوزه نیازمندی وجود ندارد و هدف باید تامین نیاز کشور در یک زمینه باشد.

وی تبدیل تهدیدها به فرصت را در شرایط کنونی یادآور شد و افزود: در شرایط حال حاضر و با وجود اعمال تحریم‌ها، کشور در زمینه تولید ماسک و ضدعفونی کننده‌ها در حال حرکت و پیشروی است و نیاز کشور در این زمینه خوشبختانه در حال برطرف شدن است.

حجت‌الاسلام امیری با تاکید بر اینکه این حرکت باید از حالت عادی و معمول تبدیل به جهش شود، خاطرنشان کرد: قوه مقننه باید قانون‌هایی در این زمینه وضع کرده و قوه مجریه و به تبع آن سایر دستگاه‌ها هم در این زمینه باید همگام قدم بردارند به عبارت دیگر مجلس، مسئولان، مجموعه‌های فرهنگی و حتی هنرمندان هم باید فعالیت مثبت داشته و ذهن مردم را تشویق به این کار کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر