کد خبر: 997209
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
مدیرعامل یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های کتابخوانی آنلاین از چهار برابر شدن مراجعه علاق‌مندان کتاب خبر داد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ندا برادران، مدیر عامل فیدیبو در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه وضعیت جاری کشور در حوزه کتاب و نشر و همچنین شیوع کرونا به شکلی محسوس منجر به افزایش مراجعه به پلتفورم‌های عرضه نسخه‌های الکترونیکی کتاب شده‌است، عنوان کرد: ما از اوایل ماه اسفند رشد قابل توجهی در مراجعه به پلتفورم خودمان را تجربه کردیم و در برخی از ایام گذشته با تمامی ظرفیت ممکن به کار پرداختیم، البته بخش قابل توجهی از رجوع به فیدیبو نیز به کمپین‌هایی باز می‌گشت که ما با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع زیادی از ناشران در اسفندماه سال جاری آن را اجرا کردیم. وی ادامه داد: بخش زیادی از اقبال به فیدیبو به دلیل این بود که ما این موقعیت را به عنوان یک فرصت صرف برای بیزنس ندیدیم و در موارد متعددی با همکاری ناشران محترم به عرضه رایگان یا عرضه با تخفیف نود درصدی محصولات آن‌ها به صورت «ebook» یا کتاب صوتی نیز پرداختیم. یکی از جالب توجه‌ترین این تخفیف‌ها که با همراهی ناشران محترم صورت گرفت مربوط به عرضه ۱۰۰‌کتابی بود که در فهرست‌های مختلف و مشهور برای مطالعه به صورت مشترک حضور دارند. برادران تأکید کرد: در این موقعیت ما از منظر مراجعه و تعداد نسخه‌های مورد مطالبه افزایش چهاربرابری رجوع به پلتفورم خودمان را تجربه کردیم که اتفاق بسیار قابل اعتنایی به شمار می‌رود و نیرو‌های انسانی ما با وجود دورکاری تقریباً چیزی به نام تعطیلات را در این مدت تجربه نکردند.

وی در عین حال درباره ثبات این مراجعه به مطالعه کتاب‌های آنلاین در میان جامعه ایران نیز گفت: وضعیت فعلی ترکیبی است از طبیعتی که بر زندگی ما حاصل شده است. حضور بیشتر افراد جامعه در خانه فرصت بیشتری برای مطالعه توسط آن‌ها فراهم ساخته است و البته همواره تعطیلات نوروزی یکی از پیک‌های فروش محتوا‌های الکترونیک نیز بوده است. ما با توجه به این موقعیت یک فرصت فراهم کردیم تا مخاطب از استفاده از کتاب الکترونیکی لذت ببرد و تأکید دارم که نگاهمان برای این مهم تنها متوجه فروش نبوده‌است که اگر بود این استقبال فعلی شکل نمی‌گرفت.
برادران در عین حال تصریح کرد: سعی ما این است که با تداوم این فضا در پلتفورم خودمان باز هم استقبال از آن را دنباله‌دار کنیم.

مدیرعامل فیدیبو تأکید کرد: به باور من نوع رفتار پلتفورم با مخاطب می‌تواند در وفاداری او نسبت به خودش تأثیر زیادی بگذارد. رفتار فیدیبو نیز در این مدت و در این شرایط منجر شد که خیلی از کاربران تازه لااقل یکبار این فضا و حضور در آن را مورد استفاده قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار