کد خبر: 997020
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
یکی از رشته‌هایی که بیشترین تأثیرپذیری از به تعویق افتادن یک ساله المپیک را تجربه کرد والیبال بود. در شرایطی که کشور ایام تعطیلات خاص نوروز سال ۹۹ را پشت سر می‌گذاشت، خبر قطع همکاری فدراسیون والیبال با سرمربی صربستانی تیم ملی از آن دست خبر‌هایی بود که کمتر کسی توقع شنیدنش را داشت.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ایگور کولاکوویچ تا پایان رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با فدراسیون والیبال ایران قرارداد داشت و طبیعی بود که با به تعویق افتادن المپیک پای فسخ قرارداد و پایان همکاری بین او و تیم ملی والیبال ایران به میان بیاید، اما به نظر می‌رسد آنچه مهم‌تر از به تعویق افتادن المپیک در این میان مطرح است، انتقاد‌های بی‌پایان به نوع مدیریت و کوچینگ کولاکوویچ در رهبری تیم ملی باشد. انتقاد‌هایی که با بازگشت محمدرضا داورزنی به فدراسیون والیبال اوج گرفت و عدم نتیجه‌گیری مناسب در برخی تورنمنت‌های مهم بین‌المللی نیز مزید بر علت شد تا دو طرف به قطع همکاری راضی شوند.

حالا، اما یک سؤال مهم مطرح است و آن اینکه جانشین کولاکوویچ چه کسی خواهد بود؟ یک گزینه ایرانی یا یک مربی نامدار خارجی؟ آنچه مشخص است اینکه خود داورزنی تمایل زیادی به انتخاب گزینه خارجی دارد. او بعد از کنار گذاشتن کولاکوویچ می‌گوید: «مربیانی مثل استویچف و کنستانتین‌اف برای کار در ایران اظهار علاقه کرده‌اند. برناردی هم گزینه ما بود، ولی میدان را خالی کرد.»

صحبت‌های داورزنی در حالی رسانه‌ای می‌شود که در حال حاضر مربیان موفقی، چون پیمان اکبری و بهروز عطایی با کارنامه درخشان در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی جزو گزینه‌های مطرح شده برای به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی والیبال محسوب می‌شوند. از طرفی با توجه به لزوم و اهمیت نگاه ویژه رهبر انقلاب اسلامی به رشته والیبال (به نقل از خود داورزنی) و تأکید ایشان بر استفاده از مربیان بومی و حمایت از آن‌ها باید دید رئیس فدراسیون با چه بهانه‌ای گزینه موفق داخلی را کنار گذاشته و به صورت کاملاً مستقیم سراغ مذاکره با مربیان خارجی رفته است. مربیانی که به قول خودش برخی از آن‌ها برای آمدن به ایران ناز و میدان را خالی می‌کنند!

جدای از تمام این‌ها باید نگاهی هم به هزینه سرسام‌آور عقد قرارداد با این مربیان در حال و روز کنونی کشور داشت که به طور حتم هزینه‌ای هنگفت برایمان در پی خواهد داشت. هزینه‌ای که شاید نتیجه‌ای را هم دربر نداشته باشد.

والیبال ایران روز‌های حساسی را پشت سر می‌گذارد و در شرایطی که تصور می‌شد بازگشت داورزنی آرامش را به فدراسیون برمی‌گرداند، اما ظاهراً نوع مدیریت جدید او باعث نوعی سردرگمی در جمع والیبالی‌ها شده است. این روز‌ها ردیف کردن نام‌های بزرگ برای قبول هدایت تیم ملی والیبال ایران در المپیک راحت‌ترین کار ممکن است و حتماً در روز‌های آینده اسامی دیگری هم به این لیست اضافه می‌شود، اما آنچه مهم است اینکه چنین وضعیتی نباید طولانی شود و داورزنی باید هرچه سریع‌تر کار را تمام کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار