کد خبر: 996867
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
رئیس دفتر حماس به صهیونیست‌ها هشدار داد که اگر مبتلایان به کرونا در نوار غزه قادر به تنفس نباشند، نفس ۶ میلیون صهیونیست را خواهند برید و هر آنچه که بخواهند را از صهیونیست‌ها خواهند گرفت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، پس از آنکه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شرط ارائه کمک به نوار غزه برای مقابله با ویروس کرونا را بازگشت جنازه دو نظامی مفقود در این منطقه عنوان کرد، «یحیی السنوار» رئیس دفتر جنبش حماس در غزه، شامگاه روز پنج‌شنبه، خطاب به «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «در شرایطی که به دستگاه‌های تنفسی برای بیماران‌مان یا غذا برای مردم‌مان محتاج باشیم، آماده‌ایم تو را مجبور به این کار کنیم و به اذن خداوند، خواهی دید که ما می‌توانیم.»

سنوار با تأکید بر اینکه اگر اوضاع مبتلایان به کرونا در نوار غزه بدتر شود، نفس ۶ میلیون صهیونیست را خواهند برید، افزود رایزنی‌ها درباره معامله اسرا از زمان آغاز بحران سیاسی در سرزمین‌های اشغالی متوقف شده است. یحیی السنوار در ارتباط با اسرای فلسطینی گفت: «به تمام واسطه‌ها گفتیم که پیش از آزادی زندانیان آزادشده معامله «شالیط» که دوباره زندانی شدند، نمی‌توانیم مذاکرات مربوط به معامله جدید را آغاز کنیم.»

السنوار افزود که حماس در مقابل «آزادی اسرای سالخورده و بیماران در سایه بحران ویروس کرونا به عنوان یک اقدام انسان‌دوستانه، می‌تواند در ارتباط با موضوع اسرای صهیونیستی «امتیازاتی جزئی» بدهد.

همچنین «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در فلسطین، روز پنج‌شنبه گفت که رژیم اشغالگر که به مدت ۱۳ سال نوار غزه را محاصره کرده است، مسئول پیامد‌های ناشی از شیوع کرونا در این منطقه است. غزه با جمعیت ۲ میلیون نفری خود تنها ۹۶ دستگاه ونتیلتور دارد و حتی سازمان بهداشت جهانی هزار و ۵۰۰ کیت تشخیص کرونا برای غزه را به اسرائیل و بعد به تشکیلات خودگردان فلسطین داده است تا به این ترتیب اشغالگران حتی از این عامل هم برای تحت فشار گذاشتن مردم غزه استفاده کنند. در غزه تاکنون ۱۲ مورد بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

مشکل شهرک‌نشینان هستند
صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد: تشکیلات خودگردان دستور تمدید حالت فوق‌العاده پزشکی در تمامی اراضی فلسطین را برای مقابله با کرونا داده است.

تمدید حالت فوق‌العاده بعد از آن صورت گرفت که سخنگوی دولت فلسطین از ابتلای ۱۶۰ تن در اراضی فلسطین به کرونا خبر داد.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین نیز بعد از نشست با رهبران دستگاه‌های امنیتی با حضور وزرای بهداشت و کار گفت: ما از طرف اسرائیلی خواستیم از کارگران فلسطینی قبل از بازگشت‌شان به اراضی خود تست کرونا بگیرد. ما باید سطح اقدامات‌مان را به خاطر بازگشت کارگران فلسطینی افزایش دهیم. مشکل اصلی ما اشغالگران اسرائیلی و شهرک‌ها و تمامی اقداماتی است که باعث می‌شود تلاش‌های ما برای مقابله با کرونا شکست بخورد. حریدی‌ها و برخی دیگر از فرق صهیونیست‌ها که مشهور به علم‌ستیزی هستند، توصیه‌های بهداشتی را قبول نداشته و از اعمال قرنطینه خودداری می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار