کد خبر: 996854
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
رقابت‌های گرنداسلم ویمبلدون امسال برگزار نمی‌شود
قدیمی‌ترین گرنداسلم تنیس جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال برگزار نمی‌شود. در شرایطی که آمار و ارقام سیر صعودی تعداد مبتلایان به این بیماری را نشان می‌دهند، رقابت‌های تنیس ویمبلدون هم به این خاطر لغو شده است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با توجه به اوضاع حاکم بر اغلب کشور‌های جهان و دست و پنجه نرم کردن مردم و مقامات با کرونا، عملاً تمامی مسابقات ورزشی به حالت تعلیق درآمده‌اند و لغو رقابت‌های ویمبلدون نیز دور از انتظار نبود. پس از آنکه کشور‌های اروپایی نتوانستند از پس کنترل این ویروس برآیند و کرونا مسئولان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد، فدراسیون جهانی تنیس نیز راهی جز عدم برگزاری ویمبلدون در سال ۲۰۲۰ را نداشت. مسابقات ویمبلدون سومین گرنداسلم دنیای تنیس محسوب می‌شود، منتها اپیدمی کرونا همه برنامه‌ریزی‌ها را به هم ریخت. طبق برنامه لندن قرار بود از تاریخ ۲۹ ژوئن (۹ تیر) میزبان این رقابت‌ها باشد و ۱۲ جولای نیز قهرمان آن مشخص شود. با وجود این شرایط موجود به گونه‌ای است که برگزاری بازی‌ها غیرممکن خواهد بود. از یک‌سو تجمع تماشاگران خلاف قوانین و دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی است و از سوی دیگر نه ورزشکاران و نه مسئولان این رقابت‌ها حاضر به برگزاری ویمبلدون بدون حضور تماشاگر می‌شوند. به همین خاطر و بعد از تعلیق یک ساله المپیک توکیو از مسئولان ویمبلدون خواسته شد تا هرچه سریع‌تر تصمیم نهایی‌شان را برای برگزاری یا عدم برگزاری این دوره اعلام کنند. همانطور که انتظار می‌رفت مسئولان راهی جز لغو کامل رقابت‌ها پیدا نکردند. به این ترتیب امسال خبری از ویمبلدون و هیجان زیاد آن نخواهد بود.

لغو تاریخی رقابت‌های ورزشی تمامی ندارد؛ هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد که بازی‌های المپیک توکیو با همه برنامه‌ریزی‌های دقیق ژاپنی‌ها در موعد مقرر برگزار نشود. به‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته، ویروس کشنده کرونا ورزش دنیا را به زانو درآورد و مقامات IOC را مجاب به تعلیق یک ساله بازی‌ها کرد. ژاپنی‌ها که هزینه گزافی برای میزبانی این دوره المپیک پرداخت کرده‌اند هم با توجه به همه‌گیر شدن کرونا با تعویق یک ساله بازی‌های ۲۰۲۰ مخالفتی نداشتند. پس از المپیک، برگزار نشدن ویمبلدون را نیز باید یکی از اتفاقات تاریخی ورزش جهان نامید. ۱۴۳ سال از اولین دوره برگزاری تنیس ویمبلدون می‌گذرد و در این مدت مردم انگلیس علاقه زیادی به این تورنمنت تنیس نشان داده‌اند. نکته اینجاست که جنگ جهانی دوم به مدت پنج سال (۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵) اجازه برگزاری ویمبلدون را نداده بود. حالا بعد از ۷۵ سال این‌بار یک ویروس مهلک باعث شده تاریخ دوباره تکرار شود و علاقه‌مندان به تنیس روی چمن را از دیدن رقابت بزرگان این رشته محروم کند. برای تماشای دوباره این گرنداسلم جذاب باید تا تابستان ۲۰۲۱ صبر کرد.

از جمله اولین نفراتی که به لغو این دوره رقابت‌های ویمبلدون واکنش نشان داد، کسی نبود جز راجرر فدرر؛ تنیسور سرشناس سوئیسی که سال آینده ۴۰ ساله خواهد شد. او از عدم برگزاری این جدال ناراحت است و ابراز امیدواری کرده که سال آینده بتواند یک افتخار دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کند. اندی ماری هم به‌رغم ناراحتی‌اش از لغو بازی‌ها، حفظ سلامتی را مهم‌ترین مسئله خواند.

با اینکه لغو ویمبلدون در رسانه‌های خارجی و در بین اهالی تنیس بازتاب زیادی داشته، اما این اولین رقابت لغو شده تنیس نیست. رقابت‌های ملبورن از جمله مسابقاتی است که برگزار نخواهد شد؛ رقابت‌های ایندن ولز که همه ساله در کالیفرنیای جنوبی برگزار می‌شد و هزار تماشاگر را برای تماشای این گرنداسلم به ورزشگاه می‌کشاند، ولی امسال ترس از کرونا باعث شد که امریکایی‌ها نیز از خیر برگزاری این تورنمنت معتبر خود بگذرند. گرنداسلم رولاند گاروس را نیز باید به رقابت‌های لغو شده اضافه کرد. رقابت‌های آزاد فرانسه معروف به رولاند گاروس نیز که همه ساله یک هفته پس از رقابت‌های آزاد امریکا (U.S Open) برگزار می‌شد، ویروس کرونا این جدال حساس را نیز به تعطیلی کشاند. بر این اساس رقابت‌های رولاند گاروس به جای ۲۴ می (چهارم خردادماه) ۲۰ سپتامبر تا چهارم اکتبر (۳۰ شهریور تا ۱۳ مهر) برگزار خواهد شد. در بیانیه مسئولان برگزاری رقابت‌های آزاد فرانسه آمده است: «از آنجا که کسی نمی‌تواند شرایط را در ماه‌های آینده پیش‌بینی کند، مسئولان برگزاری به این نتیجه رسیده‌اند که قادر به برگزاری رقابت‌ها در تاریخ از پیش تعیین شده نخواهند بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار