کد خبر: 996840
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
پیام تسلیت مسئولان کشوری و لشکری به مناسبت شهادت سردار سلگی
سردار حاج‌میرزا محمد سلگی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان همدان و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» روز پنج‌شنبه پس از سال‌ها درد به دلیل جراحت شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، به همین مناسبت جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، شهادت سردار حاج‌میرزا محمد سلگی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان همدان را تسلیت گفتند.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه در پیامی شهادت شهیدجانباز سردار حاج میرزا محمد سلگی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: خبر عروج آسمانی برادر جانباز سردار حاج میرزا محمد سلگی و پیوستن به خیل شهدای سرافراز انقلاب اسلامی، پس از عمری مجاهدت و جانبازی در راه خدا، موجب تأثر اینجانب شد. این مرد آسمانی که سال‌های با برکت عمرش را در جبهه حق و سنگر‌های دفاع مقدس سپری کرد، همچون ستاره‌ای روشن در آسمان دفاع مقدس درخشید و بخشی از رشادت و عاشقی او در راه خدا در سالیان پس از جنگ نیز نقل قصه‌ها و روایت‌های آن دوران بود و همین ویژگی‌ها بار‌ها مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. اینجانب شهادت این مجاهد نستوه و بصیر را محضر مقام معظم رهبری، مردم انقلابی استان همدان و همرزمان داغدار این شهید نورانی در لشکر انصارالحسین (ع) تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و صبر و اجر برای خانواده آن شهید عزیز، به ویژه همسر محترم و فداکارش، از درگاه الهی مسئلت دارم. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی شهادت جانباز دوران دفاع مقدس حاج میرزا محمد سلگی را تسلیت گفت. علی لاریجانی در این پیام به مناسبت شهادت حاج میرزا محمد سلگی اظهار داشت: جانباز سرافراز، حاج میرزا محمد سلگی از فرماندهان مؤمن، دلاور و فداکار هشت سال دفاع مقدس به لقاءالله پیوست و اجر سال‌ها ایثار و از خودگذشتگی توأم با درد و رنج جانبازی را به جایگاه والای شهادت پیوند زد. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینک که خداوند بزرگ، سال‌ها پس از دفاع مقدس، پاداش عظیم صابران را به آن مجاهد پارسا هدیه کرده است، بر روان پاک وی که در دوران زندگی نیز شهید زنده نامیده می‌شد، درود می‌فرستم و نسل جوان کشور را به مطالعه کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» اثر ماندگار خاطرات عاشورایی آن شهید والامقام فرامی‌خوانم.

پیام تسلیت فرمانده کل سپاه
در پی شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام جانباز عالیقدر، حاج میرزا محمد سلگی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد. در بخشی از پیام سرلشکر سلامی آمده است: شهادت پرافتخار جانباز سرافراز و سردار عالیقدر حاج میرزا محمد سلگی، رئیس ستاد لشکر انصارالحسین (ع) همدان و فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) در دوران دفاع مقدس را به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف و انقلابی استان همدان و خانواده مکرم و همرزمان گرانقدر وی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. رشادت‌ها و فداکاری‌های درس‌آموز آن سردار دلاور در جنگ تحمیلی استکبار جهانی، صبر و بردباری باشکوه در دوران جانبازی و مجاهدت‌های ارزشمند او در روایت‌گری حماسه مقاومت و پایداری ملت عظیم‌الشأن ایران در هشت سال دفاع مقدس که در اهتزاز پرچم بصیرت، انقلابی‌گری و ولایتمداری در استان شهیدپرور همدان جایگاه والا و قابل احترامی دارد، هرگز فراموش نمی‌شود و مشعل پرفروغ هدایت نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی در پاسداری از انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) برابر اردوگاه دشمنان خبیث قرآن و ولایت قرار خواهد گرفت. از درگاه کبریایی برای خانواده مکرم و ارادتمندان ارجمند آن شهید والامقام، صبر و شکیبایی و ثبات قدم توأم با توفیق و اجر خواستارم.

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز با صدور پیامی عروج ملکوتی سردار سرافراز اسلام حاج میرزا محمد سلگی را به خانواده وی تسلیت گفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار