کد خبر: 996678
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
سخنگوی وزارت امور خارجه:
سیدعباس موسوی گفت: اقدام دولت بحرین در صدور رای علیه بانک المستقبل و چند بانک ایرانی دیگر مردود و فاقد اعتبار حقوقی و موجب مسئولیت دولت بحرین است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد اقدام دولت بحرین در صدور رأی علیه بانک المستقبل، مدیران آن و چند بانک ایرانی دیگر، اظهار داشت: آرای صادره بر مبنای پرونده‌ای ساختگی صورت گرفته و اتهامات جعلی علیه محکومان آن فاقد هر گونه ارزش حقوقی بوده و موجب مسئولیت دولت بحرین در قبال تبعات آن می‌باشد. بدیهی است ایران در دفاع از منافع و حقوق اتباع خود مسامحه نخواهد کرد.

سید عباس موسوی افزود: بانک المستقبل در سال ۲۰۰۴ با پیشنهاد و مجوز دولت بحرین و با مشارکت مساوی بانک‌های ملی و صادرات ایران و الاهلی بحرین تأسیس گردیده و بانک مرکزی آن کشور از ابتدا از طریق بخش‌های نظارتی و نمایندگان خود در هیأت مدیره بانک المستقبل، نظارت مستمر و دائمی‌بر فعالیت‌ها و تراکنش‌های بانکی داشته است.

موسوی افزود: اقدام سیاسی و غیر قانونی دولت بحرین مبنی بر تصرف و اداره آن توسط بانک مرکزی بحرین در ۳۰ آوریل ۲۰۱۵ باعث گردید که سهام داران ایرانی آن بانک (بانک‌های ملی و صادرات) موضوع را از طریق محکمه بین المللی پیگیری کنند در چنین شرایطی صدور حکم قضائی از سوی نظام قضائی غیر قابل درک و تنها می‌تواند نشانگر این باشد که دادگاه فاقد وجاهت قانونی و صرفاً مجری اوامر و تصمیمات دستگاه‌های سیاسی و امنیتی دولت بحرین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام دولت بحرین را سو استفاده آشکار از فضای معطوف شده افکار عمومی‌به مبارزه با شیوع ویروس کرونا و همراهی با فشار حداکثری دولت آمریکا دانست و تاکید کرد: این تحرک دولت بحرین به منظور انحراف افکار عمومی از اقدام غیر قانونی این کشور در تصرف بانک مذکور و تلاش برای تحت الشعاع قراردادن روند داوری بین المللی در پرونده شکایت طرف‌های ایرانی بانک المستقبل علیه دولت بحرین صورت می‌گیرد و از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار