کد خبر: 996429
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
لغو المپیک فرصت گرانقدری است که نباید از دستش داد تاریخ ورزش ایران از این فرصت‌سوزی‌ها کم به خود ندیده است. نمونه‌های زیادی می‌توان یافت. مثل اینکه بعد از هر المپیک از کار برای المپیک آینده حرف زده می‌شود، اما در نهایت همه چیز به چند ماه منتهی به المپیک موکول می‌شود.
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاد و این یعنی اینکه ورزش ایران یک سال دیگر فرصت دارد برای آماده شدن، آمادگی برای حضور در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان، برای اثبات شایستگی‌ها و توانمندی‌های خودمان یکسال دیگر فرصت داریم.
 
خب فرصت گرانقدری است که نباید از دستش داد تاریخ ورزش ایران از این فرصت‌سوزی‌ها کم به خود ندیده است. نمونه‌های زیادی می‌توان یافت. مثل اینکه بعد از هر المپیک از کار برای المپیک آینده حرف زده می‌شود، اما در نهایت همه چیز به چند ماه منتهی به المپیک موکول می‌شود.

حالا هم فرصتی بدست آمده برای آمادگی بیشتر، اما وقتی به اظهار نظر برخی از مسؤلان ورزش طی همین یکی دو روز نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این یکسال فرصت هم قرار است به سرنوشت همان فرصت‌های قبلی دچار شود. قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد وقتی فلان مسؤل با منت از حقوق‌های ناچیز اعطا شده به ورزشکاران و المپیکی‌ها حرف می‌زند. این نوع برخورد با مدال آوران یعنی اینکه یکسال دیگر بی برنامه خواهیم بود و تازه آقایان منت گذاشته‌اند و جلو جلو به ورزشکاران حقوق داده‌اند.

با این نگاه بطور حتم به جایی نخواهیم رسید. این را باید باور کرد مسؤلان ورزش کشور بجای برنامه‌ریزی برای این فرصت طلایی متأسفانه در همان مسیر قبل در حال حرکت هستند و کاری نمی‌کنند. باید به آن‌ها گوشزد کرد که این یکسال زمان بدست آمده یعنی یکسال توجه بیشتر به ورزشکاران و مدال آوران یعنی رسیدگی بیشتر به آن‌ها برای رسیدن به آمادگی بالاتر نه منت گذاشتن بر سر آن‌ها برای پرداخت شندرغاز حقوقی که حتی کفاف هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها را هم نمی‌دهد.

یکسال فرصت مناسبی است برای آماده شدن فرصت رسیدگی بیشتر و بهتر، اما گویا مسؤلان ورزش کشور که این روز‌ها بشدت کرونا زده شده اند فعلا خیال بیرون آمدن از قرنطینه خود ساخته را ندارند. قرنطینه فکری که نه بابا کرونا که سالهاست ورزش ایران را گرفتار خود کرده، قرنطینه ایی که حالا شاید بهتر از هر زمان دیگر می‌توان بوضوح آن را دید. المپیک یکسال عقب افتاد، اما اینجا منت برای ورزشکار باقی می‌ماند، منت حقوق گرفته شده برای سهمیه المپیک!

حالا آقایان بجای برنامه ریزی حتما به این فکر می‌کنند که آیا سال آینده سر کار هستند و نیازهایشان حفظ می‌شود یا اینکه فرصت گشت و گذار در توکیو را از دست خواهند داد؟

باید برای ورزش کشور برنامه ریزی کرد. این حقیقتی است انکار ناپذیر، اما آنچه در این یکی دو روز دیده شده فقط حرف بوده و منت بر سر ورزشکار و با این روند یکسال پیش رو نیز مانند تمام فرصت‌های قبلی از دست خواهد رفت.

کلام آخر اینکه منتی بر سر قهرمانان و مدال آوران ایران نیست که اگر حقوقی هو گرفته باشند حقشان بوده و در برابر حقوق‌ها و مزایای نجومی مدیران ورزش قطره هم محسوب نمی‌شود، اما یادمان باشد که مسؤلان ورزش وظیفه دارند در یکسال آینده بیشتر و بهتر به المپیکی‌ها برسند نه اینکه سرشان منت بگذارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار