کد خبر: 996224
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
تعویق المپیک ۲۰۲۰ فرصت طلایی ورزش ایران
المپیک به تعویق افتاد تا ما این فرصت را داشته باشیم برای پوشش کاستی‌ها و عدم آمادگی هایمان، المپیک عقب افتاد تا حداقل دیگر نگران مصدومیت ستاره‌ها و مدال آورانمان نباشیم.
فریدون حسن
سرویس ورزش جوان آنلاین: خب کرونا بالاخره کار خودش را کرد و بزرگترین آوردگاه ورزش چهان را به تعویق انداخت. هرچند که حالا باید منتظر ژاپنی‌ها بود تا نظر قطعیشان در خصوص تصمیم کمیته بین المللی المپیک را بدهند.

البته با توجه به اشتیاقی که چشم بادامی‌ها در مراسم روشن کردن مشعل بازی‌ها از خودشان نشان دادند باید دید راضی به این تصمیم مهم و سرنوشت ساز می‌شوند یا نه، با اینحال این شاید بهترین فرصت پیش روی ورزش ایران برای حضوری هرچقدر قدرتمندتر در بزرگترین رویدارد ورزش جهان باشد فرصتی استثنایی که بطور حتم کمتر نصیب ورزش ایران در طول تاریخ برگزاری رقابت‌های المپیک شده است.

المپیک به تعویق افتاد تا ما این فرصت را داشته باشیم برای پوشش کاستی‌ها و عدم آمادگی هایمان، المپیک عقب افتاد تا حداقل دیگر نگران مصدومیت ستاره‌ها و مدال آورانمان نباشیم. حالا بطور حتم با خیال راحت‌تر به حضور امثال حسن یزدانی و علی مرادی در کشتی و وزنه برداری می‌اندیشیم و امیدواریم که بچه‌های کاراته با آمادگی بیشتر و بالاتری راهی توکیو ۲۰۲۰ شوند.

المپیک به تعویق افتاد، اما یادمان باشد که بچه‌های تیراندازی هنوز با مشکل بزرگی بنام کمبود تیر و تمرین خشک روبرو هستند همان‌هایی که با همین امکانات محدود تاکنون سهمیه‌های ارزشمندی را برای کاروان ورزش کشور بدست آورده اند و شاید بتوانند آن را افزایش هم بدهند؛ و البته بقیه هم بیشتر و بهتر آماده شوند بخصوص آن‌ها که این اواخر سهمیه گرفته اند.

المپیک توکیو به تعویق افتاد این حتما بهترین خبری بود که می‌شد در ابتدای سال جدید به صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و سلطانی فر وزیر ورزش داد. به هر حال حالا این فرصت را دارند تا شاید بتوانند کم کاری‌ها و سوء مدیریت‌های تمام این سالهایشان را جبران کنند و حداقل در این فرصت باقیمانده کاروانی ئر خور و شان نام بزرگ ایران برای ورزش کشور دست و پا کنند. به تعویق افتادن المپیک البته به این معنی نیست که باز همه چیز را به امان خدا رها کنیم که در این یک مورد تا دلتان بخواهد هنرمند هستیم و مسبوق به سابقه اینقدر که همین فرصت بدست آمده را به راحتی از کف بدهیم و برویم و یک گوشه از تعطیلات نوروز و فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برای گشت و گذار استفاده کنیم و بی خیال قهرمانان و شانس‌های مدال آوری در توکیو ۲۰۲۰ شویم. نکته مهم درست همین جاست معلوم نیست که این تعویق و این توفیق اجباری تا چه زمان بطول خواهد کشید، ولی به هرحال یک فرصت استثنایی است که نصیب حال ورزش کشور شده و باید به بهترین شکل ممکن روی آن برنامه ریزی کرد و فضای آلوده به ویروس کرونای کشور را بیشتر از قبل به المپیکی شدن نزدیک کرد تا حداقل مردم نیز کمی از این حال و هوای ویروسی فاصله بگیرند و کمی بیشتر به قهرمانانشان نزدیک شوند.

باید به هوش باشیم به چشم برهم زدنی این فرصت هم از دست می‌رود حالا یکسال باشددو سال باشد یا حتی یک ماه این فرصت نباید از دست برود. باید بدانیم که رقبا کارشان را تمام کردهاند و حالا این موقعیت نصیبشان شده برای آمادگی بیشتر و اگر ما مثل تمام سال‌های گذشته در خواب خوش فرو برویم یعنی اینکه به آن‌ها فرصت قدرتنمایی بیشتر و بهتر را داده ایم.

پس از نتایج تاریخی المپیک ۲۰۱۲ لندن کمتر کسی تصور شکست در المپیک ۲۰۱۶ ریو را داشت و حالا فرصتی بدست آمده تا تاریخسازی لندن اینبار در توکیو تکرار شود، به شرط آنکه به هو ش باشیم و فرصت سوزی نکنیم. یادمان باشد که فرصت مثل برق و باد می‌آید و می‌رود و اگر به هوش نباشیم خیلی زود باید آماده پرواز به سمت توکیو ۲۰۲۰ باشیم و برویم برای حضور در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان برای خودنمایی و افتخار آفرینی بنام نامی و بزرگ ایران اسلامی، به هوش باشیم و زمان را از دست ندهیم، به هوش باشیم و برای ایران و ورزشکار دلاور و مدال آورش درست کار کنیم تا شاهد بالا رفتن پرچم پرافتخار کشورمان در توکیو برای بار‌ها و بار‌ها باشیم و افتخاری بزرگ را رقم بزنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار