کد خبر: 996097
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر یک مقام آمریکایی مبنی بر تداوم تحریم‌های کاخ سفید علیه ملت ایران در بحبوحه شیوع جهانی کرونا اعلام کرد که آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند، اما ملت ایران در برابر تحریم‌ها شکست نخواهند خورد.
سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در پیامی توئیتری در واکنش به اظهارات «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا که ساعاتی پیش اعلام کرده بود که کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در هر شرایطی ادامه خواهد یافت، تأکید کرد که ایران در برابر این فشار‌های غیرانسانی شکست نخواهد خورد.

ظریف در این پیام توئیتری نوشت: «دولت آمریکا با خوشحالی به کشتن شهروندان ایرانی در نوروز -آغاز سال نو ما- افتخار می‌کند. کاخ سفید با بی‌اعتنایی محض به جان انسان‌ها، کارزار فشار حداکثری خود [علیه ایران]را به سطح جدیدی از رفتار‌های غیرانسانی رسانده است.»

وی در ادامه توئیت خود خاطرنشان کرد: «ایران به آمریکا: حیات سیاست شما [فشار حداکثری]با بی‌آبرویی ادامه خواهد یافت، اما ایران هرگز در هم نخواهد شکست.»

برایان هوک روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که آمریکا قصد ندارد به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا بخشی از تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کند.

وی با این ادعا که تحریم‌های آمریکا مانع ارسال کمک‌های پزشکی به ایران نمی‌شود، تأکید کرد که کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران همچنان ادامه خواهد یافت.

در روز‌های اخیر مقامات چندین کشور از دولت آمریکا خواسته‌اند تحریم‌های خود علیه ایران را بردارد تا بخش بهداشت و درمان ایران بهتر بتواند با روند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

اما مقامات آمریکایی ــ که به‌نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر ایران قلمداد می‌کنند ــ نه‌تن‌ها تاکنون هیچ واکنش مثبتی به این درخواست‌ها نشان نداده‌اند، بلکه تحریم‌های تازه‌ای را طی چند روز گذشته علیه ایران و افراد و شرکت‌هایی که به‌زعم آن‌ها با ایران همکاری داشته‌اند، وضع کرده‌اند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار