کد خبر: 996061
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
شرکت «آسیموو رباتیک» چند ربات به مناطق دور افتاده در ایالت کرالا واقع در جنوب هند اعزام کرده که وظیفه آن‌ها پخش مواد ضد عفونی و اطلاع رسانی در خصوص روش‌های مقابله با گسترش ویروس کرونا است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز پنجشنبه شبکه خبری «ایندیا تودی»، «جایا کریشنان» رییس شرکت آسیموو رباتیکس گفت: از زمان شیوع گسترش ویروس کرونا و فراگیر شدن آن، ما دو ربات به روستا‌های دور افتاده اعزام کرده ایم تا به مردم محلی آگاهی داده و در میان آن‌ها مواد ضد عفونی و ماسک توزیع کنند.

وی افزود: زمانی که ما متوجه شدیم به مواد ضد عفونی کننده دست و ماسک نیاز است، دو ربات را به کار گرفتیم تا وظیفه توزیع این مواد در میان افراد محلی را بر عهده بگیرند. این ربات‌ها همچنین به سوالات مربوط به ویروس کرونا پاسخ داده و روش‌های مراقبتی و بهداشتی را آموزش می‌دهند. ما می‌توانیم زبان‌های مختلف محلی را به آن‌ها آموزش دهیم.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هند، تا روز پنجشنبه ۱۸۳ نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند. در حالی که این ویروس جان ۴ نفر را نیز گرفته است.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می‌کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار