کد خبر: 996046
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
اخبار‌های رسیده از داخل جلسه شورای عالی کار حاکی از این است که دولت و کارفرمایان به توافق رسیده اند که هیچ کارگری نباید کمتر از ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: دویست و نودمین نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران امروز در حال برگزاری است. این نشست سومین جلسه شورای عالی طی این چند هفته اخیر بعد از برگزاری ۷ جلسه کمیته دستمزد برای تعیین دستمزد ۹۹ کارگران در حال برگزاری است.

محمد شریعتمداری، وزیرکار در حاشیه این نشست گفت: متغیر‌های مختلفی در سال آینده، عامل درون زا و برون زای متعددی ایجاب می‌کند تا نمایندگان کانون ها، اتحادیه ها، شورا‌های اسلامی کار و کارفرمایی با احتیاط در مورد مزد تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: هرچند هر تصمیمی گرفته شود قابلیت اصلاح دارد تا آیتم‌هایی که دولت می‌تواند درباره آن تصمیم بگیرد هم فزاینده و کاهنده به ایجاد تعادل در بازار کار کمک کند.

اخبار رسیده از داخل جلسه حاکی از این استکه توافق دولت و کارفرما مبنی بر این است که هیچ کارگر حداقل بگیری به هیچ عنوان نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند. از سوی دیگر کارگران اعتقاد دارند که بیشترین سهم افزایش مزد روی عدد و رقم حداقل حقوق باشد نه سایر آیتم‌ها.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار