کد خبر: 995982
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: میزان معاملات مسکن در اسفند ماه در مقایسه با بهمن امسال ۵۰ درصد کاهش داشته است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری، با بیان اینکه میزان معاملات مسکن در اسفند در مقایسه با بهمن امسال کاهش ۵۰ درصدی داشته است، گفت: میزان معاملات مسکن با توجه به شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته و همین موضوع زمینه‌ساز کاهش چشمگیر حجم معاملات شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه مسکن هم همانند سایر حوزه‌های اقتصادی از این بازار تأثیر گرفته است، افزود: با توجه به آن که بسیاری از فروشندگان مسکن در این ایام اجازه ورود به خانه را نمی‌دهند و همچنین بسیاری از مستاجران اجازه ورود مشاوران املاک را نمی‌دهند، بنابراین میزان بازدید‌ها کاهش پیدا کرده و همین امر در روند معاملات تأثیرگذار بوده است.

خسروی توضیح داد: بسیاری از مشاوران املاک هم به دلیل آنکه در معرض ویروس کرونا قرار داشتند همانند سایر واحد‌های تجاری به صورت موقت تعطیل کرده‌اند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه در سال ۹۷ شاهد رشد نرخ دلار بوده‌ایم، افزود: روند صعودی دلار در سال ۹۸ ادامه یافت به طوری که باعث اثرگذاری بر قیمت‌ها در سایر بخش‌ها از جمله مسکن هم شد.

خسروی ادامه داد: چهار مؤلفه از جمله انرژی، بورس، طلا و ارز در بازار مسکن اثر می‌گذارد و همین موضوع تأثیر بسیار زیادی در قیمت مسکن داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت‌ها در بازار مسکن به حدی افزایش یافته بود که گران شدن نرخ بنزین تأثیر چندانی در قیمت مسکن نگذاشت، گفت: در سال ۹۸ نرخ تورم در حوزه مسکن در مقایسه با سایر بخش‌ها بسیار بالا رفت.

خسروی اظهار کرد: بازار مسکن در ماه‌های آخر ۹۸ به سمت ثبات قیمتی در حرکت بود که کشور با بحران کرونا رو‌به‌رو شد و همین موضوع باعث شد که در سال ۹۹ هم درگیر این بازار باشیم.

خسروی افزود: برخی از دلالان از این موقعیت استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث افزایش قیمت و گرانی‌ها به ویژه در بازار‌های اقتصادی و مهم مانند مسکن می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یادآور شد: در صورتی که استفاده‌کنندگان و سوداگران وارد بازار مسکن شوند قیمت‌ها در این بازار روند صعودی خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار