کد خبر: 995973
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
چین نسبت به شیوه غیرسازنده واشنگتن در رابطه با ویروس کرونا هشدار داد و اعلام کرد که تمام گزینه‌ها روی میز است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) به آمریکا هشدار داد: «اگر واشنگتن بخواهد به این مسیر اشبتاه ادامه دهد، ما اقدامات اضافی اتخاذ خواهیم کرد و تمامی گزینه‌ها روی میز است.»

این واکنش پکن پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات آمریکایی از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور به جای «ویروس کرونا» از عنوان «ویروس چین» و «ویروس ووهان» برای توصیف این بیماری همه گیر استفاده کردند.

طی چند روز گذشته مقامات چین و آمریکا مواضع تندی را علیه یکدیگر اتخاذ کرده اند و یکدیگر به توطئه چینی متهم کرده اند. حدود یک هفته قبل «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین تردید‌هایی را درباره احتمال ورود ویروس کرونا به چین توسط ارتش آمریکا مطرح کرد. این مقام چینی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اولین بیمار مبتلا (patient zero) در آمریکا کی شناسایی شد؟ چه‌تعداد از مردم آلوده شدند؟ نام بیمارستان‌ها [محل نگهداری افراد آلوده]چیست؟ ممکن است ارتش آمریکا این بیماری همه‌گیر را به ووهان چین آورده باشد.»

در همین حال دونالد ترامپ طی اظهاراتی درباره استفاده از عنوان «ویروس چین» گفت: «چین اطلاعاتی را منتشر می‌کند که نادرست است و می‌گوید که ارتش ما این ویروس را در آن جا گسترش داده است. این اطلاعات غلط بود و به جای بحث کردن، با خود گفتم باید این ویروس را با نام جایی که از آن آمده بخوانم. این ویروس از چین آمده پس فکر می‌کنم این عبارت بسیار دقیق است.»

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار