کد خبر: 995941
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
شاعران و نویسندگان تبریز در محکومیت حبس و شکنجه آزادگان و روحانیون جمهوری آذربایجان و کشتار مسلمانان هندوستان بیانیه‌ای صادر کردند.

در پی آغاز دور تازه‌ای از اقدامات دولت باکو علیه شیعیان و دستگیری حجت‌الاسلام حاج الهام علی‌اف سرپرست حزب اسلامی در جمهوری آذربایجان و کشتار مسلمانان و تخریب مساجد در هند توسط هندوهای افراطی، شاعران و نویسندگان تبریز بیانیه‌ای صادر کردند. متن این بیانیه چنین است:

رسول مکرم اسلام (صلوات‌الله علیه و آله) فرمود:

من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

هر کس فریاد دادخواهی مسلمانی را بشنود و پاسخش نگوید، مسلمان نیست.

در حالی که این روزها بسیاری از رسانه‌های خبری، شیوع گسترده و مشکوک بیماری سرایت‌کننده‌ای را تحت پوشش قرار داده‌اند و افکار عمومی مسلمان بلکه مردم جهان، به این ماجرای سوال برانگیز معطوف شده است، جنایات وحشتناکی در برخی نقاط در حق مسلمانان مظلوم روا داشته می‌شود که اخبار این جنایات در حاشیه قرار گرفته است.

در هندوستان جنایاتی رخ می‌دهد که عاملان آن روی چنگیز،و هیتلر و خونخواران معروف تاریخ را سفید کرده‌اند، هندوهای افراطی سازمان یافته در دهلی‌نو با حمله به مساجد و خانه‌های مسلمانان و آتش زدن و تخریب آنها، علاوه‌بر کشتار زنان و مردان مسلمان و آتش زدن و کشتن و مجروح کردن آنها، حتی به کودکان نیز ترحم نکرده و با قساوتی عجیب آنها را نیز به خاک و خون کشیده‌اند.

در جنایات اخیر هندوهای افراطی که مشارکت پلیس نیز در آنها عیان است و نیز در درگیری‌ها و جنایات سال 1381 در ایالت گجرات هند که به کشته شدن صدها مسلمان انجامید و در جنایات مشابه، نام نخست وزیر کنونی هند یعنی "نارندرا مودی" مشهود است.

وی، از نوجوانی در سازمان‌ها و احزاب افراطی و ضداسلامی هندو فعالیت داشته و آوازه دخالت او در حوادث خونین به‌گونه‌ای آشکار شده بود که بعد از حوادث گجرات در سال 1381، دولت آمریکا از صدور ویزا برای وی خودداری کرد اما طی سال‌های گذشته با اقدامات پرشتاب (مودی) علیه مسلمانان و جهان اسلام روابط او با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به‌گونه‌ای گرم شده که مورد حمایت خاص این مثلث شوم قرار گرفته و نخستین نخست وزیر هند است که به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

دشمنی نخست وزیر هند و حزب افراطی و جنایتکار حاکم بر هند به کشتار مسلمانان ختم نشده و تغییر اسامی اسلامی و تاریخی شهرها و اماکن هند مانند الله آباد، احمد آباد و حیدر آباد و... نیز در دستور کار قرار گرفته و جهت تنگ کردن عرصه حیات برای مسلمانان هند، اعطای تابعیت به غیر مسلمانان کشورهای همجوار و ساکن‌سازی آنها در مناطق مسلمان‌نشین قانونی اعلام شده است.

همه این اقدامات وحشتبار در حالی رخ می‌دهد که دولت‌ها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر و حقوق حیوانات و مدافع همجنس بازی و حجاب ستیزی و رسانه‌های اسلام هراس و مدعیان جریان آزاد اطلاعات، در مقابل این جنایات سیاست سکوت را برگزیده‌اند!

در سایه چنین سکوتی است که بمباران بی‌وقفه و روزانه یمن و کشتار مردم مظلوم و آزاده این سرزمین نیز توسط دولت وهابی عربستان سعودی تداوم دارد.

از سوی دیگر، در وسعت سرزمین جدا شده از ایران با عهدنامه‌های ننگین ترکمانچای و گلستان، یعنی کشور شیعه جمهوری آذربایجان نیز در سایه سنگین حکومت دیکتاتور و لائیک، کشتار و حبس چهره‌های فرهیخته شیعه، روحانیون آزاده و جوانان مدافع حرم ادامه می‌یابد و ابتدایی‌ترین حقوق شیعیان مظلوم آذری مانند عزاداری و شعرخوانی برای اهل بیت و سیدالشهدا و رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله)، آزادی حجاب، تشکیل حوزه‌های علمیه، آموزش قرآن، برپایی نماز جمعه و حتی تعطیلی روز عاشورا از آنان سلب می‌شود و حتی به خاطر سفر زیارتی اربعین و زیارت حضرت رضا علیه السلام، مورد آزار و فشار و احضار و بازجویی قرار می‌گیرند، چنانکه روحانیون و آزادگانی چون دکتر محسن صمداف (رهبر حزب اسلام)، آبگل سلمان اف، طالع باقراف و... به خاطر حضور در مجالس عزاداری سیدالشهدا علیه اسلام و سخنرانی در دفاع از حکم قرآنی حجاب به زندان‌های طویل‌المدت محکوم شده و تحت انواع آزارها و شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند و حدود 9 سال است که دکتر صمداف به جرم سخنرانی و مخالفت با ممنوعیت حجاب در زندان به سر می‌برد.

به‌دنبال دوره‌های گذشته اقدامات رژیم باکو مانند حمله نظامی به نارداران و شهادت جوانان شیعه در مجلس عزای حسینی و نیز اقدامات سال گذشته این رژیم در اعدام خیابانی جوانان حسینی و حبس مجاهد سرافراز اسلام یونس صفراف و  جمعی از مدافعان حرم حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها)، اخیرا دور تازه‌ای از اقدامات ضداسلامی دولت باکو آغاز شده است.

دستگیری حجت‌الاسلام والمسلمین حاج الهام علی‌اف، چهره شاخص و برجسته دینی و سرپرست حزب مظلوم اسلام توسط رژیم باکو، بار دیگر مظلومیت عمیق شیعه و رفتار ضدبشری حزب حاکم را در جمهوری آذربایجان آشکار کرد. در حالی که سران رژیم و لابی صهیونیستی پیوسته از سران دولت باکو به خاطر خدمات این دولت به یهودیان و فراهم ساختن زمینه برای گسترش فعالیت‌های صهیونیستی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و دینی و گسترش نفوذ صهیونیسم در این کشور تقدیر و تشکر می کنند، بر تعداد فعالان و آزادگان و روحانیون شیعه در زندان‌های باکو افزوده می‌شود.

  ما - شاعران و نویسندگان تبریز- ضمن ابراز انزجار قلبی خود از کشتار مسلمانان مظلوم هند و یمن، و سیاست‌های ضداسلامی دولت باکو از این دولت می‌خواهیم با پایان دادن به سیاست‌های شکست‌خورده و رسوای خود، زندانیان بی‌گناه مانند دکتر صمداف، حجت‌الاسلام الهام علی‌اف، آبگل سلیمان‌اف، طالع باقراف و مدافعان حرم را از سیاهچال‌های خود رها کند.

زندانی شدن این چهره‌های نورانی نه تنها در جمهوری آذربایجان مردم را به مخالفت با رژیم برمی‌انگیزد، بلکه چهره سیاه دولت باکو را برای مردم ایران و به‌خصوص آذربایجانی‌های ایران آشکار می‌کند.

 ما با درخواست آزادی سریع آزادگان و روحانیون دربند دولت باکو، از همه وجدان‌های بیدار، سخنوران، نویسندگان و رسانه‌های آزاد و حق‌طلب جهان و سیاستمداران مسوولیت‌شناس می‌خواهیم که به هر نحو ممکن جهت پیشگیری از تداوم فاجعه مسلمان‌کشی در هند و یمن و تامین حقوق بدیهی مسلمانان تحت ستم و آزادی محبوسان آزادی و اعتقاد از زندان‌های رژیم باکو اقدام کنند.

به دولت هند هشدار می‌دهیم که سیاست احزاب افراطی و قومگرای آن کشور در پاکسازی مسلمانان از جامعه هند با شعار نژادپرستانه (هند فقط برای هندوها)، شعار و سیاستی غیرانسانی و تحقق ناپذیر است که جز خون و خشونت برای جامعه هند ارمغانی نخواهد داشت.

به دولتمردان باکو یادآور می‌شویم که تجربه دولت شوروی و چهره‌های منفوری چون لنین و استالین را در دین‌زدایی از جامعه و حبس و کشتار دینداران را تکرار نکند و بدانند چنانکه آنها پایانی جز شکست و بی‌آبرویی در تاریخ نداشتند، برای دولت باکو نیز که در قیاس با دولت شوروی بسیار ضعیف و ناتوان است، پایانی جز شکست و رسوایی در تاریخ نخواهد بود.

تردیدی نیست که حاکمیت ظلم و فساد و سلطه کسانی که جمهوری مظلوم آذربایجان را به عرصه اجرای سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم علیه تشیع تبدیل کرده‌اند، در سایه تلاش و مجاهدت‌های مؤمنان و آزادگان این کشور برچیده خواهد شد و ما به پیروزی اراده خدا و مؤمنان بر اراده شیاطین و متحدان کفار ایمان داریم و یقین داریم که خورشید حقیقت از افق پیروزی طلوع خواهد کرد.

امضا‌کنندگان بیانیه ؛

انجمن شاعران اهل بیت ع-تبریز

حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج الدینی-نماینده ادوار مجلس و منتخب مردم تبریز در انتخابات اخیر محلس شورای اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی احمدپور ترکمانی-نویسنده و پژوهشگر

حجت‌الاسلام والمسلمین امجد-شاعر 
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری-شاعر

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی-خطیب و پژوهشگر

جلال محمدی-  شاعر و نویسنده 
علی شهودی-  شاعر و فعال فرهنگی 
علیرضا سعدی-  شاعر 
علیرضا عباسی -شاعر و مداح 
محمدپور-  نویسنده 
حج‌الاسلام والمسلمین سعید نیازی- شاعر و محقق
خلیل آسانی چلخانه  متخلص به حائر شاعر 
قربان زارعی متخلص به ادیب- شاعر 
اصغر پورعلی- شاعر و مداح 
علی نویدی- شاعر 
محمد هوشمند متخلص به مدهوش- شاعر 
حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اجاقی- شاعر و فعال فرهنگی
عبدالوهاب عباسی- شاعر
ستار رزاقی -شاعر و مداح اهل بیت( ع) 

 جعفر صدقی-  مداح اهل بیت (ع)
محرم صدقی-   شاعر و مداح اهل بیت (ع) 
سعید صدقی  - مداح اهل بیت (ع)
ابراهیم قبله آرباطان -  شاعر و فعال فرهنگی
رضا حبیب‌پور  -  شاعر و نویسنده 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید واعظی-نویسنده و کارشناس دینی
حسام زارعی، مصطفی چائی-  فعال فرهنگی و  دانشجوی کارشناسی ارشد 
اکبر رضایی تبریزی- نویسنده، کارشناس رسانه و روزنامه‌نگار
محمد رضایی-روزنامه نگار
ابراهیم ترابی-شاعر
حسین اسرافیلی-شاعر
آقاخانی-نویسنده
صابر عیسی‌پور- فعال فرهنگی و رسانه 
محمدرضا صادقی متخلص به شیدا شاعر 
حجت‌الاسلام احمد تقی‌زاده - فعال فرهنگی و مذهبی  
محسن بخت‌شکوهی -  فعال فرهنگی 
دکتر احمد استوار - شاعر 
احمدجلیل پور - فعال فرهنگی 
سید حمید موسویان-  فعال فرهنگی
علیرضا شیران هفتدران-   شاعر 
 لیلا میرزایانفر-  شاعر 
بیت‌الله جعفری-  شاعر و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی 
مجتبی زادصادق- محقق و پژوهشگر 
محمد یادگاری-  شاعر 
محمد رنجی تبریزی- شاعر 
حسن زرنقی شاعر 
دکتر رسول ابراهیمی- نویسنده و فعال فرهنگی 
دکتر علی حاجی‌وند- نویسنده و استاد دانشگاه 
اکبر آسایش -مداح اهل بیت (ع) 
سمیرا رمضانپور-  شاعر 
 فرزانه دهقان‌نژاد شاعر

رقیه غلامی-  شاعر  
حسین باهر-  شاعر و فعال فرهنگی
اکبر همدست- مداح اهل بیت (ع)
ابراهیم ترابی‌مرند - شاعر اهل بیت (ع)    
مهدی محمدیان-   فعال فرهنگی 
علی اشرفی‌راد-   شاعر و مداح اهل بیت (ع) 
حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی- شاعر و فعال فرهنگی 
رحیم نیکبخت - نویسنده 
دکتر رضا شیبانی- شاعر و نویسنده 
مسعود عالم‌پور رجبی - شاعر 
فرهادی مراِغه‌ای  متخلص فتی-شاعر
بهمن نخلستانی حق- شاعر   
دکتر امین صادقی-  شاعر 
جابر ولدپور (مژده اردبیلی)- دندانپزشک شاعر و ویرایشگر اشعار آئینی
محمدرضا پور بی‌نظیر- شاعر و وکیل دادگستری 
حامد شبخیز-  نویسنده و فعال فرهنگی 
مهدی رستمی- شاعر
نصیرزاده- مداح 
هابیل آفاق آذر- مداح و فعال فرهنگی 
محمد پرند- شاعر 
خلیل محمدی- نویسنده و فعال فرهنگی
نسرین پیرسمساری-  فعال فرهنگی 
قلیزاده  نویسنده و فعال فرهنگی 
حجت‌الاسلام احمد یغمایی- استاد حوزه و فعال فرهنگی 
حجت‌الاسلام محمد مدرسی -فعال فرهنگی و کارشناس مذهبی 
هاشمی -فعال فرهنگی
رسول مروت دل- مداح
توکل فرهادی-  فعال فرهنگی 
سید مسعود نقیب- شاعر ، محقق و روزنامه‌نگار
 ۸۱ _ یونس ادهمی-  فعال فرهنگی و قرآنی  
۸۲_امیر نصیربیگی-  نویسنده و فعال فرهنگی
۸۳_حجت‌الاسلام  محمودی اصل -فعال قرآنی و فرهنگی 
۸۴_اصغر فرشچی (عدلی تبریزی )-شاعر
۸۵_حمید محرمی  متخلص به نادم- شاعر
۸۶_اکبر فرهنگی والا- پدر شهید مدافع حرم وحید فرهنگی والا
 ۸۷_آقای حسین نومی گلزار- پدر شهید ظهر عاشورا(مدافع حرم) کربلایی وحید نومی گلزار
۸۸_ دکتر علی قادری-  فعال فرهنگی و کارشناس سیاسی 
۸۹_ موسی جوانی- شاعر 
۹۰_مقصود پوررادی- مداح و  فعال فرهنگی 
۹۱_ کاظم پوررادی- شاعر
۹۲_ داوود طهمورثی عتیق شاعر 
۹۳_  ابراهیم آقازاده-روزنامه‌نگار-فعال فرهنگی
۹۴_حسین محمدزاد متخلص به فرقان شاعر 
۹۵_ غلامعلی فتح‌آبادی -نویسنده و فعال رسانه 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر