کد خبر: 995939
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
اطلاعیه مراسم برگزاری تشییع جنازه ندهید
سرپرست جدید آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: ما یک وظیفه دینی، شرعی و انسانی در برابر فوت‌شدگان کرونا داریم و با رعایت نکات بهداشتی این افراد دفن می‌شود.

فرخ جلالی، سرپرست جدید آرامستان‌های شهرداری تبریز اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور همه مردم وظایفی برعهده دارند تا کاری کنیم که بیماری واگیر در تبریز بالاتر نرود.

وی با بیان اینکه از همه مردم درخواست دارم تا در صورت فوت یکی از عزیزانشان به‌عنوان یک فرد تجمع نکرده و فقط افراد درجه یک و تعداد خیلی محدود برای تشییع بیاید، گفت: متاسفانه برخی‌ها کرونا را جدی نگرفته و حتی اطلاعیه تشییع جنازه و دعوت مردم برای شرکت در مراسم منتشر می‌کنند.

سرپرست آرامستان‌های شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: البته برخی افراد هم در خانه فوت می‌کنند، از این‌رو حتما هنگام دریافت برگ فوت  به دکتر دلایل فوت را به دقت بگویید.
 
وی با اشاره بر اینکه برای دفن متوفیان کرونا یک غسالخانه جدید در ۷۲ ساعت ایجاد شد و کلیه شرایط کفن و دفن برای آنها به‌صورت کامل انجام می‌گیرد، توضیح داد: غسال‌ها و گورکن‌ها با لباس مخصوص و ویژه این عملیات را انجام می‌دهند.

جلالی با بیان اینکه تا به امروز ۱۵ نفر  در تبریز به علت کرونا دفن شده‌اند، یادآور شد: رعایت حفظ شأن متوفی جزو اولویت ماست به‌طوریکه ضمن رعایت بهداشتی، حفظ حرمت جنازه را نیز در نظر می‌گیریم.

وی متذکر شد: ما نگرانی قانونی و اخلاقی و شرعی داریم و با اینکه جای مخصوص برای دفن کرونا مشخص شده است ولی در جای دیگر هم می‌توان دفن کرد زیرا مقررات بهداشتی به صورت دقیق و کامل رعایت می‌شود.

جلالی تاکید کرد: با توجه بر اینکه در روزهای اعیاد و آغاز سال جدید هستیم، سعی کنیم در این چند ماه به آرامستان‌ها مراجعه نکنیم و از حضور بیش از حد در تشییع جنازه‌ها خودداری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر