کد خبر: 995923
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰
دادگاه قانون اساسی روسیه سند اصلاحات اخیر پیشنهادی برای قانون اساسی این کشور را مورد تأیید قرار داد تا این اصلاحات که بر اساس آن پوتین قادر خواهد بود برای دو دور دیگر رئیس جمهور باقی بماند، در مرحله بعدی در تاریخ ۲۲آوریل به همه‌پرسی گذاشته شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حال حاضر قانون اساسی روسیه اجازه نمی‌دهد که یک رئیس‌جمهور در این کشور برای بیش از دو دور متوالی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، اما حکم اخیر دادگاه مذکور راه را برای آنکه ولادیمیر پوتینی که به پایان محدودیت دو دوره‌ای خود رسیده، همواره می‌کند تا مجدداً در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

والنتینا ترشکووا، یک نماینده پارلمان روسیه و اولین زن سفر کرده به فضا پیشنهاد برداشته شدن این محدودیت را داده و پیشنهادش با تصویب پارلمان در روز شنبه و امضای خود پوتین در روز یک شنبه روبه‌رو شد. در صورتی که این اصلاحیه رأی اکثریت مردم را به دست آورد، ولادیمیر پوتین که تاکنون چهار دوره غیرمتوالی رئیس‌جمهور روسیه بوده است، در سال ۲۰۲۴ نیز خواهد توانست بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار