کد خبر: 995911
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
دنیا حیدری
فوتبال باشگاهی ایران حال‌و‌هوای خاص خودش را دارد. همیشه این‌گونه بود، پرحاشیه و پربلبشو و پر از تناقض‌های مدیریتی و فسادی که به صورت علنی دیده می‌شود و کسی کاری برای مبارزه با آن انجام نمی‌دهد.

سال ۹۸ به آخرین ساعات خود نزدیک می‌شود، سالی که قرار است با ویروس منحوسی به‌نام کرونا به پایان برسد. این ویروس با ورودش هم فوتبال جهان و هم فوتبال ایران را تعطیل کرد، اما این تعطیلی گویا شروع بحران تازه‌ای بود برای باشگاه‌های بدهکار و بیت‌المال‌خور ایران و شروعی برای مشخص‌ترشدن سوء‌مدیریت حاکم بر فوتبالی که میلیارد‌ها میلیارد بدهی خارجی و داخلی و چندین و چند پرونده مفتوح بین‌المللی دارد.

کرونا فوتبال را تعطیل کرد، اما تبعات این تعطیلی برای دو تیم پرسپولیس و استقلال بیشتر از آنکه شامل حال بازیکنان و مسابقات باشد، یقه مدیران و مسئولان دو باشگاه را گرفت. آنچه امروز شاهد وقوعش در این دو تیم هستیم، فاجعه‌بار‌تر از ویروس کروناست. مدیران عامل دو باشگاه با کارنامه‌های مردود قبلی‌شان آمدند تا باز هم کلاهی از این نمد برای خودشان دست‌و‌پا کنند، اما وقتی دیدند که به‌قول معروف «این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست» خیلی سریع بار و بندیل‌شان را جمع کردند و به بهانه‌های مختلف قید حضور در این دو تیم را زدند.

اوضاع دو تیم خوب نیست، معلوم نیست که کار را چه کسی جلو می‌برد تا وزیر ورزش مجبور باشد این‌گونه موضع‌گیری کند: «در کوتاه‌ترین زمان ممکن اصلاحات لازم در ترکیب هیئت‌مدیره و مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را انجام خواهیم داد. شرایط امروز کشور و باشگاه‌ها و مسائل مالی که با آن مواجه هستند، در این تصمیم‌گیری‌ها دخیل خواهد بود؛ به زودی تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ می‌شود.»

جالب اینکه بازهم از اصلاحات در کوتاه‌ترین زمان ممکن حرف می‌زند نه از کار درست و بنیادی و سپردن مدیریت این دو تیم به‌دست دو مدیر توانا و کارآمد. امروز که همه درگیر کرونا و مبارزه با آن و در خانه ماندن هستند، آقایان به دور از هر هیاهویی می‌خواهند برای دو تیم تصمیم‌گیری کنند. ناگفته پیداست که این تصمیم‌گیری سریع چه نتایج و تبعاتی را به‌دنبال خواهد داشت.

امروز دندانپزشک شخصی جناب وزیر همه کاره پرسپولیس است و ناخودآگاه ما را یاد روز‌هایی می‌اندازد که «سیاسی» نامی شد مدیرعامل پرسپولیس و بلایی سر این تیم آورد که هنوز که هنوز است، تیم مبتلا به تبعات آن است. یا اینکه در استقلال کسانی را به اسم مدیرعامل آوردند که فرق دوغ از دوشاب را نمی‌دانستند و ثمره آن بلای امروزی است که حتی مدیر رندی، چون فتح‌الله‌زاده هم نمی‌تواند از پس آن برآید و ترجیح می‌دهد تا به اسم بیماری فرار را بر قرار ترجیح دهد و برود.

سال ۹۸ رو به پایان است، سالی که برای دو تیم پرهوادار فوتبال ایران سال سختی بود، سالی پر از تغییر و تحول که به طور مستقیم روی روند نتیجه‌گیری آن‌ها تأثیر داشت. به‌خصوص در مورد استقلال که سال‌هاست هوادارانش را چشم انتظار نگه داشته است، اما حالا شرایط به گونه‌ای است که یک تصمیم‌گیری عجولانه و اشتباه دیگر علاوه بر اینکه استقلال را به نابودی کامل می‌کشاند، پرسپولیس را هم که با ضرب و زور خود را سر پا نگه داشته است را به ورطه شکست و نابودی سوق می‌دهد. پس جناب وزیر در این پایان سال و این فرصتی که بابت تعطیلی مسابقات نصیب‌تان شده برای یکبار یک تصمیم درست برای پرهوادارترین تیم‌های ایران و آسیا بگیرید تا هم فوتبال باشگاهی زنده شود و هم تیم ملی با قدرت گرفتن پرسپولیس و استقلال قدرتمندتر از همیشه در آسیا و جهان بدرخشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار