کد خبر: 995885
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
تنور ۴۸۰ تولیدکننده نان صنعتی تعطیل دوباره داغ شد
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به دو چالش حوزه نان صنعتی کشور، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نان برای توسعه این حوزه تأکید کرد: تنور ۴۸۰ تولیدکننده نان صنعتی تعطیل دوباره داغ شده و این واحد‌ها به صورت دو تا سه شیفت در حال فعالیت هستند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف از شبکه توزیع و قیمت تمام شده محصولات نان صنعتی به‌عنوان چالش‌های این حوزه یاد کرد و گفت: به‌رغم تلاش کارخانجات و تولیدکنندگان برای توزیع، به صورت فرعی، نیازمند شبکه مناسب و مویرگی برای توزیع نان‌های صنعتی هستیم و ظرفیت خوب در مقیاس بالا، انتظارات برای توسعه را با کاهش قیمت تمام شده ایجاد می‌کند. سیف خاطرنشان کرد: افزایش تقاضای کنونی بازار یک فرصت ایجاد کرده تا علاوه بر پاسخگویی به تقاضای مردم و رفع نیاز مصرفی نان جامعه، بتوانیم از این فرصت ایجاد شده برای توسعه نان صنعتی که بهداشتی و سلامت تولید می‌شود، برنامه داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بروز شیوع بیماری کرونا و تغییر ذائقه مردم نسبت به مصرف نان گفت: هم‌اکنون تقاضا برای نان صنعتی افزایش یافته، به‌طوری‌که مصرف این نوع نان در تهران به ۱۷ درصد رسیده و در کشور نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به ظرفیت خالی موجود در بیش از ۴۸۰ واحد نان صنعتی در کشور افزود: هم‌اکنون این واحد‌ها به صورت دو تا سه شیفت در حال فعالیت هستند و ما نیز برای رفع چالش‌های این صنعت در این جلسه تصمیم‌های جدیدی گرفتیم.

سیف ایجاد شبکه مویرگی توزیع نان صنعتی را یکی از ساز‌و‌کار‌های رفع مشکلات این صنعت دانست و افزود: برای افزایش دسترسی مردم نان‌های صنعتی در میادین میوه و تره‌بار به همه نقاطی که وزارت صمت مقرر کند، توزیع خواهد شد. وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت کشور و نیروی انتظامی برای تسهیل فرآیند حمل‌و‌نقل این نان‌ها ادامه داد: فعالیت نانوایان صنعتی حتی در ایام تعطیل ادامه خواهد داشت و این واحد‌ها در چند شیفت به تولید نان صنعتی مشغول هستند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش سهم مصرف نان‌های صنعتی را در سبد خانوار سبب افزایش بهداشت دانست و گفت: ما قادر به تأمین ۴۰ درصد نیاز کشور به نان در واحد‌های صنعتی هستیم؛ در‌حالی‌که نیازی به اضافه کردن خط جدید در این بخش نداریم.

سیف با اشاره به فعالیت ۸۹ هزار واحد نانوایی در کشور افزود: تقویت تولید نان صنعتی به معنی تعطیلی نانوایی‌ها نیست، بلکه ما به دنبال اتصال نان صنعتی و سنتی هستیم.
 
وی ادامه داد: نانوایی‌های سنتی می‌توانند با فروش نان صنعتی در کنار تولیدات خود به سود بیشتری دست پیدا کنند که امیدواریم سال آینده این زنجیره تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: امیدواریم با تقویت تسهیلات و تخفیف در بیمه و مالیات واحد‌های صنعتی هزینه تمام شده این نوع نان را کاهش داده و نان ارزان‌تری در اختیار مردم قرار دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در کارخانه‌های مختلف صرف تولید شیرینی، شکلات، رشته‌های آشی و دیگر موارد می‌شود که از این رقم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن صرف تولید نان می‌شود که با کسب ۱۵ درصد سبوس گیری آرد مورد‌نیاز کشور برای تولید نان ۸ میلیون تن است که این رقم به طور کامل تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش تولید آرد و نان و گندم هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، گفت: نان صنعتی نیز یکی از راهبرد‌های بلندمدت کشور است که البته ما در این حوزه همیشه با چالش مواجه بوده‌ایم؛ چراکه به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های کلان و تسهیلات ارزانقیمت دولت‌های مختلف در این بخش، فرهنگ مصرفی مردم به سمت تازه‌خوری ادامه دارد؛ به‌نحوی‌که در تهران مصرف نان صنعتی هیچ زمانی از ۱۱ درصد بیشتر نشده و البته در کشور نیز این رقم بسیار پایین‌تر است. ما این قول را می‌دهیم که هیچ مشکلی در تأمین نان کشور وجود نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار