کد خبر: 995882
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در بررسی لایحه بودجه ۹۹ کم کاری نکرده و به فشرده‌ترین شکل ممکن آن را بررسی کردند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره کم کاری مجلس در رسیدگی به بودجه ۹۹، گفت: مجلس شورای اسلامی دقیقاً مطابق زمانبندی پیش بینی شده در قانون آیین نامه داخلی مجلس، بررسی بودجه را در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق دنبال کرد و، چون جلسات صحن علنی برای رسیدگی به بودجه باید پیوسته باشد، به روال همیشگی و بدون اطلاع از اینکه کرونایی خواهد بود، جلسه رسیدگی را به بعد از انتخابات موکول کردیم.

وی افزود: نمایندگان از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه تا ۱۰ روز می‌توانند پیشنهاد‌های خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند که اگر تکثیر و توزیع پیشنهادها، چهار تا پنج روز زمان ببرد به ۲۰ آذر خواهد رسید.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند که این کار به طور تقریبی تا ۵ دی ماه زمان می‌برد.

عباسی بیان کرد: به این ترتیب گزارش کمیسیون تلفیق در تاریخ ۵ بهمن نهایی شد که نشان می‌دهد از زمانبندی قانونی عقب نبوده و بررسی بودجه در کمیسیون در فشرده‌ترین زمان ممکن انجام شده است.

وی افزود: در عین حال گزارش کمیسیون تلفیق باید تکثیر می‌شد و در اختیار نمایندگان قرار می‌گرفت که این اقدام اداری با توجه به ایام تعطیل، به ۱۰ بهمن ماه کشیده شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه رسیدگی به لایحه بودجه معمولاً حدود یک ماه طول می‌کشد، تصریح کرد: این جلسات باید به طور پیوسته در کلیه ایام هفته غیر از جمعه و تعطیلات رسمی برگزار شود و بنابراین با محاسبه تعطیلات رسمی، مجلس تا آغاز اسفند و روز انتخابات، فقط ۱۰ روز برای رسیدگی به بودجه فرصت داشت که زمانی ناکافی است.

عباسی اضافه کرد: بر این اساس مجلس بدون اطلاع از آنکه کرونایی در کشور به وجود خواهد آمد، تصمیم گرفت و رسیدگی بودجه را بلافاصله بعد از انتخابات آغاز کرد تا این جلسات را بدون توقف ادامه دهد.

وی تصریح کرد: بر این اساس جلسات علنی مجلس بلافاصله پس از انتخابات برای رسیدگی به بودجه تشکیل شد که بحران کرونا به وجود آمد و ادامه جلسات مجلس با وجود اصرار هیئت رئیسه، با منع صریح و قانونی ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان مرجع ذی‌صلاح تصمیم گیر در این زمینه مواجه شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: مجلس در رسیدگی به لایحه بودجه نه تنها کم کاری نکرده بلکه به فشرده‌ترین شکل ممکن به بررسی آن پرداخت.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار