کد خبر: 995828
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه گفت: بیمارستان‌های ثابت شهری نیروی دریایی سپاه نیز کاملا ایزوله شده در خدمت بیماران کرونایی است و هم‌اکنون مشغول سرویس‌دهی به مردم است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار سید علی موسوی جزایری در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ یا همان کروناویروس، طبق دستور فرماندهی کل سپاه با تمام امکانات جهت کمک به مردم به میدان آمدیم.

وی با اشاره به تأکید فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص به‌کارگیری همه بضاعت ندسا، افزود: نیروی دریایی سپاه دارای ۱۴ مرکز درمانی شهری متشکل از ۵ بیمارستان شهری، ۲ بیمارستان عملیاتی و ۷ درمانگاه و مرکز جراحی است که در نقاط مختلف کشور در حال خدمات‌رسانی هستند.

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور به درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی سه استان جهت ایجاد بیمارستان صحرایی، امکانات سپاه به میدان آورده شد.

سردار جزایری در ادامه گفت: سه بیمارستان صحرایی در سه نقطه کشور شامل؛ رشت با ۷۴ تخت خواب، بندرعباس با ۵۰ تخت خواب و برازجان استان بوشهر با ۴۰ تخت خواب دایر کردیم.

وی اضافه کرد: بیمارستان مسلمین ندسا در شیراز نیز آمادگی احداث یک نقاهتگاه ۱۰۰ تخت خوابی را نیز دارد و یک بیمارستان صحرایی دیگر هم آماده داریم که احیانأ اگر در جای دیگری نیاز بود مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه عنوان داشت: ویژگی بیمارستان صحرایی بندرعباس وجود چهار تخت ICU و سه تخت Post ICU که اگر احیانأ بیماران نیاز به بستری ویژه پیدا کردند مشکلی در این خصوص نداشته باشیم و بیماران در همین بخش‌ها بستری شوند که در این شرایط دو تخت برای برادران و دو تخت نیز برای خواهران پیش‌بینی شده است.

سردار جزایری بیان کرد: این بیمارستان از یک بخش تریاژ، پذیرش و معاینه، دو بخش تحت نظر زنان و مردان جداگانه و همچنین بخش‌های آی. سی. یو و پست آی. سی. یو تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مشابه همین بیمارستان البته با تخت‌های بیشتر در رشت وجود دارد که بیمارستان بندرعباس قابل افزایش تا ۱۰۰ تخت خواب نیز هست و بیمارستان صحرایی رشت را می‌توان تا ۱۲۰ تخت افزایش داد.

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه در پایان افزود: بیمارستان‌های ثابت شهری نیروی دریایی سپاه نیز کاملأ ایزوله شده در خدمت بیماران کرونایی است و هم‌اکنون مشغول سرویس‌دهی به مردم است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار