کد خبر: 995803
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
محسنی عراقی درخصوص اسپری ضدعفونی‌کننده گیاهی هوا، دست و سطوح (رویال سپت) که توسط این شرکت تولید شده و می‌تواند به عنوان یک محصول ضدعفونی مناسب در مقابل میکروب‌ها و ویروس‌هایی همچون آنفلوآنزا و کرونا مورد استفاده عموم قرار گیرد، گفت: این فرمولاسیون جدید یک کمپلکس از اسانس‌هاست که بر پایه آویشن شیرازی تولید شده و اثر ضد ویروسی و ضد بیماری دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یکی از پیشرانان گیاهان دارویی و مسئول واحد فناوری گیاهان دارویی در مرکز کسب و کار‌های اینترنتی جهاد دانشگاهی استان مرکزی موفق به تولید اسپری ضدعفونی‌کننده گیاهی هوا، دست و سطوح شده که می‌تواند به عنوان ماده ضدعفونی علیه ویروس‌هایی همچون آنفلوآنزا و کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر محسنی عراقی در طرح ملی توسعه اقتصادی زنان سرپرست خانوار، برای ۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کرده است و آنان می‌توانند در مراحل کاشت، پیش فرآوری و بسته‌بندی محصولات تولیدی شرکت تحت مدیریت او که توانسته است محصولات متعددی را بر پایه گیاهان دارویی تولید کند، فعالیت کنند.

محسنی عراقی درخصوص فعالیت‌های این شرکت و محصول جدیدی که منشأ این همکاری است به ایسنا گفت: این شرکت در حوزه تولید اسانس گیاهان دارویی با استفاده از روش‌های جدید فعالیت کرده و توانسته است اسانس‌های مختلف را با بالاترین کیفیت موجود تهیه کند.

ترکیبی از اسانس‌ها

عراقی با بیان اینکه در تولید این محصولات اعم از اسانس و صمغ، از گیاهان بومی ایران استفاده می‌شود، افزود: اسانس گیاهان سخت نیز در این شرکت با بالاترین کیفیت ممکن استحصال می‌شود.

وی درخصوص اسپری ضدعفونی‌کننده گیاهی هوا، دست و سطوح (رویال سپت) که توسط این شرکت تولید شده و می‌تواند به عنوان یک محصول ضدعفونی مناسب در مقابل میکروب‌ها و ویروس‌هایی همچون آنفلوآنزا و کرونا مورد استفاده عموم قرار گیرد، گفت: این فرمولاسیون جدید یک کمپلکس از اسانس‌هاست که بر پایه آویشن شیرازی تولید شده و اثر ضد ویروسی و ضد بیماری دارد.

محسنی عراقی در خصوص مزیت این محصول نسبت به انواع شیمیایی آن گفت: این محصولات امولسیون‌های پایداری هستند که بدون ذرات نقره تهیه می‌شوند. وجه تمایز اسپری گیاهی هوا، دست و سطوح نسبت به محصولات شیمیایی این است که فاقد اثر سوء شیمیایی و آلرژیک برای افراد مستعد است. مواد ضدعفونی شیمیایی برای کسانی که آلرژی بالایی دارند و برای کودکان مضر بوده و به مرور باعث آسیب دیدن سیستم تنفسی و پوست می‌شوند، در حالی که پایه این محصول گیاهی است و از هیچ ماده شیمیایی در تولید آن استفاده نمی‌شود.

تأیید شده از سوی دانشگاه‌ها

محسنی عراقی همچنین گفت: مواد شیمیایی دیگر را نمی‌توان در ازدحام جمعیت اسپری و سپس استنشاق کرد، در حالی که این محصول را می‌توان در محیط‌های پر ازدحام اسپری و استنشاق کرد، این محصول هوا را ضد عفونی و ریه را پاکسازی می‌کند، از طرفی همچون الکل فرار نبوده و یکی از خواص آن پایداری روی سطوح است.

وی با بیان اینکه از این محصول می‌توان برای شست‌وشوی ظروف نیز استفاده کرد و برای درمان زخم‌بستر نیز مؤثر واقع شده است، افزود: این محصول گواهی IRCT از دانشگاه فردوسی مشهد داشته است و کارآزمایی بالینی آن در بیمارستان انجام شده و تأییدیه‌های میکروبی و قارچی آن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخذ شده است. آزمایش میکروبی این محصول در آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو انجام و تأثیر ضد ویروسی آن نیز در مقالات اثبات شده و آزمایش‌های لازم برای اخذ تأییدیه‌های ضد ویروسی آن در دانشگاه امام صادق در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه این اسپری از سازمان غذا و دارو مجوز رسمی دارد، گفت: این اسپری در مرحله تولید انبوه است و در دسترس مردم در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها قرار دارد.

تولید ۱۵۰۰ اسپری در روز

محسنی عراقی با بیان اینکه گیاهان مصرفی برای تولید این اسپری از استان مرکزی و خارج استان تهیه می‌شود، گفت: توان تولید ما بالاست و در صورتی که مواد اولیه به میزان کافی و با قیمت مناسب به دست ما برسد می‌توانیم به اندازه نیاز بازار تولید کرده و حتی صادرات داشته باشیم که در حال حاضر صادرات به فرانسه و عراق انجام شده است.

این محقق خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی به صورت قراردادی برای این شرکت گیاه دارویی تولید می‌کنند تا مطمئن باشیم گیاهان مصرفی مورد نیاز شرکت از نژاد‌های مناسب باشند؛ چراکه این مهم در درصد و میزان مواد مؤثره اسانس تأثیرگذار است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر دیگر محصولات، روزی حدود ۱۵۰۰ اسپری ضدعفونی دست توسط این شرکت تولید می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند این محصول را از طریق مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی تهیه کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
سلام. چطوری می‌شه این محصول در شهرستان تهیه کرد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار