کد خبر: 995801
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کانون‌های دانشجویی «کرونا تایم» خود را چگونه می‌گذرانند؟
در همین مدت چند هفته‌ای تعطیلی دانشجویان؛ کانون‌های دانشجویی دست از کار برنداشته‌اند تا روز‌های کرونایی دانشجویان را به بهترین شکل ممکن مشغول کنند تا علاوه بر بهداشت جسمی، بهداشت روانی دانشجویان نیز رعایت شود.
دلارام عبدزاده
سرویس جامعه جوان آنلاین: تعطیلی دانشگاه‌ها به‌خاطر ویروس جدی، دانشجویان را از شور و شوق نینداخته است. «کرونا تایم» لفظی است که امروز بر سر زبان دانشجویان می‌چرخد و اسم روز‌های قرنطینه‌ای دانشجویانی شده که حالا امروز هرکدام در شهر خود و خانه خود چشم به موبایل و اینستاگرام دوخته‌اند و اخبار را مدام مرور می‌کنند.

در همین مدت چند هفته‌ای تعطیلی دانشجویان؛ کانون‌های دانشجویی دست از کار برنداشته‌اند تا روز‌های کرونایی دانشجویان را به بهترین شکل ممکن مشغول کنند تا علاوه بر بهداشت جسمی، بهداشت روانی دانشجویان نیز رعایت شود.

کانون شعر و ادب دانشگاه شهید بهشتی از پای ننشسته و جلسات شعر را به صورت آنلاین برای دانشجویان برگزار کرد و علاوه بر شعرخوانی، دورهمی داستانک‌خوانی را نیز در یازدهم اسفندماه برای دانشجویان برگزار کرد. این جلسات در نرم‌افزار اسکایپ و تصویری برگزار شد.

ترم کرونایی

کانون همیاران سلامت و دفتر مشاوره سلامت شهید بهشتی مسابقه‌ای را برای دانشجویان تدارک دیده‌اند تا همزمان با این قرنطینه محتوای آموزشی نیز در آن‌ها رشد کند این مسابقه «ترم کرونایی» نام دارد.

این مسابقه بر حول چهارمحور است: خودمراقبتی و رعایت بهداشت در پیشگیری و مبارزه با کرونا، نوعدوستی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در پیشگیری از کرونا، بهداشت روانی، امیدواری و اوقات فراغت در ایام کرونایی و در نهایت بخش عوارض، پیامد‌ها و آموخته‌های فردی و اجتماعی تروم کرونا.

مهلت ارسال آثار برای دانشجویان تا دهم فروردین ماه است. گفتنی است دانشگاه تهران نیز در این مسابقه شرکت کرده است.

ختم دسته‌جمعی قرآن با اسکایپ

هیئت دانشجویی متوسلین به ۱۴معصوم خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف نیز برنامه جمع‌خوانی سوره واقعه را در اسکایپ با حضور دانشجویان شبانه برگزار می‌کند که در نوع خود جالب توجه است.

سلفی دانشجویی با پدر

کانون آیین روشن دانشگاه صنعتی شریف نیز طی اطلاعیه جالبی پویشی با نام #قهرمان- من به مناسبت روز پدر برگزار کرده است.

متن اطلاعیه به شرح زیر است: «تو این مدت کرونا ما را هم مثل شما خونه نشین کرده ولی بیکار ننشستیم و سعی می‌کنیم از طریق فضای مجازی همراه هم باشیم و شمام کمکمون کنین تا بتونیم این ایام بیشتر کنار هم باشیم. الانم همونطوری که اطلاع دارین برای روز پدر چندتا برنامه ویژه گذاشتیم که منتظر همراهی و همکاری شما هستیم یکیش فراخوان جمله به #پدر_قهرمان_من برای ویژه نامه کاکتوس یکیشم فراخوان سلفی با پدر برای تهیه کلیپ روز پدر هست که از شمام میخوایم کمک کنین تا بتونیم این برنامه‌هارو به خوبی پیش ببریم و کنار هم لذت ببریم و فعلاً مجازی کنار هم باشیم.»

مسابقه کتابخوانی برای دختران امیرکبیری

دفتر دختران دانشگاه امیرکبیر نیز از شرایط کرونایی و فرصت خانه‌نشینی دانشجویان استفاده و مسابقه کتابخوانی باشگاه سلما را برگزار کرده است و اتفاقاً جوایز ویژه‌ای هم برای آن‌ها درنظر گرفته و فایل‌های الکترونیکی کتاب‌ها را با قیمت‌های بسیار کم برای دانشجویان فراهم کرده است.

پویشی برای ضدعفونی‌کننده‌ها

گروه‌های جهادی و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به همکاری کمیته امداد فراخوان جمع‌آوری کمک مالی برای تهیه بسته‌بندی لوازم بهداشتی برای خانواده‌های کم بضاعت را اعلام کردند.

در این حرکت خیر با نام مدافعان سلامت جمعیت دانشجویی امام حسن، گروه جهادی هدایت، پویش مردمی به توان ما، هیئت هنر و بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر تهران دخیل شدند.

از سوی دیگر به همت مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی و با همکاری کانون‌های فرهنگی دانشجویان مسابقه بزرگ کاری کروناتور برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این مسابقه با نگاهی طنزآمیز به بحث ویروس کرونا و درقالب شعر، داستان کوتاه و طنز و... برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار