کد خبر: 995800
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
نبرد دانشجویان بسیجی در خط مقدم مبارزه با کرونا همچنان ادامه دارد
دانشجویان بسیجی با اقدامی خودجوش از دانشگاه‌های مختلف کشور هر روز هماهنگ‌تر از روز قبل برای کمک به مردم به عرصه می‌آیند. از تولید ماسک و مواد بهداشتی گرفته تا تهیه جزوه‌های آموزشی و سر زدن به محله‌ها و شهر‌های محروم. این جهادگران از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.
علیرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: در جدیدترین نمونه گروه‌های جهادی دانشجویان بسیجی سیستان و بلوچستان و همچنین استان گیلان در قالب اردو‌های جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده‌اند و در راستای توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن اماکن و محله‌ها در حال فعالیت هستند.

تعدادی از اعضای ستاد‌های جهادی به ساخت محتوا‌های علمی و تبدیل آن به پوستر پرداخته‌اند تا با توزیع این اطلاعات در بین شهروندان هم از استرس آن‌ها کم کرده و هم به اطلاعات آن‌ها اضافه شود.

نبرد با کرونا در سرزمین رستم

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در همین زمینه اولویت قرارگاه جهادی دانشجویان بسیجی استان را ایجاد آرامش وآگاهی در میان مردم دانست و بیان داشت: در این زمینه تعدادی از اعضای این ستاد به ساخت محتوا‌های علمی و تبدیل آن به پوستر پرداخته‌اند تا با توزیع این اطلاعات در بین شهروندان هم از استرس آن‌ها کم کرده و هم به اطلاعات آن‌ها اضافه شود.

علیرضا کیخا از تمرکز گروه‌های جهادی در مناطق پرتردد و حاشیه شهر‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شهر‌های زاهدان، زابل، چابهار و ایرانشهر جمعیت زیادی از شهروندان در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند و به تبع دسترسی به امکانات بهداشتی در این مناطق مناسب نیست، تمرکز اصلی برای گندزدایی و پاکسازی محیط در این مناطق معطوف است.

وی از رایزنی با دانشگاه‌های عمومی پزشکی استان و اداره کل صنعت و معدن خبر داد و افزود: در صورت تأمین مواد اولیه و موافقت این دستگاه‌ها حاضر هستیم به صورت جهادی اقدام به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده کرده و همچنین در توزیع آن نیز همکاری کنیم.

هیاهوی جهادی‌ها در پایتخت

در تهران هم هیاهوی دیگری برای نبرد با کرونا در بسیج دانشجویی برپاست. محوریت قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است و دیگر دانشگاه‌های تهران هم با هر امکانات و تجهیزاتی پای کار آمده و هر ظرفیتی را که دارند به میدان آورده‌اند.

دانشگاه‌هایی که علوم‌پزشکی نیستند در بحث تولید ماسک و مواد بهداشتی کمک می‌کنند که کارگاه‌های تولید این محصولات در تهران در حال راه اندازی است. مواد اولیه این تجهیزات بهداشتی از کارخانه‌هایی که مورد تأیید وزارت باشد تأمین خواهد شد.

این قرارگاه با کمک دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه شهید بهشتی و دانشجویان جهادی تهران و گروه‌های جهادی تهران آماده می‌شود که این کارگاه‌ها را تا قبل از پایان سال راه‌اندازی کند و تولید انبوه ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست را به دیگر شهر‌های کشور هم برسانند.

عبدالله‌زاده، عضو قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی هم با اشاره به اقدامات این قرارگاه در شهر تهران گفت: قرارگاه مبارزه با کرونا را با محوریت شهر تهران تشکیل دادیم که این قرارگاه با محوریت دانشگاه‌های شاهد، علوم‌پزشکی تهران، شهید بهشتی، بقیه‌الله، آزاد و علوم‌پزشکی ایران در چندین بخش تقسیم‌بندی شده و هرکدام از مسئولان جهادی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی‌های تهران وظایفی برای آن‌ها تعریف شده است که هرکدام از این کمیته‌ها فعالیت خاص خود را دارند.

موتور محرک اجتماع

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم هم از راه‌اندازی پویش دانشجویی «زندگی، دست یاریگر توست» به منظور کمک به مقابله با بیماری کرونا خبر داده است.

غلامرضا غفاری با اعلام این خبر افزود: از آنجا که شیوع بیماری کرونا در شرایط کنونی موجب بروز یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها و مخاطرات اجتماعی در بیش از ۴۰ کشور دنیا و از جمله کشور ما شده است، غلبه بر این بیماری علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های درمانی، نیازمند تقویت زیرساخت‌های اجتماعی است.

وی تقویت امید، اعتماد و همبستگی را از مهم‌ترین ملزومات اجتماعی برای فائق آمدن بر این چالش عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان موتور محرک اجتماع نقش بسزایی در تقویت بنیان‌های اجتماعی داشته و می‌تواند در کاهش این قبیل تلاطم‌ها ایفای نقش نماید.

کمک به حاشیه‌نشین‌ها

نماینده گروه دانشجویی جمعیت امام حسن (ع) و عضو قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی گفت: جمعیت امام حسن که در محلات حاشیه‌نشین کشور فعال است فراخوانی را به گروه‌های فعال در عرصه آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشین داده مبنی براینکه با توجه به شیوع کرونا اقداماتی با رویکرد آموزشی برای مردم داشته باشند. مردم ساکن حاشیه شهر‌ها بخش اعظمی از جمعیت شهر‌های بزرگ را تشکیل می‌دهند و، چون در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند به احتمال زیاد از حداقل بهداشتی برخوردارند و از نظر جمعیتی هم جمعیت قابل توجهی را شامل می‌شوند.

احمد حسینی افزود: محلات حاشیه‌نشین فاقد مراکز بهداشتی و سلامت هستند، بنابراین در این زمینه فعالیت خواهیم کرد، اقداماتی که در این زمینه برنامه‌ریزی شده در ۲۰ استان و نهایتاً در کل کشور که هر استان یک تا سه گروه فعال باشند.

لبیک دانشجویان به عملیات جهادی

قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی، در راستای ارتقا و تسهیل سطح خدمات درمانی در کشور درخصوص بیماری کرونا، اقدام به جذب نیرو در تخصص‌های پزشکی، پرستاری، دانشجوی پرستاری (ترم ۷ و ۸)، بهیاری، کمک بهیاری و خدماتی در مراکز درمانی می‌کند و تاکنون هم با استقبال مواجه شده است.

همچنین آن دسته از علاقه‌مندانی که تمایل به خدمت در مشاوره تلفنی سامانه ۴۰۳۰ جهت مشاوره به مردم در خصوص این بیماری را دارند نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

جزوه جهادگران هم آماده شد

به تازگی جزوه ایده بخش ویژه نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا رونمایی شد. مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی از جزوه «ایده بخش ویژه نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا» رونمایی کرد. این جزوه به عنوان بسته‌ای کاربردی اطلاعات لازم را در اختیار گروه‌های جهادی قرار می‌دهد.

کرونا سؤالات بسیاری را در ذهن مردم در مناطق مختلف به وجود آورده است. کمیته محتوایی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی به سؤالات متداول مردم درخصوص ویروس کرونا با حضور اسماعیلی مسئول گروه جهادی رویش‌های انقلاب پاسخ قطعی سؤالات را می‌دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
پایگاه بسیج مسجد محل سکونت ما هم در این رابطه اقدام کرده و بسته حاوی ماده ضدعفونی کننده و ماسک رایگان را بسیار مودبانه در میان خانه های محل، توزیع کردند...واقعا از کسانی که مشارکت داشتند، چه با صرف هزینه و چه با اقدامات عملیشون، سپاسگزارم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار