کد خبر: 995771
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
اگر تدابیر درستی اندیشیده شود در این روز‌های کرونایی می‌توان به انس مردم با کتاب کمک کرد. در این باره برخی مسئولان و فعالان کتاب دست به تدابیری زده‌اند، برای مثال معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد امکان خرید کتاب‌های الکترونیکی و گویا با تخفیف در ایام نوروز در قالب پویش کتاب- خانه خبر داده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  محسن جوادی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک معاونت امور فرهنگی و مرکز فناوری‎های اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با تعدادی از فعالان نشر الکترونیک می‌گوید: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تأکید بر در خانه ماندن برای جلوگیری از شیوع ابتلا به این ویروس، یکی از فعالیت‌های مردم در این ایام می‎تواند کتابخوانی باشد.

برخی صاحبان کسب و کار‌های مجازی، پلتفرم‎‏های کتاب الکترونیک و تولیدکنندگان محتوا در این حوزه در اقدامی پسندیده و خودجوش خدماتی همچون تخفیف خرید کتاب و... به مشتریان خود ارائه کرده‎اند. برای این منظور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم شد همگام با این اقدام و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نقشی کوچک در این مسیر ایفا و تسهیلاتی برای خرید کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و... به مردم عزیز کشور ارائه کنند. معاون امور فرهنگی درباره مصوبات این جلسه گفت: مقرر شد از تاریخ یکم تا ۲۰فروردین‌ماه، همه کتاب‏‌های عمومی پلتفرم‏‌های مشارکت‎کننده در این طرح با تخفیف ۷۰درصد و همه کتاب‏‌های کودک و نوجوان با تخفیف ۸۰درصد عرضه شود. برای این منظور کد تخفیف یکسانی توسط پلتفرم‎های مشارکت‌کننده ایجاد می‎شود و هر کاربر می‌تواند با استفاده از این کد‌های تخفیف در طول ایام پویش هر روز نسبت به استفاده از تخفیف خرید کتاب دلخواه خود اقدام کند. محسن جوادی افزود: امید است با همراهی و اهتمام فعالان حوزه نشر الکترونیک نقشی در تقویت سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی داشته باشیم و در عین حال برای روز‌هایی که تأکید بر ماندن در خانه‌ها می‌شود به مردم کمک کنیم. در قالب پویش «کتاب_خانه» پلتفرم‌های فیدیبو، طاقچه، نوار، کتابراه و پژوهان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های بزرگسال خود را با ۷۰درصد و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۸۰درصد تخفیف عرضه خواهند کرد.

سفارش تلفنی کتاب ۳ برابر شده است
در این باره مدیر فروشگاه «کتابسرای تندیس» با اشاره به فعالیت‌های ترویج کتابخوانی «کتابسرای تندیس» در شرایط شیوع کرونا و در خانه ماندن مردم، درباره اهمیت نقش کتابخوانی در تحمل این بحران سخن گفت. علی میرباقری در گفتگو با ایبنا، درباره تاثیر کتابخوانی برای ماندن مردم در خانه‌ها گفت: در شرایطی که باید مدتی در خانه‌ها بمانیم و دسترسی به امکانات را همچون گذشته نداریم، باید به مسائل جدید یا فراموش‌شده گذشته همچون کتاب‌خواندن و فیلم دیدن بازگردیم چراکه مطالعه می‌تواند در این شرایط تاثیر مثبتی بر حضور مخاطبان در خانه‌ها و پرکردن زمان‌های فراغت مردم داشته باشد. به گفته این فعال کتاب وضعیت کتابفروشی‌ها در این شرایط، یک معادله برابر است، یعنی سفارش‌های آنلاین و تلفنی کتاب‌ها در این شرایط حاکم بر جامعه سه‌برابر افزایش پیدا کرده، اما امکان حضور مخاطبان در فروشگاه‌های کتاب و انتخاب حضوری را از آن‌ها گرفته است. بسیاری از مردم که خیلی اهل کتاب خواندن نبودند، در صفحات مجازی و سایت‌ها کتاب‌های خود را انتخاب می‌کنند و این کتاب‌ها در قالب بسته‌های سفارشی کتاب از طریق پیک و پست برایشان ارسال می‌شود. مدیر فروشگاه «کتابسرای تندیس» با اشاره به تخفیف ۲۰ درصدی کتابسرای تندیس برای خرید کتاب عنوان کرد: زمانی که از همه‌گیری این بحران مطلع شدیم، در صفحات مجازی اعلام کردیم که مردم در فروشگاه‌های کتاب حضور پیدا نکنند و برای خرید کتاب‌های انتشارات تندیس با ۲۰ درصد تخفیف تا پایان سال جاری به فروشگاه اینترنتی مراجعه کرده، سفارش خود را ثبت کرده و جلوی در منزل دریافت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار