کد خبر: 995752
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
نحوه پرداخت حقوق ویلموتس به تیم ملی ضربه زد
۹ ماه قبل به دعوت فدراسیون فوتبال و درخواست ویلموتس، برای همکاری با تیم ملی در ترکیب کادر فنی قرار گرفت، در حالی که پیش از آن، بار‌ها پیشنهادات سرمربیگری در تیم‌های لیگ برتری و حتی تیم ملی جوانان را رد کرده بود.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: این‌بار، اما هاشمیان بر این باور بود که می‌تواند به تیم ملی کمک کند: «تقریباً ۹ماه قبل از من برای همکاری دعوت کردند و احساس کردم که می‌توانم تجربه یک دهه بازی در بوندس‌لیگا، کلاس‌های مربیگری و مربیگری در سطوح مختلف فوتبال آلمان را به تیم ملی منتقل کنم و قبول کردم. بسیار خوشحالم که در تیم ملی مربیگری کردم. کار کردن در باشگاه در اکثر مواقع یک تعهد مالی است، اما قرارداد با تیم ملی یک مسئله معنوی و مربوط به خوشحال کردن مردم است. قطعاً پیروزی تیم ملی باعث خوشحالی خیلی از مردم و غرور کشور می‌شود. کار کردن در تیم ملی را بسیار دوست داشتم و دارم.»

وحید هاشمیان، اما بر این باور است که مسائل حاشیه‌ای مانند نحوه پرداخت پول ویلموتس و دیگر مسائل به تیم ملی ضربه زد و نتوانست نتایج خوبی را به دست بیاورد: «مربیان خارجی به قوانین حرفه‌ای عادت دارند، اما از آنجایی که ما توان پرداخت حقوق مربیان را نداریم بعد از مدتی آن‌ها کار را رها می‌کنند. اگر می‌خواهیم مربی خارجی بیاوریم باید ببینیم می‌توانیم پولش را بدهیم یا اینکه می‌خواهیم این تعهد را روی دوش مدیر بعدی بیندازیم. به نظر من با قیمت دلار و یورو استخدام مربی خارجی بسیار دشوار است. البته اطلاعی از رقم قرارداد مربیان خارجی نداشتم و نمی‌خواستم در این مورد حرفی بزنم، اما فدراسیون اعلام کرد که حقوق تمام اعضای کادر فنی به یورو پرداخت شد، در حالی که قرارداد من ریالی بود و طی ۹ ماه گذشته هیچ پولی نگرفته‌ام و به خاطر خرید برخی وسایل هم طلبکار هستم. من شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کنم و می‌دانم در چه فشار مالی هستیم. به خاطر همین شرایط درباره حقوق خودم صحبتی نکردم و مربوط به مسئولان است که همانند خارجی‌ها به مربیان ایرانی هم اهمیت بدهند، چراکه بسیاری از مربیان تیم‌های ملی حقوق خود را گرفته‌اند. البته مقداری پول در فیفا داریم که نمی‌توانیم وارد کنیم که اگر این اتفاق رخ می‌داد، مشکلات ما حل می‌شد.»

وحید هاشمیان که طی ۹ماه گذشته به عنوان دستیار ویلموتس در کنار تیم ملی بوده، حالا یکی از گزینه‌های همکاری با اسکوچیچ است، همکاری که البته مربی تیم ملی معتقد است اگر شرایطش فراهم باشد ادامه پیدا می‌کند: «بعد از تغییر کادر فنی طبیعی است که هر مربی‌ای کادر خود را داشته باشد. هرچند که فدراسیون و مربی تیم ملی مایل به ادامه این همکاری هستند، اما من هم شرایطی دارم که باید ببینم می‌توانم به تیم ملی کشورم کمک کنم یا نه. اگر بتوانم قطعاً می‌مانم و اگر نه، نفرات توانمندی هستند که می‌توانند به تیم ملی کنند. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست؛ کسی فکرش را هم نمی‌کرد با ویلموتس در دوره اول موفق نشویم، اما امیدوارم تیم ملی با اتفاقات خوبی در آینده رو‌به‌رو شود.»

ویلموتس همه پولش را می‌خواهد!
داستان ویلموتس هفته‌ها و ماه‌هاست که به پایان رسیده، اما مرد بلژیکی هنوز هم می‌تواند به واسطه قرارداد سنگین ۸ میلیون یورویی خود برای مدت سه سال با تیم ملی ایران، سوژه گاه و بی‌گاه رسانه‌های داخلی و خارجی باشد، خصوصاً که قصد دریافت تمام و کمال طلب خود را هم دارد و به همین منظور به هیچ یک از پیشنهاداتش تا به امروز پاسخ مثبت نداده است!

ویلموتس این روز‌ها به‌رغم پایان رسمی کارش در تیم ملی ایران و حتی انتخاب جایگزینش همچنان خانه‌نشین است، آن هم در شرایطی که مدعی است از چند تیم ملی و باشگاهی پیشنهاداتی هم دارد و تلفنش مدام در این رابطه زنگ می‌خورد. علاوه بر این، برخی سایت‌های بلژیکی از او به عنوان سرمربی فصل آینده باشگاه رویال آنتورپ این کشور که با بیرانوند نیز برای فصل بعد قرارداد امضا کرده نام می‌بردند. ویلموتس، اما که گویی درصدد گرفتن تمام مطالبات خود از ایران است و قصدی برای دادن پاسخ مثبت به پیشنهاداتش ندارد: «از اواسط ماه نوامبر و اتمام کارم در ایران، چهار پیشنهاد مختلف از دو تیم ملی و از دو باشگاه داشتم که به آن‌ها پاسخ منفی دادم، چون احساسی به این پیشنهادات نداشتم. با این حال تلفن من هنوز مرتب زنگ می‌خورد (همچنان پیشنهاداتی برای کار دارم)، اما می‌توانم به شما اطمینان بدهم که تا ماه ژوئن (کمتر از سه ماه دیگر) اتفاقی نمی‌افتد.» طبق قانون، یک مربی تنها در صورتی بعد از فسخ قراردادش برای گرفتن کل مبلغ از طرف مقابل می‌تواند به تمام پولش برسد که به تیم دیگری نرود و همین مسئله باعث شده که مرد بلژیکی به‌رغم بازارگرمی در خصوص داشتن پیشنهادات مختلف خانه‌نشینی را انتخاب کند و این خبر خوشایندی برای فدراسیون فوتبال ایران نیست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار