کد خبر: 995736
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
ائتلاف تحت رهبری آل‌سعود در ادامه نقض توافق سوئد، مناطق مختلف شهر «الحدیده» در غرب یمن را با استفاده از موشک و پهپاد هدف گرفت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، ائتلاف سعودی روز دو شنبه چندین کاتیوشا به سمت منطقه مسکونی «۷ ژوئیه» و «الشهدا» در شهر الحدیده شلیک کرد.

در ادامه این گزارش آمده، ائتلاف سعودی با سلاح‌های متوسط نیز «حاره الضبیانی» در منطقه ۷ ژوئیه را هدف گرفت.

المسیره در گزارش خود اعلام کرد، پهپاد‌های بدون سرنشین ائتلاف سعودی نیز شهر محاصره شده «الدریهمی» در استان الحدیده را بمباران کردند.

دولت مستعفی یمن در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ با صنعا بر سر خروج نظامیان از استان الحدیده براساس توافقنامه آتش‌بسی که در سوئد به امضا رسید، توافق کردند.

این توافقنامه شامل استقرار «نیرو‌های بی‌طرف» در شهر و بندر الحدیده و برقراری آتش‌بس گسترده بوده است و بر اساس این توافق سازمان ملل وظیفه هدایت در بندر الحدیده را برعهده داشت.

همچنین ائتلاف متجاوز با شلیک خمپاره به سمت منزلی مسکونی در «الشجن» در شهر الدریهمی، این منزل را تخریب کرده است.

دیگر مناطق یمن مانند «رازح» در استان صعده، «نهم» در صنعا و «صراوح» در استان «مأرب» هم شاهد حملات ائتلاف سعودی بود.

پروژه کشتار یمنی با انتقال کرونا
یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در صنعا اعلام کردکه دولت تحت حمایت آل‌سعود به رهبری عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن که کنترل فرودگاه‌های «عدن» و «سیئون» (در جنوب یمن) را در اختیار دارد تعداد پرواز‌ها از مصر و اردن را به پنج پرواز افزایش داده و در سایه شیوع کرونا در برهه فعلی، این اقدامی خطرناک است.

الحاضری از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی درخواست کرد که به مسئولیت‌های خود در قبال توقف فاجعه‌ای که ممکن است در سایه بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی دولت هادی رخ دهد، سریعاً عمل کند.

تاکنون ابتلای بیش از ۱۰۰ نفر به کرونا در مصر ثبت شده و در اردن نیز ابتلای یک نفر اعلام شده است، اما در یمن هنوز ابتلای کسی به این ویروس اعلام نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار