کد خبر: 995728
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس، گفت: جلسات علنی مجلس با ۱۹۴ نماینده رسمیت می‌یابد و در انتخابات دوم اسفند بیش از ۲۷۰ نماینده انتخاب شدند، بنابراین مشکلی برای تشکیل جلسات مجلس یازدهم در خرداد وجود ندارد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس در شهریور ماه ۹۹ برگزار می‌شود، درباره تشکیل مجلس آینده، گفت: با توجه به اینکه انتخابات در ۱۱ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده است بنابراین مسئله‌ای برای برگزاری جلسات و انجام وظایف مجلس وجود ندارد. وی با بیان اینکه جلسات علنی مجلس با حضور دو سوم نمایندگان تشکیل می‌شود، افزود: جلسات علنی پارلمان با ۱۹۴ تن از نمایندگان رسمیت می‌یابد این در حالی است که درانتخابات دوم اسفند ماه در حدود ۲۷۰ نماینده از سوی مردم انتخاب شده‌اند بنابراین مشکلی برای تشکیل جلسات مجلس یازدهم در خرداد ماه وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس تأکید کرد: بنابراین با همین تعداد نماینده که در دوره اول انتخابات وارد مجلس شده‌اند و امکان برگزاری جلسات علنی وجود داشته و خللی در روند قانونگذاری پارلمان ایجاد نخواهد شد.

سلیمی تأکید کرد: البته فرآیند انتخابات هنوز در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته‌اند همچنان ادامه دارد و این مسئله ارتباطی به تشکیل مجلس ندارد چرا که بیش از دو سوم نمایندگان از سوی مردم در انتخابات دوم اسفند به مجلس راه یافته‌اند و صحت انتخابات نیز از سوی شورای نگهبان در این حوزه‌ها تأیید شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار