کد خبر: 995681
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
رئیس کمیته اپیدمیولوژی در ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه بیماری «کرونا کووید ۱۹» نوپدید است، گفت: رفتار این ویروس را نمی‌شناسیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی اکبر حقدوست، با بیان اینکه این نوع بیماری‌ها از جمله «کرونا» به رفتار‌های فردی بسیار وابسته هستند، ادامه داد: اگر رفتار‌های فردی را نتوانیم اصلاح کنیم کسی نمی‌تواند پیش بینی کند که اوج این بیماری یا افول آن در چه ماهی است.

وی اضافه کرد:، اما بر اساس محاسبات عددی، رفتار این ویروس در دیگر کشور‌ها و برخی شهر‌های ما به نظر می‌رسد به لطف خدا و همراهی مردم و جدیت مسئولان در فروردین بتوانیم از قله این بیماری بگذریم.

حقدوست با اشاره به اینکه در ۱۰ روز گذشته، اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: برای اینکه بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم باید رابطه بیمار آلوده کننده و مبتلا به ویروس «کرونا» را با افراد حساس مستعد آلوده شدن به این ویروس، کم کنیم.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی در ستاد مقابله با کرونا گفت: مهم‌ترین راه درمان بیماران کرونا، آرامش، استراحت و خواب کافی است.

حقدوست با اشاره به اینکه شیوه‌های مقابله با بیماری کرونا در کشور‌های مختلف با توجه به مسائل اقتصادی و جمعیتی و آب و هوایی و نوع زندگی مردم، متفاوت است، گفت: هر کشوری باید بر اساس فرهنگ و موقعیت خود با این بیماری مقابله کند، اما اصول مبارزه با این بیماری، یکسان است.

وی با تاکید بر اینکه خطر این بیماری، واقعی و جدی است، افزود: این بیماری، مرد و زن، پیر و جوان و غنی و فقیر را نمی‌شناسد. هر کس که دلش به حال خودش، بیشتر می‌سوزد و برای دیگران، احترام بیشتری قائل است باید به دستورات بهداشتی، بهتر عمل کند.

حقدوست اضافه کرد: شبیه به معجزه است که در شرایط تحریم و فشار اقتصادی سنگین، توانستیم به خوبی مقاومت کنیم و این موضوع را مدیون مردم هستیم.

وی با تشکر از ورود مقام معظم رهبری برای مقابله با این بیماری گفت: مدیران، دولت و نظام، همه باید پای کار بایستند.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی در ستاد مقابله با کرونا افزود: بر اساس مدل سازی که انجام دادیم نشان می‌دهد اگر ۲۵ درصد، ایزولاسیون بیماران را داشته باشیم این اپیدمی تا آخر اردیبهشت، گرفتارمان می‌کند و اگر این رقم به ۴۰ درصد برسد در هفته اول فروردین، کنترل می‌شود و رسیدن به این رقم، کار سختی نیست.

حقدوست گفت: برای جلوگیری از سفرها، علاوه بر ابزار‌های تشویقی و اطلاع رسانی، قطعاً باید محدودیت‌هایی هم قائل شویم. مطمئناً مردم با درایت و فهمی که دارند، شرایط را درک و قبول می‌کنند که صلاح نیست از قوه قهریه استفاده شود البته قطعاً باید تمهیداتی اندیشیده شود و اگر کسی نخواهد در چارچوب مربوط، رفتار کند، نیرو‌های قهریه و انتظامی باید با او برخورد کنند.

وی اضافه کرد: تصمیماتی برای ورود و خروج از استان‌هایی که منطقه قرمز محسوب شدند، گرفته شد و هتل‌ها و تفرج گاه‌ها پذیرای مسافران نیستند.

حقدوست تاکید کرد: باید از همه اهرم‌ها استفاده کنیم که مهم‌ترین آن خواست خود مردم است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار